Led in de neus van de TLS

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: Led in de neus van de TLS

Bericht door Rinidpp » 05 mei 2018, 22:59

Vanavond bij Stefan eerst even de voorbok opgehaald, thanks man, kan ik goed gebruiken. Hem al gezegd, snel naar huis, pak aan, meisie naar buiten, de lampen moeten natuurlijk nog wel even getest worden. Ook de nieuwe N18 Enschede/Doetinchem is open, mooi stukkie om te rijden. Heen...... over Duitsland natuurlijk, daar eerst wat decibellen en wat rubber achter laten, geen kip te zien, dan de grens over, Nederland in, richting Enschede, de N18 opzoeken.
Waar ik niet bij stil heb gestaan is de tijd van het jaar, de temperatuur vandaag. Kom ergens bij Winterswijk in een bosrijke omgeving te rijden, daar stikt het van de meikevers, niet te geloven, alsof er op je geschoten word. Grote groen/gele/witte plekken op het pak, helm en de neus van de TL.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens, om de neus en helm schoon te maken is een mooi trucje voor. Hang dan papier van een rol op de neus, spuit die nat, kan de rotzooi er mooi onder weken, uurtje laten zitten, dan veeg je het er zo af, echt gemakkelijk. Zo ook de helm, papier en natmaken, uurtje later....

De lamp, daar gaat het natuurlijk om, die moest getest worden. Bijna thuis was het zo goed als donker. De Xenon doet zijn werk uitstekend, echt licht wat daar in zit. De nieuwe led op de plek van de headbeam, toch nog wat lager gesteld, die laat zien dat led ook steeds volwassener wordt. Ik zeg dat het goed is, het kan nog veel beter, maar deze lamp doet het gewoon goed.

Hier eerst een opname van de Xenon in het pikke donker.

Afbeelding

Dan een opname van de led in de headbeam. Het lijkt minder, maar vertekent, omdat het licht veel verder reikt, lijkt het minder.

Afbeelding

Als je live ziet wat de lichtbundel doet, dan zie je hoe goed de led het doet. Moet de led misschien nog iets hoger stellen, onderweg stelde de lichtbundel me tevreden.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki

Bericht door Loki » 06 mei 2018, 00:30

Jemig wat een bak licht! Zit de led lamp achter het deel van de lens met de prisma's?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 08 mei 2018, 13:01

Hey Loki,

Wil dat binnenkort wel uitproberen, je bedoelt de linkerkant van de lamp. Nee, daar heb ik Xenon in zitten, dimlicht, de nieuwe led heb ik aan de rechterkant van de lamp zitten, het grootlicht.

De eerste gloeidraad lamp gaf zo weinig licht, vooral bij het insturen van een bocht, verdwijnt het licht naar boven of onderen. De grootlicht schakelaar bied oplossing. Deze lichtbundel is redelijk mooi gecentreerd en schijnt gewoon rechtuit, je hebt dan weer licht.

In de set zitten twee lampen, ga binnenkort de Xenon toch ook maar eens vervangen voor die led versie.

Om de Led-H1 te plaatsen heb ik wel door mijn Busa maatje een tussenring met een 3d-printer op maat laten maken, 1,5mm dik in de vorm van de H1. Anders zit de lamp niet vast genoeg en zal het filament de spiegel niet bereiken en doet de led niets. Dat wil zeggen, hij brand als een gek, maar er zal aan de voorkant niets dan onzin uitkomen.

Wordt vervolgd.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 27 nov 2019, 14:02

In Quincy's verhaal aangegeven verder te schrijven over de veranderingen in led-verlichting.

Vanmorgen eindelijk het pakketje ontvangen uit China.

Afbeelding

Mooi doosje en de sticker laat bulps voor $8,80 zien, klasse geregeld bij banggood.com!

Afbeelding

Maar niet het doosje is mooi, vooral wat er in zit. Als dit gaat doen wat ze op de website beloven!

Afbeelding

De balasts zijn zo klein, passen denk ik in een klein luciferdoosje van de Zwaluw.

Afbeelding

Mijn keuze voor deze uitvoering is bepaald door de led die rondom in een glazen/kunststof behuizing rondom licht zal geven. Dat gebeurt tenslotte ook bij een gloeidraad, zij het veel specifieker. We gaan het zien.

Laatst nog een extra koplamp gescoord. Die komt nu mooi van pas, accu aansluiten en testopstelling maken. Kijken of deze led in de buurt van de Xenon komt.

Rini

tsjoe007

Bericht door tsjoe007 » 27 nov 2019, 16:10

Ik volg met grote belangstelling Rini !
Setje ziet er mooi uit, benieuwd hoe ze uit je test komen.

Plaats reactie