Opknap project TL1000S

Alles over de TLS
Jeff

Opknap project TL1000S

Berichtdoor Jeff » 15 jun 2018, 20:56

Ik had van alles gevraagd in het techniek topic.

Nu dacht ik. Ik ga is even hier een topic aanmaken om alles bij te houden.

De TL blijft ondertussen lopen. Ik heb van de week helaas na al het afstel werk enz ook de koppeling aan het slippen gehad.

Met tanken komt er ongeveer 2 liter via de overloop terug. (Iemand daarmee bekend??) Ik ben nu de brandstofpomp pakking en uitlaat pakking aan het vervangen.

De koppeling komt volgende week als mijn loon er is. Heb in 1 week een nieuwe auto en de TL gekocht dus even het nieuwe loon afwachten.

Hier een indruk hoe hij nu half erbij staat haha.

Afbeelding

Jeff

Re: Opknap project TL1000S

Berichtdoor Jeff » 15 jun 2018, 21:36

Kan het lekken na het tanken door zo'n stom aftermarket dopje komen?

Afbeelding

Dvis

Berichtdoor Dvis » 15 jun 2018, 21:37

Nice man.

Het lekken ben ik ook wel benieuwd naar.
Grtsz Dvis :D

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 15 jun 2018, 23:06

Misschien geen goede tankontluchting (door de aftermarket dop) ???

Jeff

Berichtdoor Jeff » 16 jun 2018, 10:19

Ik heb nog een originele tankdop dus ik kan even proberen of dat het probleem oplost.

Maar aangezien de enigste ingang die ik vind van de overloop net onder de dop is zeg maar. Ben ik bang dat die leiding gewoon ergens in de tank lek is ofzo.

Er komt namelijk al benzine uit als de tank nog niet helemaal vol zit.

Dvis

Berichtdoor Dvis » 16 jun 2018, 11:00

Jeff schreef:Ik heb nog een originele tankdop dus ik kan even proberen of dat het probleem oplost.

Maar aangezien de enigste ingang die ik vind van de overloop net onder de dop is zeg maar. Ben ik bang dat die leiding gewoon ergens in de tank lek is ofzo.

Dan zou ik eerst maar de leidingen na kijken

Jeff

Berichtdoor Jeff » 16 jun 2018, 17:20

Dvis schreef:
Jeff schreef:Ik heb nog een originele tankdop dus ik kan even proberen of dat het probleem oplost.

Dan zou ik eerst maar de leidingen na kijken

Daar kun je helaas niet bij die loopt door de tank. Ik kam hem even proberen dicht te stoppen een met lucht door te blazen. Maar dat is ook wel alles.

Als die lekt word het een andere tank ben ik bang.

Jeff

Berichtdoor Jeff » 17 jun 2018, 22:14

In ieder geval dit weekend alvast de TPS afgesteld. Olie+filter ververst en en brandstofslang die wat lekte ook vervangen.

Loopt nu tussen de 1000/1500 stationair ongeveer 1200 wat naar mijn weten prima is. En heeft nu met alles wat vervangen is een de andere ecu veel meer power. Vooral laag in toeren.

Enigste nadeel is dat de koppeling waarvan ik al dacht dat hij slecht was nu elke versnelling slipt....

Dus next is de koppeling!!!!

Dvis

Berichtdoor Dvis » 17 jun 2018, 22:23

Jeff schreef:In ieder geval dit weekend alvast de TPS afgesteld. Olie+filter ververst en en brandstofslang die wat lekte ook vervangen.

Loopt nu tussen de 1000/1500 stationair ongeveer 1200 wat naar mijn weten prima is. En heeft nu met alles wat vervangen is een de andere ecu veel meer power. Vooral laag in toeren.

Enigste nadeel is dat de koppeling waarvan ik al dacht dat hij slecht was nu elke versnelling slipt....

Neem gelijk barnett veren

Jeff

Berichtdoor Jeff » 17 jun 2018, 22:26

Dvis schreef:
Jeff schreef:In ieder geval dit weekend alvast de TPS afgesteld. Olie+filter ververst en en brandstofslang die wat lekte ook vervangen.

Dat zegt me niks.
Ik ben níet zo thuis in de TL1000 onderdelen. Mijn andere was technisch perfect en verbouw ik tot streetfighter. Dus dat is alles universeel of zelf gemaakt.

Waar kan ik zulke veren (die waarschijnlijk wat sterker zijn?) Kopen/bestellen? Nu haal ik veel bij Roukema.

Dvis

Berichtdoor Dvis » 17 jun 2018, 22:30

Jeff schreef:
Dvis schreef:

Dat zegt me niks.
Ik ben níet zo thuis in de TL1000 onderdelen. Mijn andere was technisch perfect en verbouw ik tot streetfighter. Dus dat is alles universeel of zelf gemaakt.

Waar kan ik zulke veren (die waarschijnlijk wat sterker zijn?) Kopen/bestellen? Nu haal ik veel bij Roukema.

Barnett veren zijn versterkte/stuggere veren. Slipt de koppeling heel stuk minder.

Volgens mij bijna overal wel.

Jeff

Berichtdoor Jeff » 17 jun 2018, 22:41

Ik ga even zoeken.

Ik heb nu ook een 15w50 vol syntheet gebruikt. Ik zie dat die ook ervoor kan zorgen. Ik heb nog Castrol power RS 10W40 staan. Kan alleen niet vinden of dat beter is.

*gevonden de Castrol is half, bestel evengoed wat platen en veren. Weet ik zeker dat ik ervan af ben. *

Dvis

Berichtdoor Dvis » 17 jun 2018, 22:46

Jeff schreef:Ik ga even zoeken.

Ik heb nu ook een 15w50 vol syntheet gebruikt. Ik zie dat die ook ervoor kan zorgen. Ik heb nog Castrol power RS 10W40 staan. Kan alleen niet vinden of dat beter is.

*gevonden de Castrol is half, bestel evengoed wat platen en veren. Weet ik zeker dat ik ervan af ben. *

Wel de nieuwe platen ff 24 uur in de olie laten liggen

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 18 jun 2018, 09:23

Meet je platen eerst is gewoon op. Dan weet je of ze zijn versleten. ;)
De BTL kan ook versleten zijn met slippen als gevolg.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Jeff

Berichtdoor Jeff » 18 jun 2018, 20:02

pedrodetski schreef:Meet je platen eerst is gewoon op. Dan weet je of ze zijn versleten. ;)
De BTL kan ook versleten zijn met slippen als gevolg.

Van de BTL las ik inderdaad ook. Hoe zie je daaraan dat hij versleten is? Ben niet bekend met het systeem.
En laten vonken kan ook zag ik.

Heb evengoed als platen en versterkte veren besteld. Mocht het niet nodig zijn is het altijd handig om te hebben voor 1 van de 2 brommers. ;)

Terug naar “TLS”