Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Dvis

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Dvis » 13 jan 2018, 09:59

Geweldig lees voer :lol:
Grtsz Dvis :D

Ton W

Berichtdoor Ton W » 13 jan 2018, 15:32

Top verslag inderdaad!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 13 jan 2018, 22:53

Vandaag de TL even laten staan, eerst compleet leeg gesquashed, lekker gehapt, ff tanken, zij voor 'de Mol', hij naar zijn meisie in de koude garage.

Afbeelding

Aan mijn smile te zien, er was vanavond geen kachel nodig.

Opnieuw de klepspeling gecontroleerd, toch even de puntjes op de i zetten, meten is weten. Toch een uitlaatklep van de achterste cilinder precies op het randje, 0.20. Daar ben ik het dan toch niet mee eens, nokkenas op de juiste plek gedraaid, toch de nok er maar weer uitgehaald. Zit 298 plaatje in, zal deze wisselen met een 293, komt de klepspeling netjes op 0.25. Dan gaat ze dicht. De rest was tiptop!

Afbeelding

Wilde eerst pannetje water opzetten, is de thermometer zoek, kan dat klote ding echt niet vinden, de thermostaat dus niet controleren!

Dan de vorkpoten maar van nieuwe olie voorzien. Had geschreven dat ik 10W had gekocht, is 15W geworden, Motul. Ook bij http://www.mlmparts.nl gekocht, net zoals de Brembo blokken.

Afbeelding

De olie netjes afgemeten, voor de 1999 TLS, staat er in het WPHB 477ml, dat is een beste plons, vork staat bijna vol.

Afbeelding

Als de vorkpoot bijna vol is, de bubbels nog even bekijken...

Afbeelding

Dan de poot sluiten, nog niet aangehaald, dat doe ik wel als de poten weer in de kroonplaat vast zitten.

Zo grappig, de poten natuurlijk gelijk inveren, lijkt wel zo'n springveer van de jongens. Dan ineens begint de olie door de gaatjes te stromen, ingaande en uitgaande demping komen op gang.

Nu opnieuw voor een glas Grolsch en een fles wodka of andersom, cheers mannen!

Afbeelding

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 14 jan 2018, 21:04

Proost. Pilsje verdient! =D>
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 14 jan 2018, 22:25

f2ride2001 schreef:Proost. Pilsje verdient! =D>

Dat is zeker gelukt! Vanmiddag/avond opnieuw klein feestje, tegen 21:00 thuis, loop dan toch nog altijd even door de garage. Zag de thermostaat liggen, snel de thermometer uit de Weber BBQ gesloopt, pannetje water opgezet en kijken wat de nieuwe thermostaat doet.

Voor de 80 graden blijft de thermostaat nog netjes dicht.

Afbeelding

Dan de 80 graden voorbij, begint de thermostaat zich langzaam te openen, komt er een donkere rand zichtbaar.

Afbeelding

De 80 graden voorbij, zie je dat de thermostaat haarfijn verder en verder opent.

Afbeelding

Check, dan kan ik die er natuurlijk net zo goed ff inzetten. Potje Ceramic grease d'r bij!

Afbeelding

Thermostaat rubber netjes insmeren, rondom, aan drie kanten.

Afbeelding

Afbeelding

Met het druppelgaatje zoals het WPHB beschrijft aan de bovenzijde van het thermostaathuis.

Afbeelding

Deksel erop, bouten met keramisch vet ingesmeerd en aanhalen met 5,5nm! Voelt goed, ze gaat langzaam maar zeker al weer in elkaar.

Afbeelding

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

D81

Berichtdoor D81 » 15 jan 2018, 11:42

Lekker bezig Rini =D>

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 15 jan 2018, 18:11

Je bent goed bezig man! :D
Moet zeggen dat ik het altijd wel leuk ind om te lezen hoe je zaken omschrijft. :lol:
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 16 jan 2018, 09:21

Sleutelen vind ik ook echt leuk, zeker aan m'n meisies, de TLS van Lodi en die van mijzelf. Daarnaast is het vastleggen van die handelingen ook leuk en hoop ik leerzaam. Schrijven doe ik ook graag, pers wekelijk behoorlijk wat trainings verhalen (https://www.facebook.com/BCTinfo/) naar Facebook over de boks training bij BCT in Enschede. Leuk en goed gevoel bij om anderen zo te enthousiasmeren.

Ben ook gek op kritiek, dat is leerzaam, dingen die je altijd 'zo' hebt gedaan, dan ineens veranderen, zien dat anderen het beter, sneller, mooier doen, zo gaaf.

Dank voor jullie dankbare woorden. =D>

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 19 jan 2018, 23:55

Omdat de klepspeling van de achterste cilinder, uitlaatkant na het wisselen van de bussen een beetje anders was (0,20) toch maar achter een ander stelplaatje aangegaan. Contact met Hans van Wijk. Ze hadden niet echt de maat die ik wilde. Maarten van het magazijn, belde me hierover. Twee maten die in de buurt komen. Doe ze dan beide maar, waarop Maarten aangaf ze kosteloos naar me toe te sturen. Super bedankt Maarten.

Na ontvangst, snel de micrometer erbij.

Afbeelding

juiste 2.95 maat gekozen de 3.02 zat er in.

Afbeelding

op de plek gelegd, bus er overheen, nok geplaatst en de speling gecontroleerd.

Afbeelding

Klepdeksels netjes schoongemaakt, heul bijzonder spul hoor dat Dasty.

