****BACK****

Voor al je technische vragen over je TL
Monster900
Contacteer:

****BACK****

Berichtdoor Monster900 » 14 apr 2018, 16:12

Hoi allemaal,
Het is een tijdje geleden dat ik hier nog gesnuisterd heb :oops:
Maar sinds vanmorgen is mijn snelle slet weer straatwaardig!!
Nadat ze zo'n 8 jaar in de garage heeft staan wegkwijnen is ze nu weer redelijk toonbaar, maar vooral: BERIJDBAAR!!!

Het betreft dus een standaard 1997 TL1000S, met een PCIII, Yoshi-dempers, Hyperpro stuurdemper, EMC schokdemper achteraan en een setje door Bitubo bewerkte voorpoten.
De oliekoeler is er af, de warmtewisselaar en een thermostaathuis van een R zit er nu op, waardoor de ECU de juiste temperatuur-info krijgt.

Hij heeft net een groot onderhoud gehad: verse olie, filter en bougies, klepspeling en TPS staan juist, Throttle Bodies gesyncd, injectoren gereinigd en nieuwe brandstofslangen. Alleen nog verse remvloeistof en klaar.

Voor de rest ga ik in de tussentijd rustig aan een kuipset en benzinetank die ik nog heb liggen helemaal afschuren en een nieuw kleurtje geven. Misschien nog wel een extra set in Gulf kleuren, maar dat weet ik nog niet 100% zeker.
Het motorblok van de reserve TL zal in de tussentijd een grondige revisie krijgen, vanwege blauwe rookpluimen tijdens het rijden. Als die terug in de fiets hangt, wordt dat de reserve/circuit-slet.

Ik zal binnenkort nog eens wat fotootjes posten!!
Afbeelding

f2ride2001

Re: ****BACK****

Berichtdoor f2ride2001 » 14 apr 2018, 17:49

Welkom terug :D
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 14 apr 2018, 21:58

Monster900 schreef:Hoi allemaal,
Het is een tijdje geleden dat ik hier nog gesnuisterd heb :oops:
Maar sinds vanmorgen is mijn snelle slet weer straatwaardig!!
Nadat ze zo'n 8 jaar in de garage heeft staan wegkwijnen is ze nu weer redelijk toonbaar, maar vooral: BERIJDBAAR!!!
.........

Ik zal binnenkort nog eens wat fotootjes posten!!

Mooie story man, heel benieuwd naar jouw TLS. Kan je geen re'welkom heten, wel mooi dat je haar weer tevoorschijn hebt gehaald! Hoe kan het dat je haar 8 jaar hebt laten staan, was ze vreemd gegaan :D ? Anyway, top dat je opnieuw begonnen bent, ook leuk te lezen wat je schrijft.

Heb je een goed adres voor het spuitwerk? Binnenkort de kuip laten spuiten van mijn TLS!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Monster900
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 14 apr 2018, 22:12

Rinidpp schreef:Mooie story man, heel benieuwd naar jouw TLS. Kan je geen re'welkom heten, wel mooi dat je haar weer tevoorschijn hebt gehaald! Hoe kan het dat je haar 8 jaar hebt laten staan, was ze vreemd gegaan :D ? Anyway, top dat je opnieuw begonnen bent, ook leuk te lezen wat je schrijft.

Heb je een goed adres voor het spuitwerk? Binnenkort de kuip laten spuiten van mijn TLS!

Rini

TL heeft zo lang stil gestaan door allerlei omstandigheden:
-verandering van werkplaats
-verbouwing aan het huis (nu heb ik tenminste een garage van 12 x 5)
-nog een andere TL hebben die reed (is ondertussen begin dit jaar verkocht)
-vorig jaar een BMW RT gekocht om mee naar Nordkapp te rijden (zie ik ècht niet zitten op een TL)

Dus naast het feit dat ik eerst te weinig tijd had, was er daarna geen haast aangezien ik nog wat andere motoren had staan.

Eerlijk gezegd had ik nog totaal geen behoefte om er aan te beginnen, maar mijn 15-jarige dochter twijfelt wat ze zou willen bereiken op school. Ze zit me vaak aan m'n kop te zagen om te gaan karten, of om eens mee te rijden op de motor, dus wilde ik wel eens weten of ze interesse had in het sleutelen aan die verbrandingsmotoren. Dus zijn we deze paasvakantie er maar eens met zijn tweeën in gevlogen. Ze heeft me enorm geholpen! Het is dus dankzij haar dat ik nu weer een goed rijdende TL-S heb staan. (alhoewel ik er vanmiddag mijn eerste ritje naar de benzine-pomp mee heb gereden en hij nu maar weer alleen op de voorste cilinder draait :-( )

Ik had 3 complete '97-ers staan, waarvan er nu 1 weg is en 1 helemaal gereviseerd gaat worden.

Qua spuitwerk ga ik zelf een en ander proberen. Ben wat aan het opzoeken geweest om een kamertje in de kelder om te dopen tot spuitcabine (gelukkig zijn motor-onderdelen niet zo gigantisch) en dan ga ik zelf wat aan de slag! Eerst eens proberen met de polyester circuit-kuip, dat maakt niet veel uit als dat fout loopt. Daarnaast heb ik nog +/- 4 komplete sets kuipwerk liggen, waar ik ook een en ander mee kan proberen!
Afbeelding

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 16 apr 2018, 15:19

Ha, gaaf joh, de dochter mee laten sleutelen. Mijn zoon sleutelt ook met me mee, maar stiekem doe ik het liefst alles zelf.

Zou best ook nog een 2e TLS onder de vingers willen hebben, klein beetje heb ik dat al, zoon heeft exact dezelfde. Doe er dus twee, maar nog een om lekker uit elkaar te trekken en te repareren.....

Had net kuipdelen gezocht/kocht, anders misschien wel setje van je over willen nemen. Nu hoef ik het alleen nog maar te laten spuiten, dat is niet echt mijn ding en heb ik de ruimte niet voor.

Benieuwd naar je foto materiaal en de meisies.

Bougie naar de kloten of....

Heb om de injectoren te reinigen terpentine toegevoegd aan de brandstof. Dit had zoveel effect op de auto, (1,5:75l) ook op de motor toegepast, weinig verandering, niet zoals bij de auto, maar weet zeker dat het schoon is.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Monster900
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 16 apr 2018, 15:54

Daarstraks even gekeken wat het probleem was. Tank omhoog, bougie-kop er af om met een andere bougie te kijken of hij wel vonkte, bleek dat er wat water in het bougie-gat was gelopen tijdens het poetsen. Alles netjes droog geblazen, bougiedop er weer op, en nu ook extra opgelet dat de afdekking goed op zijn plaats zit, met het pijltje ook juist!!
Dus hij draait weer zoals het hoort!!
Afbeelding

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 16 apr 2018, 18:48

Dat valt dan gelukkig weer mee.

De laatst keer bij het terug zetten van de achterste bougiedop, keramisch vet gebruikt. Dit kan tot bijna 1700° blijven zitten, kijken of de boel dicht blijft, baat het niet, schaad het niet. Wassen doe ik bijna nooit, in de regen rijden best veel :-k

Rini

Terug naar “TL Techniek”