Op te knappen TLR

Voor de nieuwe TL'ers, stel jezelf voor! met leuke picture natuurlijk.
fred001
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2020, 20:41

Op te knappen TLR

Bericht door fred001 » 28 jul 2020, 21:19

Hi,

Ik ben Fred woonachtig onder brussel.Heb onlangs TLR gekocht 28000km om op te knappen. Heb ondertussen al decomp levers weg geslepen, airboxmod,K&N filter, volledige spoeling koeling,Olie etc.....Ik ben nu op zoek naar foto's om achterzit te fixeren want heb nu allleen kaal subframe. (Tenzij iemand geneigd is om een uitstap te maken tot bij mij thuis!)
Laatst gewijzigd door fred001 op 29 jul 2020, 04:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rinidpp
Berichten: 941
Lid geworden op: 29 sep 2014, 13:56
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Op te knappen TLR

Bericht door Rinidpp » 28 jul 2020, 23:46

Hi Fred,

Welkom op het TL forum.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

fred001
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2020, 20:41

Re: Op te knappen TLR

Bericht door fred001 » 29 jul 2020, 04:26

Hi Rini,

Dank.
Greets terug.

Dvis
Berichten: 884
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:43

Re: Op te knappen TLR

Bericht door Dvis » 29 jul 2020, 10:00

Welkom,

Veel suc6 met het opknappen van de tlr, heb je misschien ook een foto?
Grtsz Dvis :D

fred001
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2020, 20:41

Re: Op te knappen TLR

Bericht door fred001 » 29 jul 2020, 11:44

Hi Dvis,

Yep heb foto maar lukt me niet om deze rechtstreeks op bericht te plaatsen, wel via host maar heb dit liever rechtstreeks in het bericht zelf. :(

Grtz terug.

Dvis
Berichten: 884
Lid geworden op: 04 jan 2015, 14:43

Re: Op te knappen TLR

Bericht door Dvis » 29 jul 2020, 14:24

fred001 schreef:
29 jul 2020, 11:44
Hi Dvis,

Yep heb foto maar lukt me niet om deze rechtstreeks op bericht te plaatsen, wel via host maar heb dit liever rechtstreeks in het bericht zelf. :(

Grtz terug.
Ik doe het telkens met mupload.

https://www.mupload.nl/
Grtsz Dvis :D

fred001
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2020, 20:41

Re: Op te knappen TLR

Bericht door fred001 » 29 jul 2020, 19:04

Lukt ook ni echt via mupload.......
Dan maar via .google......
Heb voor deze motor mijn zzr1400 2007 weggedaan, was alleen maar goed om mee rechtdoor te rijden.
Nu alleen nog volledige kuipset vinden en achterzit vast zetten etc...... Technisch revisie gedeelte is bijna af.
Misschien heeft iemand foto's betreffende de achterzit, betreffende bevestiging achteraan.




https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... bSpphsOqrW
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... 7qSRu2wdgB
https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... KVz9aDdMRg

Roland
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2020, 16:10

Re: Op te knappen TLR

Bericht door Roland » 01 aug 2020, 16:26

Heb 1 keer een tochtje gedaan met iemand die op een gloednieuwe zzr1400 reed. Ik reed op een 25 jr oude xj600 met krap 50 pk. Als hij aan gas geven dacht was ik al bekeken maar bij de eerste de beste rotonde klapte ik bijna achterop omdat hij letterlijk STAPVOETS de rotonde nam. Het is bijna dat enkele ritje gebleven :)

fred001
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2020, 20:41

Re: Op te knappen TLR

Bericht door fred001 » 01 aug 2020, 20:18

Hi Roland,

Yep, de zzr is redelijk snel door de zware voormassa die het voorwiel op grond tracht te houden bij de acceleratie, gas doseren heb je minder last van, maar eens je moet remmen komt de inertie je lekker plagen. Laat staan in de bochten daar moet je letterlijk aan je motor gaan hangen, trekken en sleuren om hem de bochten door te krijgen, lange bochten gaan dan wel snel maar korte opeenvolgende bochten .....pppfffffff .....280kg.......
Eerste versnelling, beetje opletten, doseren en exponentieel gas open draaien,eens 130km/h na 2 a 3 sec, lekker in tweede naar de 180km/h, dan derde versnelling leer je pas wat accelereren betekend, dan pas begint die acceleratie door te duwen, na denk ik zo'n (K&N,powercomm,open uitlaat,....) 6 sec.
Maar eens je de remmen ingaat is het net omgekeerd.Gezien het feit dat onze straten hierop niet gemaakt zijn, waarschijnlijk de reden waarom men de zzr eerder als touring motor gebruikt. Dit is ook de reden waarom ik met rs'je(voor vriendin gekocht :-" ) op de gewone wegen nog steeds niet verveel, die scherpte en dat laat inremmen met half geblokkeerd achterwiel. Niet te volgen met zzr. Maar tja,eens lange rechte stukken, autosnelweg en rijcomfort......
Een goed licht straatracertje 400-600cc is,denk ik volgens mij,nog steeds het ideale, vooral met aangepaste vertanding,vering, owel misschien elektrisch......
Met wat rij je nu?

