Onbekend is onbemind

Voor de nieuwe TL'ers, stel jezelf voor! met leuke picture natuurlijk.
loebassie

Re: Onbekend is onbemind

Bericht door loebassie » 13 jun 2019, 23:13

Wordt deze op dezelfde plek gemonteerd of elders? Lijkt namelijk erg veel op mijn gsx-r demper (k4) en deze wordt aan de onderste kroonplaat bevestigd (lekker uit zicht)
zelfde plek, zelfde boutjes en ringen.. alleen niet instelbaar, maar deze raakt de sleutel dan weer niet.

kijk maar, ik bestel zo een ander hôr

damn wat staat deze er toch netjes bij.. durf bijna geen foto's te plaatsen van wat ik nu heb :lol:
wat betreft het geluid wat deze maakt, de buren hier zijn juist blij :roll:
TL1000S gehad.. nu alweer op weg naar #5
self-claimed modern day tls savior

Notmyfirsttwin
Contacteer:

Re: Onbekend is onbemind

Bericht door Notmyfirsttwin » 25 jun 2019, 10:08

Zo even een kleine update. Motor is inmiddels voorzien van nieuw rubber (190/55 ipv 190/50) daar de oude banden van 2011 waren en ook al niet meer het meeste rubber over was. Nu rubber erop van 2019/ week 11 en de koppeling is eindelijk naar mijn zin afgesteld (heel veel trial en error kan ik zeggen). De reden... Toen ik de motor kocht was deze bij stilstand niet in de vrij te krijgen. Dat vind ik irritant dus iets strakker gezet. Dit resulteerde in koppelingslip en een vreemd aanvoelend aangrijppunt. Dus maar weer iets losser gezet, oorspronkelijke probleem deels terug. Gisteren maar even het hele riedeltje los gehaald en kabel gesmeerd, drukstift gereinigd en teruggemonteerd. Afgesteld volgens werkplaatshandboek en..... vrij te schakelen in stilstand, een normaal aanvoelend aangrijppunt (geen plotse wheelies meer :p ) en tot op heden geen slip gehad (althans niet op de koppeling). Verbruik is nog wel bovenmatig hoog (althans dat vermoed ik want 1 op 10 lijkt me niet geheel normaal) dus zit hard te twijfelen of ik de nep powercommander eruit haal (loopt wel lekkerder met, maar geeft me geen goed gevoel). Tandwielverhouding laat ik nog even voor wat het is, blijft heel erg wennen om zo'n twin op het gas te zetten de bocht uit. Nu met nieuwe banden al iets beter maar mede door de tot gisteren vreemde koppeling bleef het spannend. Wat de koppeling dan precies deed?? Je zet de motor op 2000 tpm, laat de koppeling opkomen en het laatste stukje van de slag van de handle was het alsof de koppeling versneld aangreep (alsof er omgekeerde progressieve veren in de koppeling zitten, zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven). Nu kan het zo zijn dat de BTL dit veroorzaakt maar dat weet ik niet omdat ik nooit eerdere een fiets heb gehad met BTL bij mijn weten. Als ik naar het werkplaatshandboek kijk zou het op zich wel verklaarbaar zijn (logisch is een tweede). In dat geval zal ik deze moeten laten vonken heb ik begrepen. Ik begrijp dat bij het zogenaamde vonken er 2 gaatjes in de bus worden gemaakt die voor extra olie moeten zorgen. Waarom kan ik dat niet gewoon boren i.p.v. vonken?

Plaats reactie