TL1000R"S"

Voor al de Custom TL'ers
Plaats reactie
suzukitl1000rs
Berichten: 307
Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41

Re: TL1000R"S"

Bericht door suzukitl1000rs » 20 sep 2015, 13:59

En eindelijk deze opgehangen...

Afbeelding

TLRTwins
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: TL1000R"S"

Bericht door TLRTwins » 20 sep 2015, 15:26

suzukitl1000rs schreef:En eindelijk deze opgehangen...

Afbeelding
Dat maakt me dan wat verdrietig.... die wil ik al jaren van je overnemen

suzukitl1000rs
Berichten: 307
Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41

Re: TL1000R"S"

Bericht door suzukitl1000rs » 20 sep 2015, 17:27

TLRTwins schreef:Dat maakt me dan wat verdrietig.... die wil ik al jaren van je overnemen
Voor het juiste bod is alles te koop :-"

Zoek nog een nieuwe achter schokbreker dus het spaarpotje moet weer gevuld worden. Met het subframe zoals ik hem nu ga uitvoeren past er alleen een schokbreker in het midden van de achterbrug. Dan kom je al snel uit bij de Öhlins. Ander merk weet ik zo niet die ook zo gemonteerd zit. Of ik ga aan de slag met een andere schokbreker en eigen beugels. Dat kan natuurlijk ook :-k

TLRTwins
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: TL1000R"S"

Bericht door TLRTwins » 20 sep 2015, 19:02

Pb de prijs maar.


Als je gaat hakken en zagen zou je nog wat ruimte kunnen winnen met je oliekoeler en de radiateur.
Zoals bij bimota in delen of net als de suzuki 8 uur racer, olie koelblok in de radiateur.

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5955
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland

Re: TL1000R"S"

Bericht door Loki » 20 sep 2015, 21:36

suzukitl1000rs schreef:Zoek nog een nieuwe achter schokbreker dus het spaarpotje moet weer gevuld worden. Met het subframe zoals ik hem nu ga uitvoeren past er alleen een schokbreker in het midden van de achterbrug. Dan kom je al snel uit bij de Öhlins. Ander merk weet ik zo niet die ook zo gemonteerd zit. Of ik ga aan de slag met een andere schokbreker en eigen beugels. Dat kan natuurlijk ook :-k
Afhankelijk van je middelen, handigheid en budget zou ik overwegen een Wilbers 642 te zoeken. Deze zijn er in redelijk korte versie (+-28cm) en zijn voorzien van Preload, high/low ingaand, uitgaand en rijhoogte verstelling. Handig als je de originele plek, met rijhoogte verstelling, niet gaat gebruiken.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

suzukitl1000rs
Berichten: 307
Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41

Re: TL1000R"S"

Bericht door suzukitl1000rs » 21 sep 2015, 21:06

Loki schreef:Afhankelijk van je middelen, handigheid en budget zou ik overwegen een Wilbers 642 te zoeken. Deze zijn er in redelijk korte versie (+-28cm) en zijn voorzien van Preload, high/low ingaand, uitgaand en rijhoogte verstelling. Handig als je de originele plek, met rijhoogte verstelling, niet gaat gebruiken.
Zou ook een goede optie zijn ja. Voeg ik toe aan de zoektocht ;). Verder even aan het passen en voorzichtig meten gegaan. Alles wat rood is mag weg, bovenste gedeelte eigenlijk...

Afbeelding

Schokbreker in het midden is een must. Öhlins heeft de voorkeur en budget gaan we voor zorgen de komende tijd #-o. Hoewel de Öhlins een linker en rechter beugel heeft wil ik wel wat anders doen. Op het frame 2 extra ogen aanbrengen zodat ik 2x de linker beugel kan gebruiken. Hierdoor heb je de bovenste aansluiting niet nodig (die dus in het bovenste gedeelte van je frame zit, OEM schokbreker vorkje met de grote moer). Dan heb ik ook meteen genoeg ruimte om het nieuwe subframe degelijk te monteren met nog te bepalen beugels.

