Hellbender's TLR

Alles over de TLR
Plaats reactie
Hellbender

Re: Nieuwe eigenaar (na lang zoeken)

Bericht door Hellbender » 17 jul 2011, 17:28

Ik woon in Kermt (voorlopig nog) dus idd, dat is niet veraf. Ik veronderstel dat je ook een TL hebt, dus da's leuk om te weten. Nog Belgen die van een leuk brommertje houden... Van het moment dat ik ga rondrijden (jammer genoeg nog een paar maanden, als het er al dit jaar van komt :-( ) kunnen we eens afspreken.... Tot dan, hou ik me maar bezig met wat customiseren/prullen en opblinken... :badgrin:

finally

Bericht door finally » 17 jul 2011, 18:58

je kunt toch wel een beetje tijd vrij maken om te rijden? ik snap het niet helemaal hoor.
Je hebt wel tijd om te prullen maar niet om te rijden? :-k

Hellbender

Bericht door Hellbender » 17 jul 2011, 21:17

Wel, ik zal mijn redenering even uitleggen.

Heb 15-17 jaar niet meer op een motorfiets gezeten (kan me niet meer juist herinneren wanneer ik mijn laatste crosser heb verkocht). Verkeer is de afgelopen twee decennia een 'klein beetje' drukker hier geworden en ik betrouw mijn 'rijcapaciteiten' niet 100% meer en al zeker niet op zo'n koppelmonster als den TL.

We zitten/huren momenteel nog vrij dicht bij mijn werk, zodat ik met de trapfiets kan gaan werken, maar ik heb de motorfiets (een beetje overbemeten, want had ook een scooter kunnen kopen) vooral gekocht als (veredeld) woon-werk middel. Ben al jaren een Suzuki-fan (gaat terug tot begin jaren 90 met Kevin Schwantz als Suzuki-factory 500 rijder) en de TL heeft mij altijd bekoord, maar nu bood zich de gelegenheid aan om passie aan noodzaak te koppelen. Maar heb mijn vrouw wel beloofd pas terug te beginnen rijden met een motorfiets als we weer een eigen woning hebben en een schuldsaldoverzekering op mijn hoofd staat. Deze week alleen al zijn drie motorrijders hier in België omgekomen en geen enkele van hen dacht dat het zijn laatste rit zou zijn. En bij zeker twee gevallen waren het koekblikidioten die een verkeerd maneuver uitvoerden... Motorrijden is dikke fun, zeker wat ik me kan herinneren van zoveel jaren terug (was vooral een crosser, :badgrin: ), maar het huidige verkeer... Nou ja...

Vandaar dat ie nog even op stal blijft, alhoewel het serieus kriebelt natuurlijk... :D

tufferke

Bericht door tufferke » 17 jul 2011, 22:18

ik had idd een zwarte,maar die heb ik noodgedwongen moeten verkopen.
(het vrouwke zat vast met een serieuze hernia en dat heeft toch een hele tijd geduurd!en de moto zolang laten stilstaan kon ik niet)
ik had dus de taak om voor mijn dochtertje én mijn vrouwke te zorgen!
maar nu is alles weer dik in orde met de vrouw hare rug,waardoor het nu natuurlijk terug begint te kriebelen!!!!
ik ben dus nu volop op zoek naar een TLR(voor een degelijke prijs natuurlijk!)

Hellbender

Bericht door Hellbender » 17 jul 2011, 22:57

Ik heb 4500 betaald, Tuf... Met de opties en staat van de fiets vond ik het wel een koopje, alhoewel non-TL liefhebbers je wellicht gek verklaren om zulk bedrag voor een bijna 11 jaar oude tweewieler te betalen... Maar ja, zoals ie nu blinkt, schat men hem 4 jaar of zo oud, tot ik de werkelijke leeftijd zeg... :badgrin:

Enfin, wou op dezelfde dag voor een gele gaan kijken in Antwerpen (Stabroek), maar die kleur was eerlijk gezegd niet mijn ding en was op zoek naar wit/blauw en toen dus die ad op kapaza van motorama gezien en de beslissing was snel genomen voor mij... voila...

Die van stabroek heeft wel bijna géén km en iemand van hier op forum heeft hem bij de eigenaar afgeleverd (eerste motorfiets). Hij is heel nieuw en staat online te koop voor 4250, als ik me niet vergis... Is misschien iets voor jou, als je over de gele kleur heen kunt raken natuurlijk... 5000 km of zoiets...

