Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Plaats reactie
rayke22

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Bericht door rayke22 » 13 sep 2018, 16:34

Rinidpp schreef:Dank jullie mannen voor de mooie woorden. Wil zeker wel aan de voorpoten beginnen, heb alleen daar het gereedschap niet voor. Zal me daar in gaan verdiepen, het is ook veel te leuk om zelf te (leren) doen.

De poten staan nu bij Lazo, hij heeft ze de vorige keer ook goed geholpen, revisie bussen geplaatst, nieuwe keerringen, dik voor elkaar. Morgen waren ze denk ik al weer klaar, mits er geen gekke schade veroorzaakt is. Dan kunnen ze er weer snel in.

Je hebt helemaal gelijk @Loki, heb ook gedacht om zoiets te maken, persen is uiteindelijk ook het beste. Weet zeker als ik hier naar de motoren revisie had gereden met de lagers en velgen, ze die er zo voor me ingeperst zouden hebben. Hoop nu met voor en achter nieuwe lagers voorlopig even klaar te zijn.

Heb ook drie moment sleutels, voor alle maten iets, gebruik echt voor elke bout/moer die sleutels. Snap ook niet dat ze dat niet gebruiken, je weet zonder gewoon niet wat je doet.

Rini
Rini : zoals jij heel je bike uiteen haalt mag dat geen probleem zijn om de vorken zelf te doen. Je kan een tool kopen maar ik heb voor een paar euro's zelf iets ineen gelast en dat werkt prima. Heb er effe enkele foto's bij gevoegd. Hopelijk heb je geen blijvende schade aan de poten en ben je snel weer aant rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

P.S. : niet op de kwaliteit van de lassen letten , heb het echt op 10min ineen gestoken :-"

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 13 sep 2018, 21:48

Hoi Ray!

Dank je voor je ondersteunende woorden. Ben ondertussen al een eind geholpen, extra set poten aangeschaft. Die zitten er ondertussen al in, alleen van mijn oude poten de afstandbus en bouten ophalen bij Lazo, dan kan ik verder. Morgenmiddag ga ik verder met sleutelen.

Zou het ook erg graag zelf willen doen. Zoals jij het gereedschap in elkaar hebt gezet, gaat mij echt niet lukken. Zal je een pb sturen, overleggen wat mogelijkheden zijn.

Je constructie ziet er bijzonder en functioneel uit. Klasse joh!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki

Bericht door Loki » 13 sep 2018, 22:31

rayke22 schreef:P.S. : niet op de kwaliteit van de lassen letten , heb het echt op 10min ineen gestoken :-"
Ghetto engineering, prachtig!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 14 sep 2018, 23:33

Gisteren bij Melroj de R poten opgehaald, thuis gelijk op de plek gezet, daar waar ze horen!

Afbeelding

Naast de S poten gehouden, wat gemeten, kom als het goed is aan de bovenkant 1,6cm tekort. In eerste instantie de as proberen op dezelfde hoogte terug te krijgen.

Afbeelding

Dat betekent dat de poten niet tot aan de bovenkant kroonplaat zullen komen, beetje passen en meten, zorgen dat ze tegen de 1,6cm onder de rand komen. Wel vreemd gezicht.

Afbeelding

Uiteindelijk, gaat het erom dat de poten goed vast zitten, ze nagenoeg gelijk blijft sturen. Moment sleutel bij de verschillende onderdelen, snel de kuipdelen er weer op, bak koffie en starten!

Afbeelding

Samen met Lodi stuk opgezocht om te knallen. Bij de eerste bocht voelde ik gelijk al de verandering, ze wil sneller duiken. Dat gevoel heb je zo te pakken, even door naar het klaverblad van de 31 in Duitsland, paar rondjes gedaan, voelt goed, ze is er klaar voor.

Thanks iedereen voor de adviezen, Melroj voor de R-poten.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki

Bericht door Loki » 15 sep 2018, 14:55

Zaten in de TLS vork nog standaard veren?

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 15 sep 2018, 20:46

Loki schreef:Zaten in de TLS vork nog standaard veren?
Nee, als het goed is WP progressive!

