Motor valt uit en voorvorkprobleem

Alles over de TLS
Dvis

Re: Motor valt uit en voorvorkprobleem

Berichtdoor Dvis » 02 jul 2017, 20:02

Goed bezig. Ik heb die van mij sinds begin juni niet meer aangeraakt 8-[
Grtsz Dvis :D

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 03 jul 2017, 10:33

Top man, stapje voor stapje verder.

Mijn voorvork is onlangs gereviseerd door Lazo, wellicht hem eens vragen. Bussen, ringen en olie zijn gedaan, de voorvork is echt dik voor elkaar nu.

Suc6,

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 15 aug 2017, 13:56

Ik zal nog eens een up-date geven :)
* ten eerste heb ik via een collega een set (oude) vacuümmeters kunnen lenen en daarmee heb ik de TPS en TBS kunnen uitvoeren. De motor draait nu mooi bij voorgeschreven stationair toerental en valt ook niet meer stil. Ook tijdens het rijden voel je dat hij beter reageert en niet meer zo nukkig is als eerst. Ik weet niet of de afstelling 100% is omdat de meters niet echt stabiel waren maar aangezien ik nu toch al enkele ritjes gedaan heb zonder problemen denk ik dat het voldoende is om zonder problemen voort te kunnen. De bougies had ik ook vernieuwd voor ik begon met de afstelling , dus dat is ook weer klaar. Nu enkel nog de olie-filter en luchtfilter één van de dagen vervangen(heb ze thuis klaar liggen) en dan kan ze er weer even tegen ;)

* ten tweede : na een ritje of 2 met de goed afgestelde motor merkte ik op een morgen dat er een plasje olie lag aan het voorwiel. Ik dacht aan een lekkage van het remsysteem omdat ik nieuwe remvloeistof erin gedaan had. Maar dat was het niet , de linkse vorkpoot was volledig lek en elke dag lag een plasje ter grootte van een 2€ muntstuk. Dan maar alle onderdelen besteld en zelf een opspangereedschap gemaakt en vorig weekend de beide vorkpoten compleet gereviseerd. Volgens mij was dit de eerste beurt in 20 jaar voor die poten :roll: , olie zag donkerbruin/zwart , bussen hadden diverse slijtagesporen en de oliekeerringen en stofkappen waren keihard! Het is een redelijk karwei maar goed te doen , als je de tijd neemt en soms een helpende hand hebt (bedankt vrouwtje =D> ) ,en het resultaat is echt merkbaar \:D/ . Gisteren een ritje gedaan en wat een verschil....

Nu enkel nog een oplossing vinden voor de slechte remmen vooraan en dan zijn we er. Waar zat Suzuki met hun hoofd toen ze deze opstelling aan de TL schroefde ](*,) ](*,) , dit is echt een ondermaats remsysteem voor zo'n motorfiets. Ik heb al het één en ander doorgesproken met Tjoe (hij heeft GSX-R750 remklauwen) , maar andere alternatieven/voorstellen zijn altijd welkom. Ik ga zeker deze klauwen niet reviseren want blijkbaar blijft de remwerking nadien ook nog ondermaats.

Zo , nu zijn jullie weer mee met de huidige stand van zaken :)

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 15 aug 2017, 19:53

Mensen die het zelf niet kunnen doen erg weinig qua onderhoud aan een motor. Er is meer te doen dan enkel olie wissel. Als je dan zelf dingen gaat opfrissen dan komt de volgende zwakke schakel zo naar boven.

Overigens heb je gelijk qua remmerij. Die was al slecht nieuw uit de doos.

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 17 aug 2017, 21:09

@TLRTwins : dat klopt , ook bij de dealer word vaak maar het hoogstnodige gedaan (i.v.m. kostprijs) en als je het dan zelf niet doet dan krijg je een redelijke achterstand na de jaren. Ik vermoed dat mijn TL bij de vorige eigenaar(s) ook weinig TLC gehad heeft :oops: .
Dat probeer ik nu allemaal bij te benen...
Vandaag dus maar weer een doosje TLC opengetrokken ;) in de vorm van nieuwe olie+ filter en luchtfilter (bougies had ie al gehad over enkele weken). GPS gemonteerd en voedingskabel aangesloten en het kabeltje om de druppellader op aan te sluiten een plaatsje gegeven. Nu zit ik nog te wachten om een paar betere remmen vooraan te bemachtigen en dan is ie klaar om te overwinteren in een warme garage :lol:

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 17 aug 2017, 21:56

Andere goede schijven scheelt ook veel.

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 18 aug 2017, 13:04

Maar welke schijven zijn goed en wat is de kostprijs ??

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 18 aug 2017, 14:53

Ik heb brembo supersport schijven van 18 jaar oud. Kwamen van een superbike race team dat stopt. Alles heb ik destijds overgenomen. Op straat verslijt ik die dingen toch niet. Dat is sws mijn gedachte alles wat het in de race uithoudt is op straat zeker genoeg.

Maar in België zie je redelijk wat beringer. Die hebben goede schijven voor een redelijk bedrag. Zijn zeker hun geld waard.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 18 aug 2017, 20:38

Als je je remmen wilt verbeteren is het handig om te weten wat de tekortkoming is voor hoe je hem zelf gebruikt.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Terug naar “TLS”