Afbeelding

Uitlaat ook in tweeën geslepen zodat de dempers verder uit elkaar komen te zitten. De ontstane ruimte kan dan mooi worden gebruikt voor het buizen werk t.z.t..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ruimte genoeg... Diameter zal 57mm worden zodat ik deels de bestaande delen van de Duc kan gebruiken (waar je ze inelkaar schuift en monteerd met de veren). Zal een stuk beter ademen dan de standaard 44mm...

Afbeelding

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4479
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: TL1000R"S"

Bericht door pedrodetski » 21 sep 2015, 21:24

Je gaat rigoureus aan de gang Stef! Ben wel benieuwd wat het totaal plaatje is wat je in je hoofd hebt.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Gebruikersavatar
G33k
Berichten: 163
Lid geworden op: 18 nov 2013, 22:27

Re: TL1000R"S"

Bericht door G33k » 21 sep 2015, 21:51

Erg gaaf project, ben ook enorm benieuwd 8)

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5955
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland

Re: TL1000R"S"

Bericht door Loki » 21 sep 2015, 22:06

Flex in frame is al eens eerder gedaan, staan paar plaatjes op deze site:

http://t2rasso.free.fr/Sells/

Kan handig zijn!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins
Berichten: 1119
Lid geworden op: 05 apr 2013, 23:12

Re: TL1000R"S"

Bericht door TLRTwins » 22 sep 2015, 00:47

Als je toch zelf de beugels wilt maken.
Waarom zou je dan een tl ohlins gebruiken.
Als je een ohlins schokbreker van een ander type gebruikt en laat aanpassen naar de motor rijder etc dan ben je miss wel beter en goedkoper uit.

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5955
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland

Re: TL1000R"S"

Bericht door Loki » 22 sep 2015, 20:02

Inderdaad, TLR Ö is relatief duur. Keuze in schokbrekers tot 30cm niet enorm, maar goed te vinden. Vanaf een 200 euro voor een goede aftermarket geval basis.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

suzukitl1000rs
Berichten: 307
Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41

Re: TL1000R"S"

Bericht door suzukitl1000rs » 22 sep 2015, 20:56

Klopt Peter, frame mag er aan geloven binnenkort. Maar goed dan heb je ook wat :lol:

Qua schokbreker ben ik dan inderdaad niet meer gebonden aan de TL Öhlins. Zal eens gaan spitten welke andere type in de buurt komen qua inbouwmaten etc.. Gelukkig werkt het weer mee om achter de computer te duiken.

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5955
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland

Re: TL1000R"S"

Bericht door Loki » 22 sep 2015, 22:21

Een paar Honda's 600, Yamaha R1/R6, Ducati 848 etc, WP's van moto guzzi? Je kunt ze op den duur op de plaatjes al een beetje sorteren op lengte.

De betere OEM schokbrekers zijn vaak niet overdreven fancy, dus gietwerk in plaats van freeswerk. Maar ze kunnen wel helemaal uit elkaar, en dus door een specialist gemakkelijker aangepast aan je machine. Denk aan Showa en Sachs schokbrekers.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
pedrodetski
Moderator
Berichten: 4479
Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: TL1000R"S"

Bericht door pedrodetski » 24 sep 2015, 08:18

Al aan het slijpen geslagen Stef?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

suzukitl1000rs
Berichten: 307
Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41

Re: TL1000R"S"

Bericht door suzukitl1000rs » 24 sep 2015, 09:45

Nog niet, zoals het er naar uit ziet ga ik van het weekend de slijptol in het frame zetten. Gisteren druk bezig geweest met het uitzoeken wat er mogelijk is qua schokbreker. Al wel tot de conclusie gekomen dat de TLR Öhlins niet gaat passen met het subframe.

Zat al in de richting te denken van b.v. een Hyperpro/Bitubo/etc. maar dan aangepast zodat deze wel in het midden van de achterbrug komt te zitten. Ik heb namelijk nog de tekeningen van de Öhlins beugels. Deze kan ik dan als uitgangspunt gebruiken zodat alles in de juiste positie komt te zitten. Geometrie moet uiteraard wel blijven kloppen.

Plaats reactie