De poten liggen al helemaal uit elkaar. Zal contact opnemen met het bedrijf in Assendelft voor het hardverchromen van de voorpoten. Dan de boel maar weer eens in elkaar schroeven.

Afbeelding

Rini

tsjoe007

Bericht door tsjoe007 » 15 sep 2018, 21:20

Rini, heb nog een adresje gevonden in Nederland, weet niet of het wat is hoor ;)

http://www.dekracoat.nl/pages/onze-producten.html

Loki

Bericht door Loki » 15 sep 2018, 22:39

Waarom moeten ze opnieuw verchroomd worden? Klinkt kostbaar?

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 15 sep 2018, 23:25

tsjoe007 schreef:Rini, heb nog een adresje gevonden in Nederland, weet niet of het wat is hoor ;)

http://www.dekracoat.nl/pages/onze-producten.html
Bericht verstuurd, we gaan het horen. Hier in Enschede zit Jansen Chrome. Zij vroegen per poot €300,= ex btw!

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 15 sep 2018, 23:28

Loki schreef:Waarom moeten ze opnieuw verchroomd worden? Klinkt kostbaar?
Als de poten opnieuwe verchroomd worden, zijn alle oneffenheden weg, kunnen de keerringen de boel weer dichten zoals het hoort. Lijkt zeker kostbaar proces, bedrijf in Assendelft voert het uit voor €90,=. Een nieuwe binnenpoot kost al gauw €175,=!
Als ik voor een minimale of mindere investering weer een voorvork kan herstellen.

Rini

tsjoe007

Bericht door tsjoe007 » 15 sep 2018, 23:37

Dan is deze prijs ook niet mis : https://www.motorparts-online.com/nl/su ... /201271372
En gelijk wat reservedelen ...

Loki

Bericht door Loki » 16 sep 2018, 00:04

Zover ik weet is het chroom op de mijne nog goed? Heb je nu twee voorvorken?

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 16 sep 2018, 22:07

tsjoe007 schreef:Dan is deze prijs ook niet mis : https://www.motorparts-online.com/nl/su ... /201271372
En gelijk wat reservedelen ...
Klopt, dat is zeker gezien de aanpassingen, het balhoofd gedeelte niet te duur. Nu reeds voorzien van twee losse R poten. Volgens Melroj volledig voorzien van nieuwe olie, keerringen en progressieve veren.

Me happy!

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 16 sep 2018, 22:18

Loki schreef:Zover ik weet is het chroom op de mijne nog goed? Heb je nu twee voorvorken?
Euh, twee sets voorpoten. Een setje S, waarvan het chrome dus naar de kloten is, verder is alles goed.

De R set is 1,5cm korter aan de bovenkant, doet het goed. Enige waar ik mee aan de gang moet is de instelling van de ingaande demping, die lijken aan beide kanten defect.

Vandaag de boel afgesteld. ongeveer rit van 200km gedaan. Eerst veel sturen gekozen, vering en demping telkens veranderend, veel extreem optrekken, ook tijdens het sturen, keihard remmen. De laatste test op de 31 in Duitsland gedaan, Oberhausen/Emden, stuk van ongeveer 50km volle pot gereden. De oneffenheden in de weg worden als boter opgepakt, ze blijft als een blok aan de straat plakken.
Bij Gronau richting Enschede het klaverblad paar keer pakken, voelen hoe ze in de bocht blijft liggen. Laatste stukkie richting Enschede, haar af laten koelen, water was 88 graden, de olie temperatuur was gestegen van 73 naar 99 graden toen ik het klaverblad op dook, thuis weer 75graden.

Afbeelding

De Bremo schijven remmen fantastisch. Hoge snelheid en lage snelheid, het remt geweldig.

Vrijdag Lelystad, herkansing.

Rini

Loki

Bericht door Loki » 17 sep 2018, 10:12

Ah, chroom van je S vork slecht.. dat had ik gemist. Wel een boel geld om dat weer goed te krijgen. Er zijn ook andere coatings, vast niet goedkoper. Maar als je dan toch bezig gaat..

Plaats reactie