Of je moet voor die van Geert gaan natuurlijk, maar dan moet je wat dieper in je buidel tasten. Maar die is wel volledig af met zijn 14800 km. Uit eigen ervaring weet ik dat je bod dan wel een tikje boven de 5 big knaken moet liggen. Maar die fiets is wel af en staat in Oost-Vlaanderen... Je vindt ze beiden op Kapaza, door gewoon TL1000R in te geven...

motek

Bericht door motek » 19 jul 2011, 09:35

hoezo over die gele kleur heengeraken? =;
;)
@ tufferke. die gele van stabroek is van een neef van een goeie maat. daar is echt niks op aan te merken! super weinig km,banden set met minder dan 100km erop, volledig origineel wel.
heb hem zelf willen kopen, maar ik kan er dat geld niet aan geven.

Hellbender

Bericht door Hellbender » 19 jul 2011, 17:27

Persoonlijke smaak he, Motek... :-)

Ik vond die fiets trouwens perfect, maar ik ging zowieso de velgen moeten poedercoaten en andere kleur laten spuiten, andere uitlaten,..., dus dat zou geld gekost hebben, bovenop , de in mijn ogen schappelijke, prijs van 4250 euro... vandaar de keuze van mij... Kan het ook niet helpen dat ik 'verliefd' ben geweest ooit op het wit/blauwe model van de GSX-R 1100 R uit 1990... :-)

8)

Hellbender

Bericht door Hellbender » 21 jul 2011, 11:28

Mijn zoon verschoot zich vandaag een ongeluk toen ie een eerste maal mocht gas geven. Van schrik draaide ie hem ipv dicht nog wat harder open, hehe... Zijn blik was een combinatie van dit :shock: en dit 8-[

Daarna aan het detailen geslagen (weeral). Velgen zijn weer ns gedaan en gans kuipwerk is opgeblinkt (weeral). Zoek nu wel iets om een keer het frame aan te pakken, vooral dan het niet gepolijste deel.

Omdat foto's meer zeggen dan woorden..

Afbeelding
Afbeelding
En éne in combinatie met mijn hoofddeksel, dat wel goed past bij de uitlaten :lol:
Afbeelding

motek

Bericht door motek » 21 jul 2011, 11:35

amaai zo proper. =D>
mijn ogen doen er zeer van :shock:
ik zal sebiet eens aan de mijne beginne, maar eerst de garage opruimen.

Hellbender

Bericht door Hellbender » 21 jul 2011, 12:43

Werkt aanstekelijk, ik weet het... Amuseer je... Maar zeg nu zelf, er is niets leuker dan dit soort spullen als man te kuisen/ op te blinken...
De vloer kuisen en opblinken is evenwel aan de meeste mannen, waaronder den deze, dan weer niet besteed... :lol:

tufferke

Bericht door tufferke » 25 jul 2011, 21:51

Hellbender schreef:Ik heb 4500 betaald, Tuf... Met de opties en staat van de fiets vond ik het wel een koopje, alhoewel non-TL liefhebbers je wellicht gek verklaren om zulk bedrag voor een bijna 11 jaar oude tweewieler te betalen... Maar ja, zoals ie nu blinkt, schat men hem 4 jaar of zo oud, tot ik de werkelijke leeftijd zeg... :badgrin:

Enfin, wou op dezelfde dag voor een gele gaan kijken in Antwerpen (Stabroek), maar die kleur was eerlijk gezegd niet mijn ding en was op zoek naar wit/blauw en toen dus die ad op kapaza van motorama gezien en de beslissing was snel genomen voor mij... voila...

Die van stabroek heeft wel bijna géén km en iemand van hier op forum heeft hem bij de eigenaar afgeleverd (eerste motorfiets). Hij is heel nieuw en staat online te koop voor 4250, als ik me niet vergis... Is misschien iets voor jou, als je over de gele kleur heen kunt raken natuurlijk... 5000 km of zoiets...

Of je moet voor die van Geert gaan natuurlijk, maar dan moet je wat dieper in je buidel tasten. Maar die is wel volledig af met zijn 14800 km. Uit eigen ervaring weet ik dat je bod dan wel een tikje boven de 5 big knaken moet liggen. Maar die fiets is wel af en staat in Oost-Vlaanderen... Je vindt ze beiden op Kapaza, door gewoon TL1000R in te geven...
die van in Oost Vlaanderen heb ik een bericht gestuurd,maar die heeft blijkbaar geen zin om te reageren!
eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon niet van zijn moto af wil!
tja een gele,daar ben ik nog over aan het twijfelen!
ik heb er 1tje zijn staan in Boom(Antwerpen),maar ik heb tijd!

