Het begon met de ontdekking van een nieuwe kras veroorzaakt door vrouwlief, die het electrisch quadje van mijn zoontje genomen had. Geen probleem, maar je moet dan wel even opletten dat je niet met diens remhendel tegen mijn tweewieler opzit... Licht krasje, niks ergs, maar goed, ik baal van zo'n dingen...

Dus ik haal mijn moto uit ons stalletje en duw hem buiten. Normaliter zit ik erop, of doe ik het langs kant zijstandaard. Maar nu dus niet en die was bij het draaien dus lekker lichtjes opgeklapt. Bij neerzetten lag ie dus vlak... Frameslider klap opgevangen. Lichte krasjes op uitlaatbocht. Koppelingshendel over... Dus lekker balen...
Xenon werkte niet meer... Dus linkerkuip eraf.... Alle bedrading checken...Na wat klooien, heb ik beslist alles opnieuw aan te leggen...
Dus slotslom:
1) Kuip eraf
2) Met relais en rechtstreekse voeding mijn xenon low beam gevoed... HI beam opnieuw aangelegd met ouwe bedrading, maar die gebruik ik toch niet veel, dus... Deze winter eens een echte koplamp mod doen...
3) Eén xenonlamp moeten vervangen. Had nog een ouwe liggen voor de hi beam. Wat moeten modden, want was verkeerde fitting, maar goed, dat is gelukt...
4) Frameslider moeten maken, met name de bracket. Die was opgeklapt. Rechtgeklopt en terug gemaakt.
5) Opgekrikt en met steunen onder de framesliders.
6) Voorwiel eraf. Remschijven eraf
7) Nieuwe remschijven erop
8 ) Nieuwe rempads erin
9) Voorvorken 0.5cm gedropt, dus wat dieper op de neus..
10) OEM stuurdemper wat verhoogd, want die raakte bij draaien de voorvorkpoten
11) OEM stuurdemper opnieuw gespoten
12) Plasti dip achteraan wat moeten herstellen, want regen en zand had die achteraan op bepaalde plek wat losgekregen.
13) wat nieuwe zekeringen moeten bestellen en die zijn vandaag aangekomen, dus morgen laatste stuk afwerken en dan kan kuip er weer op...
Slotsom: Nog geen foto's, ben nog niet klaar. Maar goed, da's allemaal toch maar tot de winter, want dan vliegt alles er weer af en gaan eindelijk mijn velgen eronder... Kan ik tot dan nog even genieten van een ietwat zwaarder voorwiel (remschijven wegen 2x100 gr zwaarder dan OEM)... Ziet er wel lekker uit, dat wel...