sv1000 cockpit op TLS
sv1000 cockpit op TLS
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar bekend met mijn TL sinds 2002. Enige jaren geleden een SBK set erop gebouwd en de kuip wat "bewerkt" om het frame wat beter uit te laten komen. Nu ben ik de originele voorpartij een beetje beu. Plan is om er een LSL Urban koplamp op te bouwen. Ik heb al wat voorbeelden gezien met een aftermarket cockpitje, maar mijn idee gaat uit naar een cockpit van een SV1000. De stekker past als ik de afbeeldingen goed bestudeerd heb. Iemand ervaring hiermee?
groeten Gerrie
Ik ben nieuw op dit forum, maar bekend met mijn TL sinds 2002. Enige jaren geleden een SBK set erop gebouwd en de kuip wat "bewerkt" om het frame wat beter uit te laten komen. Nu ben ik de originele voorpartij een beetje beu. Plan is om er een LSL Urban koplamp op te bouwen. Ik heb al wat voorbeelden gezien met een aftermarket cockpitje, maar mijn idee gaat uit naar een cockpit van een SV1000. De stekker past als ik de afbeeldingen goed bestudeerd heb. Iemand ervaring hiermee?
groeten Gerrie
- f2ride2001
- Berichten: 1630
- Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
- Locatie: Oudenbosch
Re: sv1000 cockpit op TLS
Ja, maar volgens mij gaat het niet helemaal werken daar toerenteller signaal bij TLS op 5V is en niet op 12V en ook de interface met de ECU is niet helemaal 100% (volgens mij)
Marc
Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening
Yoshimura RS3

http://www.svcontact.com
Rode TL1000S > nieuwe oefening

Yoshimura RS3

http://www.svcontact.com
Re: sv1000 cockpit op TLS
Mmm, dat verschil 5V en 12V is natuurlijk een "no go". Dat zou nog te overzien zijn; ik kom toch nooit in t rood met de toeren dus de toerenteller is te missen. Snelheidsmeter is natuurlijk wel belangrijk; de pulsgever reageert op 4 nokken op t voorste tandwiel. Als dit signaal bijvoorbeeld ook te gebruiken is op een KOSO cockpit of iets dergelijks dan zou dat ook een optie kunnen zijn.
Wat voor signalen zouden er uit de ECU moeten komen? De controlelampjes voor olie en temp zullen een rechtstreeks signaal afgeven. Ik zal eens zoeken in het schema.
De kop licht er vandaag helemaal af en de urban koplamp is besteld. Nu nog zoeken hoe ik hier een foto bijplaats!
Wat voor signalen zouden er uit de ECU moeten komen? De controlelampjes voor olie en temp zullen een rechtstreeks signaal afgeven. Ik zal eens zoeken in het schema.
De kop licht er vandaag helemaal af en de urban koplamp is besteld. Nu nog zoeken hoe ik hier een foto bijplaats!
Re: sv1000 cockpit op TLS
Al eens gekeken maar de gsxr1000 teller? Is met behulp van een arduino in te bouwen bij een tls. Heb ik ook gedaan, maar vond het persoonlijk wel vrij ingewikkeld om voor elkaar te krijgen.
Wel alle opties blijven dan, toerenteller, snelheid, tps, foutcodes, temperatuur enz
Wel alle opties blijven dan, toerenteller, snelheid, tps, foutcodes, temperatuur enz
Re: sv1000 cockpit op TLS
GSXR dash is te doen, dankzij dash superman JoE.. TLR dash is overigens ook te doen en is ook 12v.
The coolest car alarm tester by far - TL1000
Re: sv1000 cockpit op TLS
Een TLR dash is me te groot maar die van de GSXR zou een mooie optie zijn. Ik zal eens rondneuzen op de forums of het voor mij haalbaar is.
Re: sv1000 cockpit op TLS
Inderdaad JoE heeft hele manuals geschreven hoe je dat voor elkaar kan krijgen, als ik alvast 1 tip mag geven, als je niet bekend bent met arduino's koop dan een originele en niet een chinese namaak. Kan ik helaas uit ervaring zeggen.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Re: sv1000 cockpit op TLS
Ik heb nu een overload aan informatie van JoE. Ik kom er niet doorheen gespit; ik ben meer mechanisch aangelegd dan elektrisch/digitaal. Morgen eerst mijn nieuwe koplamp ophalen en dan eens kijken hoeveel ruimte ik overhoud, anders blijft de originele teller er gewoon op (voorlopig).