led achterlicht

Alles over de TLR
f2ride2001

Re: led achterlicht

Bericht door f2ride2001 » 24 jun 2018, 08:45

Normaal gesproken is het glas alleen geschroefd. Dus heeft er iemand lopen prutsen....

De knippers heb ik gewoon gekocht. Die zijn van Ebay voor een paar euro. Was ik echter na een paar ritten al bijna kwijt. Los gescheurd. Zijn inmiddels vervangen door kellermans, met een 3W LED erin. Als je die nog niet ziet...... ](*,)

Afbeelding

PS, niet goedkoop.......

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 24 jun 2018, 09:46

Dat zijn hele mooi knippers, ook zoals je al aangaf best aan de prijs.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 13 jul 2018, 22:33

Was toch niet helemaal tevreden met het led-achterlicht, afgesproken dat ik het bij mijn Busa maatje zou neerleggen. Johan sleutelt behoorlijk aan elektronica en zorgt dat het werkt. Hij is lang bezig geweest om het glas eraf te krijgen, maar zit zo vast, kreeg het terug. Wordt vervolgd.

Wel gelijk verder met het originele achterlicht. Heb led-vervangende lampen gezocht. Ook gevonden. Of ik er helemaal tevreden mee ben moet blijken, het is in ieder geval beter dan het led-achterlicht wat ik eraf heb gehaald.

Gezocht en zonder echt naar iets bijzonder goedkoops te zoeken, bij leds-buy twee lampen besteld.
http://www.leds-buy.nl/voertuig-verlich ... vanger-wit

Binnen een dag in huis, kappie eraf en plaatsen, kappie erop, klaar.

Naast het achterlicht van de TL van Lodi, daar is het licht gespreid, is het toch wat plaatselijk, maar staat niet verkeerd.

Afbeelding

Het remlicht is echt een stuk feller. Volgens Johan mankeert er nog genoeg aan. Het licht moet gewoon feller, zeker als je bij daglicht rijd, dan moet vooral het remlicht laten zien dat er iets moet gebeuren.

Afbeelding

Dit is natuurlijk in het donker, dan ziet alles er bijzonder verlicht uit. Zal snel de TL's naast elkaar neer zetten en een vergelijk laten zien, dan ook bij daglicht.

Wie gebruikter nog meer van dergelijke led-vervangers, hoeveel watt zijn ze, waar vandaan.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 20 jul 2018, 23:26

Het achterlicht naast de TL van Lodi bracht me behoorlijk aan het twijfelen, het is eigenlijk toch niet goed.

Afbeelding

Je ziet dat op de TL van Lodi de gloeilampen de refelctoren goed beschijnen. Daar waar de led-lamp alleen naar achteren schijnt. Dat moet toch anders, op zoek naar andere lampen. De BAY15D fitting opgezocht bij www.abc-led.nl. Daar een led-lamp uitgezocht die rondom licht geeft.

Dat ziet er zo uit!

Afbeelding

Het rode deksel erop geschroeft, dan ziet het er zo uit, begint al op een gewone gloeilamp te lijken. Nu eerst nog naast de TL van Lodi zetten, kijken of het een beetje overeenkomt. Denk zondag weer samen de hort op, dan even kijken.

Afbeelding

Rini

tsjoe007

Bericht door tsjoe007 » 21 jul 2018, 13:27

Hey Rini, kijk hier eens naar :
http://www.dagrijverlichting.info/canbu ... cht-detail
Misschien ook bruikbaar voor "onze meissies" ;)

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 23 jul 2018, 14:47

Dat ziet er idd erg interessant uit. Vooral het wattage, 21W als ik het goed begrijp. Dan zit er akelig veel licht in en zal zeker voldoen. Alleen de prijs staat me een beetje tegen, is wel €20 per stuk. Zou graag een brandend exemplaar willen zien. Zal ze eens mailen of ze voorbeelden hebben. Zeker ook mijn busa maatje naar laten kijken. Van hem krijg ik meestal vooraf al een advies, wel of niet doen.

De laatste led-lampen die ik gekocht heb, lijken het erg goed te doen. Vandaag met Lodi samen op onze meisies naar Roosendaal gereden, Skydive. Wat gaaf joh. Snoeiwarm om te rijden, olie en koelwater beiden op 87graden.

Afbeelding

Kon het niet laten om op de terugreis de mobiel tevoorschijn te prutsen. Tip, mocht je het ook willen proberen. Goed vasthouden bij het tevoorschijn halen, was hem echt bijna kwijt op 120kmh!

Afbeelding

Natuurlijk ook de TL's naast elkaar neergezet, hieronder het resultaat.

Afbeelding

Voor mijn gevoel wint de led vervangende lamp het al van de gloeilamp. De ledjes die rondom schijnen, zo de reflectoren voorzien van licht zorgen voor dezelfde opbrengst als je naar de lamp in zijn geheel kijkt.

Ik zeg, een blijver.

Rini

f2ride2001

Bericht door f2ride2001 » 23 jul 2018, 15:45

Ziet er, in ieder geval, goed uit!
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Loki

Bericht door Loki » 23 jul 2018, 17:56

Ja stukken beter als het alle kanten op schijnt.

En dat de achterlichten zo mooi in de uitsparing van de kappen valt, komt dat door de undertails of hebben jullie de beugel wat geholpen..?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 24 jul 2018, 12:31

Hey Loki,

Geen undertale, ook geen veranderingen aan buigel oid. Het past gewoon. Misschien omdat het beide '99 modellen zijn!

Rini

Plaats reactie