Afbeelding

De klepdekselpakking kan als die niet beschadigd is, opnieuw gebruikt worden. Klepdeksel en pakking vetvrij maken. Dan de pakking met molibdeenvet insmeren. Dan de pakking voorzichtig in de uitsparing van het klepdeksel duwen.
Denk aan de halve rondingen, die moeten natuurlijk droog blijven, dun laagje silicone pakking krijgen. Hier gebruik ik altijd Locitite voor, me nog nooit in de steek gelaten.

Afbeelding

Yes, ze kan weer dicht, altijd goed gevoel bij om de deksels weer terug op de plek te leggen.

Afbeelding

Afbeelding

Dan de ringen vetvrij maken, zelfde molilbdeenvet aan beide kanten.

Afbeelding

Dan de bouten netjes schoonmaken, een voor een op de plek, met het juiste moment aanhalen.

Afbeelding

Dan als laatste de bougies, had ik al goed schoongemaakt, vorige keer Keramisch vet gebruikt, voelde erg stroperig bij het uitdraaien, nu weer kopervet gebruikt.

Afbeelding

Gebruik altijd Iridium bougies. Aanhaal moment staat op het doosje. Handvast draaien. Dan een halve slag. Let wel op, bij een nieuwe bougie is dat een halve slag, dit om de ring te pletten, te laten sluiten. Bij een gebruikte bougie, haal ik die niet een halve, maar een goeie kwartslag aan. Het kopervet zorgt wel dat die op z'n plek vast gebakken wordt.

Rini

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 21 jan 2018, 15:24

Weer goed bezig rini! =D>
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 21 jan 2018, 22:34

Zondagmorgen, geslapen als een os, zon schijnt, lijkt niet zo koud. Wat doe je dan? Overal aantrekken, voorvork er in geschroefd, voorwiel en achterwiel er snel ff ingezet, met bok en al naar buiten geduwd, plekkie in de zon opgezocht.

Bussie Dasty erbij gepakt, haar daar waar vet/vuil zat ingespoten, ondertussen de waterslang uitgerold, klaar om schoon te spoelen/borstelen.

Afbeelding

Begonnen met de plek achter de radiator, dat was een grote vieze bende, viel nog mee dat de gaskabels nog wilde bewegen in die zwarte meuk. Daarna de achterkant aan de beurt. Door het kettingsmeersysteem zit ze helemaal onder de olie. Niet erg, beschermt haar natuurlijk ook, borstel en water, schoon is mijn kunstgebit.

Afbeelding

Zo gaaf om haar zo te zien staan, alles begint te blinken, maar ook stukje bij beetje begint ze weer op een TLS te lijken.

Afbeelding

Daarna de radiator er weer aangehangen, bouten met keramisch vet ingesmeerd, boel netjes op de plak, aanhalen met juiste moment. Dan de finishing touch, de rode slangen die ik een half jaar geleden had gekocht. De originele werden toch wat oud, hier en daar kleine scheurtjes. Nu gewapende silicone slangen, de juiste klemmen met buitenste randen naar boven erop gezet.

Afbeelding

Als zo de remklauwen ook rood zijn, stuurdemper is rood, achterveer in het frame, volgens mij ziet het er dan best grappig uit.

Afbeelding

Had vanavond graag de koelvloeistof erin laten lopen, luchtfilter en tank erop en . Visite, lekker eten en een biertje maakte dat het anders liep.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 26 jan 2018, 23:12

Het kriebelde vandaag al behoorlijk, erg druk op het werk, hele week nergens tijd voor, thuis, beetje pannenkoeken gebakken, volle pens, overal aan en de garage in.
Dacht dat het er vanavond maar van moest komen. Wilde toch ook de inlaat kelken van de R in de airbox plaatsen.

Afbeelding

Goed schoon gemaakt, plekje gegeven in de airbox, ze zijn goed te plaatsen, net zoals Loebassie, zonder schroeven, eerst maar eens kijken hoe het gaat reageren.

Afbeelding

Afbeelding

De airbox geplaatst, niet handig, na het starten en warm draaien van de motor, begon er een slang te lekker, drie keer raden waar, die onder de airbox zit natuurlijk. Alles er weer uit slopen, slang verder aandraaien, weer starten.
Ze starte direct, beetje stoom, nadat de lekkage opgelost was, dik voor elkaar. De inlaat kelken en body met remreininger schoongemaakt, glimmen als een eikel. Zo gek, net of alles weer scherp staat. Hoef niks te doen, alleen startknop, ze slaat direct aan en draait heerlijk gebalanceerd rond.

Je zal je afvragen, huh, wat is dat voor bruin goedje? Koppelingskabel, plastic zakkie met tyraps om de buitenkabel, ophangen, lading olie erop gooien, zo kan de olie zo naar beneden lopen, kabel ook weer gesmeerd.

Afbeelding

Als het filmpje over gezet is, opnieuw proberen dit op het forum te plaatsen.

Yes, she runs, nice and smoothly!

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 27 jan 2018, 17:44

Hopelijk brengen de bellmouths wat je zoekt. Mij lijkt de inlaat zo vooral erg lang worden, bij een TLR zijn ze veel korter.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 27 jan 2018, 20:15

Ik wou deze ook plaatsen om het olieprobleem in het luchtfilterhuis op te lossen maar door de mod vh olietankje was het niet meer nodig.
Hij/zij kan nu ademen zonder olienevel ;)
Leuk Rini dat je dezelfde positieve ervaringen hebt met Dasty : op het VFR forum word ik verketterd omdat ik het durf te gebruiken :roll:

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 27 jan 2018, 21:17

tsjoe007 schreef:Leuk Rini dat je dezelfde positieve ervaringen hebt met Dasty : op het VFR forum word ik verketterd omdat ik het durf te gebruiken :roll:

H*nda mensen......

Terug naar “TLS”