New bike n°3

Alles over de TLR
tsjoe007

Re: New bike n°3

Berichtdoor tsjoe007 » 12 aug 2018, 19:35

Terug een origineel zijpaneel, 2de hands in Duitsland gevonden en precies de kleurstelling van 1998 die ik nodig had \:D/
Er waren wel enkele (3) bevestigingspunten afgebroken maar die stonden nog op het oorspronkelijke paneel dat verder total loss was door omvallen (1ste eigenaar) #-o .
Netjes afgezaagd en opnieuw vastgezet met HG secondenlijm+vulmiddel : even sterk als origineel.
Was op een kwartiertje gefixed !
Vanmorgen een ritje gemaakt (120 km) en alles werkt perfect. Hij rijdt beter dan mijn TLS vind ik.
Al zal het natuurlijk ook wel iets geven dat de achterste nokkenas nu staat zoals het moet :roll:

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 12 aug 2018, 21:26

Mooi man! Kom net nog een paneeltje tegen maar is niet meer nodig dus! Hoe rijd ie beter? pakt ie zachter op?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 12 aug 2018, 21:59

Ter info : beide motoren hebben ongeveer dezelfde km stand 45000 vs 52000
Ik heb de indruk dat de TLR soepeler rijdt en (nog) makkelijker in de toeren klimt dan de TLS : 4 injectoren vs 2 ?
De TLS vind ik wat rauwer, wat meer trillingen ook dan de TLR : andere timing nokkenassen ?
De S ligt iets minder vast op de weg rechtuit en in bochten: frame - vering ?
Mijn kont wordt wel warmer op de R dan op de S : andere locatie batterij en andere hellingshoek blok ?
Vering vooraan is precies beter (in ieder geval makkelijker af te stellen met de "clicks").
Zoals gezegd zijn het de eerste indrukken, einde seizoen zal mijn mening vast objectiever zijn.
Nog een mooi vergelijk gevonden op TLZone :
the tlr delivers it's grunt in a controlled manner
the tls delivers it's power like mike tyson in a hotel room

:lol:

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 12 aug 2018, 23:13

Warmer is hoofdzakelijk omdat je frame anders is. En er is aanzienlijk meer ingepakt rondom de motor.

Qua motor karakteristiek is een R vergelijkbaar maar absoluut niet het zelfde. Nokkenassen zijn anders. En geven dus een ander verloop van het vermogen.

Frame is totaal anders net als de swingarm. Dus ook hier heb je verschillen.

Voorvork S en R hebben andere lengtes ook hier heb je dus een verschil in geometrie..

Gecontroleerd vermogen uit een R.... zo heb ieder zn mening maar persoonlijk vind ik dat er nogal ve geld in die R moest voor het allemaal stabiel te noemen was.

Maar hier kan ook mijn rijstyle van toepassing zijn.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 12 aug 2018, 23:14

Loki schreef:Mooi man! Kom net nog een paneeltje tegen maar is niet meer nodig dus! Hoe rijd ie beter? pakt ie zachter op?

Ik zou nog wat rechterkanten kunnen gebruiken 2 hele en een hele nette blauw witte 99er... mocht je nog es wat zien.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 13 aug 2018, 01:33

Is een 98 paneel..

Ben wel benieuwd waar het motorkarakter hem in zit. De prehistorische injectoren op de S heb ik twijfels bij.. langere gasklephuizen zonder bellmouths eigenlijk ook.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 14 aug 2018, 20:24

Loki schreef:Mooi man! Kom net nog een paneeltje tegen...

Waar heb je die gespot P?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 14 aug 2018, 21:44

Eerste 500 km na de overhaul staan op de teller.
Morgen tanken en verbruik eens berekenen.
Ik vind dat de R moeilijker start dan mijn S, die is van de eerste tik weg. Kan ook een truuk zijn natuurlijk, kom ik wel achter.
Ook gemerkt dat de choke niet meer werkt, stond nochtans goed afgesteld; morgen tank nog eens naar boven en effe checken.
Gelijk ook de TPS nog eens nakijken dan.
Het was al aan het donkeren buiten en ik merkte dat de verlichting van de tellers vééél te zwak is dus daar zou ik leds in willen.
Weet iemand welke ik precies nodig heb (voetje) want te lang mogen ze ook niet zijn. Ali ? Amazon ?

Terug naar “TLR”