Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
goedenavond,
Gisteren maar een 2e TL1000S gekocht.
Déze liep bij ophalen erg slecht. Na de gaskleppen schoon gemaakt te hebben. De choke kabel juist gemonteerd te hebben en een lekkende benzine slang vervangen te hebben is het veel beter.
Maar nu of valt de motor gelijk uit als ik de koppeling in knijp. Of hij blijft 2000/3000 toeren lopen. Dan zakt hij na een tijdje terug een loopt netjes. Of valt uit. Het is in ieder geval waardeloos.
De bougies zagen er ook flink gebruikt uit. Deze heb ik besteld. Maar ik denk niet dat die het probleem zijn vanwege het rustig terug vallen van het toerental. De vacuüm slangen leken in orde.
Verder is er een airbox mod gedaan. Ik zag net dat er draden los hingen en merkte dat ik zonder koppeling kon starten. Er is wat gerommeld aan de fiets dus. De vorige eigenaar zei ook dat zijn maatje hier op hey forum fanatiek aanwezig was.
Ik heb het idee dat hij ook veel te rijk loopt. Plaatje achter is zwart van de benzine uit de uitlaat. Veel erg harde klappen en grote vlammen eruit. Wat is het nu verder het waarschijnlijkste?
O ja dat vergeet ik. Hiervoor liep hij met een power. Commander. Toen liep hij wel goed volgens de vorige eigenaar.
Ik ga nog even kijken hoe ik de foto's hier erop kan krijgen.
Gisteren maar een 2e TL1000S gekocht.
Déze liep bij ophalen erg slecht. Na de gaskleppen schoon gemaakt te hebben. De choke kabel juist gemonteerd te hebben en een lekkende benzine slang vervangen te hebben is het veel beter.
Maar nu of valt de motor gelijk uit als ik de koppeling in knijp. Of hij blijft 2000/3000 toeren lopen. Dan zakt hij na een tijdje terug een loopt netjes. Of valt uit. Het is in ieder geval waardeloos.
De bougies zagen er ook flink gebruikt uit. Deze heb ik besteld. Maar ik denk niet dat die het probleem zijn vanwege het rustig terug vallen van het toerental. De vacuüm slangen leken in orde.
Verder is er een airbox mod gedaan. Ik zag net dat er draden los hingen en merkte dat ik zonder koppeling kon starten. Er is wat gerommeld aan de fiets dus. De vorige eigenaar zei ook dat zijn maatje hier op hey forum fanatiek aanwezig was.
Ik heb het idee dat hij ook veel te rijk loopt. Plaatje achter is zwart van de benzine uit de uitlaat. Veel erg harde klappen en grote vlammen eruit. Wat is het nu verder het waarschijnlijkste?
O ja dat vergeet ik. Hiervoor liep hij met een power. Commander. Toen liep hij wel goed volgens de vorige eigenaar.
Ik ga nog even kijken hoe ik de foto's hier erop kan krijgen.
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Misschien opnieuw kleppenstellen en tb ff opnieuw synchroniseren
Misschien daarna ff een yoshbox er aanhangen
Misschien daarna ff een yoshbox er aanhangen
Grtsz Dvis 

Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Pakkingen nalopen.
vacuüm systeem bekijken.
TB boots nalopen.
Als de PC er van tussen is lopen ze meestal te arm van fabriek af.
En er is nog een opmerking over die koud en warme map bij het bypass van koppeling beveiliging maar die heb ik zelf al lang niet meer en rijd er niet minder om.
vacuüm systeem bekijken.
TB boots nalopen.
Als de PC er van tussen is lopen ze meestal te arm van fabriek af.
En er is nog een opmerking over die koud en warme map bij het bypass van koppeling beveiliging maar die heb ik zelf al lang niet meer en rijd er niet minder om.
- pedrodetski
- Moderator
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Inderdaad bovenstaande adviezen opvolgen. Daarnaast is het belangrijk dat je eerst zorgt dat de motor in geode staat van onderhoud is.
Zo te lezen is er flink aan gerommeld en zou ik persoonlijk eerst alles weer terug brengen naar hoe het hoort te zijn. Dan kan je zoeken naar verdere issues.
Zo te lezen is er flink aan gerommeld en zou ik persoonlijk eerst alles weer terug brengen naar hoe het hoort te zijn. Dan kan je zoeken naar verdere issues.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''
Pedro's Speedshop
Pedro's Speedshop
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Na de bougies schoon gemaakt te hebben. En 2 tanken 98 leeg rijden loopt hij al veel beter. Slaat niet meer af maar gaat soms nog 2000 toeren stationair lopen.
TB zegt mij niks?
En een Yoshbox ook niet?
Ik probeer inderdaad heel wat dingen weer netjes te doen zoals het hoort. Gelukkig heb ik zo'n beetje alles dubbel liggen.
Kleppen stellen en dat soort dingen gebeuren sowieso nog. Hij krijgt nog even groot onderhoud.
TB zegt mij niks?
En een Yoshbox ook niet?
Ik probeer inderdaad heel wat dingen weer netjes te doen zoals het hoort. Gelukkig heb ik zo'n beetje alles dubbel liggen.
Kleppen stellen en dat soort dingen gebeuren sowieso nog. Hij krijgt nog even groot onderhoud.
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Gas kleppen huis synchroniseren.Jeff schreef:
TB zegt mij niks?
En een Yoshbox ook niet?
Ik probeer inderdaad heel wat dingen weer netjes te doen zoals het hoort. Gelukkig heb ik zo'n beetje alles dubbel liggen.
Kleppen stellen en dat soort dingen gebeuren sowieso nog. Hij krijgt nog even groot onderhoud.
yoshbox geeft je de mogelijkheid om wat grove maar soms hele nuttige aanpassingen te doen. stationair rijker armer...
Peter doet dat heeft zo een box liggen. Tevens kleppen stellen en buckets wisselen is wel een belangrijk punt. Doet Peter ook als je niet zelf wilt doen.
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Gaat allemaal goed komen.
Vandaag kwam ik erachter dat de pomp pakking iets lekt. En er blijft benzine uit de pomp stromen als je de slang los haalt.
Ik heb nog 3 pompen liggen dus er gaat een ander in met nieuwe pakking.
De bougies waren na wat riiden zo'n beetje wit dus morgen mijn andere geflashde ecu proberen. Daar loopt hij waarschijnlijk ook beter op.
Zit verder geen startblokkering op een TL1000 ecu toch? Beide van 1997.
Vandaag kwam ik erachter dat de pomp pakking iets lekt. En er blijft benzine uit de pomp stromen als je de slang los haalt.
Ik heb nog 3 pompen liggen dus er gaat een ander in met nieuwe pakking.
De bougies waren na wat riiden zo'n beetje wit dus morgen mijn andere geflashde ecu proberen. Daar loopt hij waarschijnlijk ook beter op.
Zit verder geen startblokkering op een TL1000 ecu toch? Beide van 1997.
- pedrodetski
- Moderator
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Naar welke waardes is de ECU geschreven?Jeff schreef:Gaat allemaal goed komen.
Vandaag kwam ik erachter dat de pomp pakking iets lekt. En er blijft benzine uit de pomp stromen als je de slang los haalt.
Ik heb nog 3 pompen liggen dus er gaat een ander in met nieuwe pakking.
De bougies waren na wat riiden zo'n beetje wit dus morgen mijn andere geflashde ecu proberen. Daar loopt hij waarschijnlijk ook beter op.
Zit verder geen startblokkering op een TL1000 ecu toch? Beide van 1997.
Geen startblokkering op de TL aanwezig.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''
Pedro's Speedshop
Pedro's Speedshop
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee
Maar mijn andere TL1000 is met open BSM pijpen opnieuw gemapt en dus ook wat rijker gezet.
Dus gewoon ff proberen dacht ik.

Maar mijn andere TL1000 is met open BSM pijpen opnieuw gemapt en dus ook wat rijker gezet.
Dus gewoon ff proberen dacht ik.
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Wat is trouwens beter in een TL. Heb nog wat 10w40 Power RS meuk staan.
En 15W50 waarvan ik even het merk kwijt ben.
Ook in verband met de koppeling en zo?
En 15W50 waarvan ik even het merk kwijt ben.
Ook in verband met de koppeling en zo?
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Het probleem is trouwens al een tijdje weg.
Na eigenlijk alles vervangen te hebben en de andere ecu erin liep hij continu vrolijk 1500 toeren.
Toen de tps afgesteld en nu loopt hij perfect.
Na eigenlijk alles vervangen te hebben en de andere ecu erin liep hij continu vrolijk 1500 toeren.
Toen de tps afgesteld en nu loopt hij perfect.
Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Ik zelf gooi 10w40 castrol erinJeff schreef:Wat is trouwens beter in een TL. Heb nog wat 10w40 Power RS meuk staan.
En 15W50 waarvan ik even het merk kwijt ben.
Ook in verband met de koppeling en zo?
Grtsz Dvis 

Re: Vaak 2000 toeren lopen of uitvallen.
Motul 300V-15W50
Rini
Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!