Cabrio freak

Bericht door Cabrio freak » 26 jul 2011, 00:56

Hellbender schreef:Mijn zoon verschoot zich vandaag een ongeluk toen ie een eerste maal mocht gas geven. Van schrik draaide ie hem ipv dicht nog wat harder open, hehe... Zijn blik was een combinatie van dit :shock: en dit 8-[

Daarna aan het detailen geslagen (weeral). Velgen zijn weer ns gedaan en gans kuipwerk is opgeblinkt (weeral). Zoek nu wel iets om een keer het frame aan te pakken, vooral dan het niet gepolijste deel.

Omdat foto's meer zeggen dan woorden..

Afbeelding
Afbeelding
En éne in combinatie met mijn hoofddeksel, dat wel goed past bij de uitlaten :lol:
Afbeelding

Nog altijd goed bezig zie ik =D> ,
Enne knappe botsmuts hoor,maare hopelijk heb je ze nooit nodig.

Grtn

Cabrio freak

Bericht door Cabrio freak » 26 jul 2011, 01:01

tufferke schreef:
Hellbender schreef:Ik heb 4500 betaald, Tuf... Met de opties en staat van de fiets vond ik het wel een koopje, alhoewel non-TL liefhebbers je wellicht gek verklaren om zulk bedrag voor een bijna 11 jaar oude tweewieler te betalen... Maar ja, zoals ie nu blinkt, schat men hem 4 jaar of zo oud, tot ik de werkelijke leeftijd zeg... :badgrin:

1)die van in Oost Vlaanderen heb ik een bericht gestuurd,maar die heeft blijkbaar geen zin om te reageren!
2)eerlijk gezegd denk ik dat hij gewoon niet van zijn moto af wil!
tja een gele,daar ben ik nog over aan het twijfelen!
ik heb er 1tje zijn staan in Boom(Antwerpen),maar ik heb tijd!

1) :-k Ik weet van niets

2) Half waar,maar t'is dat het misschien wel de beste oplossing is.

Hellbender

Bericht door Hellbender » 26 jul 2011, 17:05

Geert zijne is wel af, dus het wachten kan de moeite lonen... Anders moet je hem even hier PM, want voor zover het nog niet duidelijk was, Geert=Cabrio-freak...

Ik ga zondag een us/uk koplamp kopen en me amuseren. We gaan wat xenon installeren in de loop van de komende maanden. Bikke brikoleren, zonder mijn eigen koplamp te verfucken... 8)

Ga hoogstwaarschijnlijk ook nog een tweedehands crosser/enduro kopen, want ik betrouw het toch nog niet echt met de TL na zoveel jaren inactiviteit... Alleen al het gebrul als je gasgeeft, ik krijg er als het ware schrik van... Daarnaast heb ik er een broertje dood aan dat ik hem met stuntelen laat vallen. Ding ziet er een beetje te mooi uit om door eventueel geklungel van mijn kant te verfucken... Laat me dan maar weer even wat crossrondvlammen en als alles terug is ingerodeerd bij de rijder, op de baan het beest loslaten... :badgrin:

Hellbender

Bericht door Hellbender » 07 aug 2011, 19:01

Vandaag blauwe rimstriping (5mm) eraf en de rode rimstriping (11 mm) erop. Ziet er al een stuk beter uit, maar...

Nu staan jammer genoeg die oranje TL1000R decals net onder de luchthapper totaal niet meer... Die moet ik dus ook in rode versie gaan opkleven.
Enig idee waar ik deze zou kunnen kopen. En zou ik deze gewoonweg erover kunnen plakken? http://www.motodesign.nl/tl1000r-logo

Probleem is dat de originele onder een paar lagen clearcoat zitten.

Dit is wat men noemt een 'luxeprobleem'. Heb hem vandaag trouwens bijna tegen de grond gehad... yep... Stapte op langs de andere kant van de steun en hij gleed een beetje naar voren. Voelde hem net op tijd overhellend naar de grond gaan. Maar als zo'n machine zijn juist momentum haalt, dan haal je het dus niet meer. Net op tijd dus en weer een lesje geleerd... (LANGS de kant van de steun erop, niet langs de andere zijde...). Anders was ook ik er niet zonder-kleerscheuren vanaf gekomen, vermoed ik... Man man.. Wat een lullig voorval, maar ja zo gebeurt het meestal...

Plaats reactie