led achterlicht

Alles over de TLR
adevos

led achterlicht

Bericht door adevos » 29 mei 2018, 13:47

ik heb een led achterlicht op mijn tl met ingebouwde knipperlichten maar ben er niet tevreden over vind de zichtbaarheid niet optimaal dus heb ik nieuwe knipperlichten besteld en vroeg me af of iemand ervaring heeftr met deze https://www.tecbike.de/lauflicht-led-bl ... ffekt.html
Afbeelding

tsjoe007

Re: led achterlicht

Bericht door tsjoe007 » 29 mei 2018, 16:05

Stonden ook ooit op mijn verlanglijstje maar las ook veel neg. berichten ivm de zichtbaarheid.
Daarom 4x miniblinker power leds gekocht via ebay maar die hebben ook een nadeel : je mag er niet naar kijken want ze laten brandvlekken achter op je netvlies ! :lol: Zo fél !
Was toen 37,95 euro als ik me niet vergis.(voor de 4)

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 04 jun 2018, 15:01

Dat is zeker mooi spul, heb ik in mijn richtingaanwijzers achter zitten, niet te missen, blijven ze ook mooi op afstand als de alarmlichten werken.

Mag ik vragen hoe je het achterlicht in combi met het remlicht heb geregeld of zijn het daarom vier stuks, twee als licht, twee als remlicht?

Thanks Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

adevos

Bericht door adevos » 04 jun 2018, 18:08

ik heb een led achterlicht met ingebouwde led knipperlichten die hebben we uitgeschakeld nu en heb ik lager de nieuwe bevestigd .ik vond de combi niet goed zichtbaar in daglicht daarom besloten het te veranderen
Afbeelding

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 06 jun 2018, 14:57

De knippers uit China van €4,95 met led, waren ook bij daglicht niet te zien. De oude met powerled waren afgebroken met dank aan het TLS blok.

Nieuwe met rubber bevestiging besteld, gelijk bij Johan neer mogen leggen, hij heeft er opnieuw led ingebouwd. Een ronde plaat met dacht ik 18 ledjes, beetje vermogen erop en je hebt een mooi werkend en zo akelig duidelijke richtingaawijzer. Als je goed kijkt kan je op de foto de witte ledjes zien.

Afbeelding

Deze brand op 7,6V, zo kan je mooi de kleine ledjes terug vinden.

Afbeelding

Daarna op 12V. Hier kan je al zien wat de leds waard zijn.

Afbeelding

Deze staat nu op 12,1V

Afbeelding

Als je rijd, zal de laadspanning op het systeem naar een goed 14V worden gebracht. De led ziet er dan als volgt uit:

Afbeelding

Vanaf die afstand schijnt de richtingaanwijzer nog behoorlijk op de daar tegenoverliggende muur.

Afbeelding

De biertjes smaakte super!

Volgende week gaat Johan, mijn led achterlicht ook uitvoeren met rode powerleds. Hij wil dan het normale achterlicht vervangen door het remlicht zodat er ook overdag meer te zien is, dan als remlicht er een aantal rode powerleds bij bakken. Zal als het klaar is zeker laten zien hoe het geworden is.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

tsjoe007

Bericht door tsjoe007 » 06 jun 2018, 19:34

Das een mooi pro atelier dat je daar hebt !
Leuke blokjes en sinusgolfjes ;)

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 06 jun 2018, 22:51

tsjoe007 schreef:Das een mooi pro atelier dat je daar hebt !
Leuke blokjes en sinusgolfjes ;)
Dat is allemaal van mijn Busa maatje Johan. Houd zich tegenwoordig bezig met het repareren van elektrische auto's. Alles draait om elektronica. Hij heeft ook mijn kettingsmeersysteem ontworpen en gebouwd.

Rini

Loki

Bericht door Loki » 07 jun 2018, 01:52

Geen zorgen dat de lichten niet opvallen :shock: verblinden ze niet? :lol:
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 07 jun 2018, 11:18

Loki schreef:Geen zorgen dat de lichten niet opvallen :shock: verblinden ze niet? :lol:
Dat doen ze zeker, ook de bedoeling, zorgen dat je gezien wordt, zeker overdag als er heel veel licht is.

