motor slaat af met groot licht

Alles over de TLS
TL_ALex

motor slaat af met groot licht

Berichtdoor TL_ALex » 18 nov 2017, 13:30

hallo,

ik heb een probleem met mijn tl1000s '99 en vind er zelf geen antwoord op.

het probleem is wanneer ik de schakelaar van grootlicht omzet (aanzet) slaat heel de elektronica af, ook tijdens het rijden wanneer ik groot licht wil aanzetten valt hij onmiddellijk uit. ook met flikkeren van het licht. het duurd dan even en dan komt de elektronica wel terug en start ie meestal wel, niet altijd.

ik heb de batterij deze nacht laten opladen en ben er mee gaan rijden en het probleem is nog steeds hetzelfde.

iemand en idee wat het kan zijn?

alvast bedankt

pilatus

Re: motor slaat af met groot licht

Berichtdoor pilatus » 18 nov 2017, 16:24

Klinkt als kortsluiting. Ik zou de bedrading/stekkers/schakelaar langslopen. Heb je de lamp er al uit gehad en zonder geprobeerd?
Afbeelding

TL_ALex

Berichtdoor TL_ALex » 18 nov 2017, 17:24

Ik ga morgen de bedrading en schakelaars af.

Ik heb nog niet geprobeerd zonder de lampen aangezien hij met stand licht op totaal geen probleem heeft.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 nov 2017, 20:58

Klinkt idd als kortsluiting. Zit er ook verschil in de twee schakelaars voor groot licht, treed de storing ook op bij de (gele) inhaal-schakelaar! Zelf ook een keer meegemaakt, sluiting in de lamp zelf, vraag me niet hoe, maar zat daar wel, lamp eruit en opgelost.

Suc6

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

TL_ALex

Berichtdoor TL_ALex » 20 nov 2017, 10:21

Het zit niet in de schakelaars.
Heb de kabels en de lamp nagelopen en vond niks verdachts. Eenmaal alles terug op zijn plaats de motor gestart, groot licht op en slaat niet meer af.

Na veel pogingen viel stroom weer weg. Wachten, terug stroom en weer proberen en gaat weer zonder problemen.

Vermoed niet de schakelaars en de lamp zelf maar de kabel. Wordt niet makkelijk zoeken als het sporadisch gebeurt :/

Alvast bedankt voor de tips eerder :)

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 20 nov 2017, 12:21

vergeet ook niet alle verbindingen na te lopen op corrosie. En als je ze toch naloopt gelijk even inspuiten met vochtwerende contactspray (of gelijkend). Corrosie in aansluitingen kan echt voor dit soort spoken zorgen, zelf ook een keer aan de hand gehad... :s

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 21 nov 2017, 07:42

Gewoon de neus er af halen, dan kan je tenminste overal bij. Bij de TLS van mijn zoon zat de bedrading klem tussen het subframe voor, tot de benzinepomp er mee stopte, uiteindelijk kwamen we de verbrande bedrading tegen, dikke sluiting, mazzel dat ze niet in de fik is gegaan.

Connectoren die je los haalt, schoonmaken, dan zuurvrije vaseline erop smeren, gewoon zo veel dat als je de connector weer aansluit dat het naar buiten komt, hoef je daarna nooit meer naar te kijken. Geen vocht, vuil of corrosie, wel altijd contact.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

TL_ALex

Berichtdoor TL_ALex » 04 dec 2017, 22:40

bedankt voor de informatie en de tips!

het probleem was de bedrading aan de koplamp.

Terug naar “TLS”