Roland
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2020, 16:10

Re: Op te knappen TLR

Bericht door Roland » 03 aug 2020, 17:24

Momenteel een TL uiteraard :roll:

fred001
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2020, 20:41

Re: Op te knappen TLR

Bericht door fred001 » 03 aug 2020, 21:21

Heb nog nooit met een tl gereden. Zal moeten wachten tot deze klaar is. Ben nog steeds op kuip aant wachten. Welke zijn de verschillen qua rijervaring,rijcomfort tov bvb zx6r 98?

Mijn motorverleden in volgorde;

Puch twee versnelling eivormige benzinetank de tomosbromfiets
Mobylette 60'
suzuki zr 50 chopper
aprilia af1 50 (80 polini)
Fantic oasis 50 (snel weer weggedaan, werd voortdurend tegengehouden voor ontbrekende nummerplaat '' :lol: op 50cc :ugeek: :lol: )
kawasaki eliminator 250 leuk maar was niet echt mijn ding
kawasaki vulcan 750 98 met cobra's, leuk poetswerk
kawasaki zx6r 98
kawasaki zzr1400 2007 sneller dan de valversnelling, rechtdoor.......net weggedaan
momenteel in bezit van gestripte zx6r 98 volledig uit elkaar voor polijsten en motorrevisie, tl1000r bijna klaar enkel nog db killer maken voor de scorpions en polykuip erop,rs 2takt 34mmcarb etc.. technisch gezien van vriendin maar staat nu in de living, sym scooter voor haar, zhenhua dax monkey 50 voor kleine boodschappen lekker zuinig 1,5l/100km 50-55 km/h en trager dan de valversnelling, rechtdoor... :lol:
Dus momenteel rijd ik met niets meer,hopelijk de tlr binnenkort, want is nu al drie maanden geleden en heb het verschrikkelijk moeilijk ](*,) het gemis.......en het gemak...... :(

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 6004
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland

Re: Op te knappen TLR

Bericht door Loki » 05 aug 2020, 21:46

Comfort is erg persoonlijk. TLR heeft best een aardig zadel en de afstand naar de clipons is okay.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Roland
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jun 2020, 16:10

Re: Op te knappen TLR

Bericht door Roland » 16 aug 2020, 09:50

Zo te lezen heb je nog niets gereden dat lijkt op een dikke sport twin, het zal een hele nieuwe ervaring zijn :) ik moest wel een tijdje wennen aan het schakelen op gehoor, bij een zx6r schakel je terug op het toerental dat op een twin tegen de rode lijn zit.

fred001
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jul 2020, 20:41

Re: Op te knappen TLR

Bericht door fred001 » 16 aug 2020, 11:03

Hi Roland,

Yep, op de kawa vulcan na , geen ervaring met sprotieve twin. Vanwaar ik nog steeds twijfel voor de inschrijving. Heb mijn tlr ook aan 28k gekocht. Heb gezien dat de jouwe op 30k is aangekocht.
Persoonlijk twijfel ik dus voor het inschrijven "of de zx6r 98 of de tlr 99". Kmoet enkel de tps sensor en carb syncr alsook kuip monteren van de tlr. De zx6r had 50k en heb distributieketting vernieuwd, kleppen gereinigd, inl polijst, uitl polijst, begin uitl uitgeslepen,overbrenging, dynojet ,etc,etc, polykuip,monozit van gemaakt maw heel veel gedemonteerd om gewicht te besparen, ben nu aant polijsten van frame en onderdelen -bling bling - \:D/ .
De zx6r is eenvoudig, carbu, elektrische pomp. De soez tlr injectie met foutcodes, sensors,pffff maar wel makkelijker om aan te werken dan de zx6r.
Persoonlijk twijfel ik nog steeds want ben van plan 1 van de 2 te houden en dus de andere te verkopen.
Heb een beetje mijn twijfels over het stuurgedrag en vermogen/gewicht van de tlr. Misschien ook overbrenging wijzigen maar kijk op tegen het hoger toerental. Daarentegen klink de tlr wel heftig en "racy". Nog geen aprilia v4 maar ook wel leuk.
Daarom dat ik graag de rijervaring van anderen hoor, vooral in vergelijking met een ander motorfiets model.

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 6004
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland

Re: Op te knappen TLR

Bericht door Loki » 17 aug 2020, 00:16

TLR heeft best een korte wielbasis. Standaard stuurdemper moet iets aan gebeuren. En machine iets meer op z’n neus zetten, dan ist al een heel ander beestje.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Plaats reactie