Johan heeft in de knippers afgekeurde douche (led) lampen gebruikt. Rond plaatje met x leds, ingegoten in zo'n oranje laagje. Zal vragen of hij een foto kan maken van het exemplaar. Ingegoten met een soort koelpasta, zitten ze ook gelijk vast en is de bedrading automatisch voorzien van een trek ontlasting.

Aan het einde van de kabel, vlak voor de steker/plug, heeft hij een weerstand ingesoldeerd.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 08 jun 2018, 15:59

Johan gevraagd of hij de boel op een foto wil zetten. Hier is dan de led zoals hij die in mijn richtingaanwijzer heeft geplakt.

Afbeelding

Zijn begeleidende tekst:

30 ledjes.
+ is rode stip.
- is blauwe stip.
Serieweerstand 10 ohm 1 Watt.
Alle onderdelen kunnen blijven zitten maar dat geeft wel sluiting als he de + en - om keert. Dus beter de vierkante gelijkrichter verwijderen.
De weerstanden mogen blijven.

Suc6,

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 09 jul 2018, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 08 jun 2018, 17:04

Om het dan toch maar even helemaal af te maken, de spuitbus van de remklauwen tevoorschijn gehaald, knippers afgeplakt en geschuurd, of andersom :D !

Ze hangen nu te drogen.

Afbeelding

Afbeelding

Wel klote klus, na het spuiten direct de tape verwijderen. Anders loop je het risico dat als de verf gedroogd is, de tape er dan aftrekt, de lak breekt, kan je weer overnieuw beginnen.

Afbeelding

Zoals het een beetje bij mij hoort, zal het nooit helemaal zijn/worden zoals het hoort, super strak. Op een van de knippers zit een zakker en tikte er met de andere knipper tegenaan, euh.... overnieuw spuiten of..... gewoon laten hangen, vind het wel best zo. Zitten er niet voor de sier op, zullen toch wel her en der een tik krijgen.

Als ze morgen echt droog zijn.... 8)

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 22 jun 2018, 23:27

Vanavond terug uit Italië en Zwitserland. Eergisteren met de 159 de driehoek passen gedaan, Susten, Furka en de Grimsel, balen dat mijn meisie thuis stond. Wat is dat gaaf mannen, twee jaar geleden in Oostenrijk en Italië geblazen, veel passen gedaan. Mezelf beloofd dit snel met de TLS op te zoeken.
Vanavond snel de auto uitgepakt, chinees en een lekker biertje, daarna de garage in, carbon bos dempers (Thanks Peter) goed zetten, de knippers die ik gespoten had erop gezet, anders kan ik niet rijden, dat gaat morgen zeker gebeuren. De leds doen het perfect.

Afbeelding

Rini

f2ride2001

Bericht door f2ride2001 » 23 jun 2018, 12:25

Dit zijn zogenaamde COB leds. Daar kun je leuk mee spelen =D> =D>

Achterlicht het ik ook zelf gebouwd, maar dan met 5mm ultra felle led's. (is ook al weer een tijdje geleden en COB bestond toen nog niet)

Ik heb gewoon, met remmen, het dubbele aantal LED's aan. Dat werkt ook perfect.

Afbeelding

Marc

Edit: je ziet er geen zak van, laat maar ](*,)
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

TLRTwins

Bericht door TLRTwins » 23 jun 2018, 18:16

f2ride2001 schreef:
Edit: je ziet er geen zak van, laat maar ](*,)

We geloven je op je woord... 8)

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 23 jun 2018, 23:37

Hey Marc,

De knippers doen het in ieder geval wel goed, zien er ook mooi uit. Is dat standard of ook zelf led bij geplaatst?

Het remlicht kreeg ik terug vann Johan, het glas zit erop ge'kit, hij dorst het niet los te maken, van de week even proberen, dan eerst even het originele achterlicht erop prutsen, kan ze tenminste weer rijden.

Rini

Plaats reactie