Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor Rinidpp » 27 jan 2018, 23:52

Ha, helemaal eens, gebruik zowel de gele als de zwarte Dasty. Als je ziet wat een resultaat je hiermee haalt. Ha, Dasty op een Honda zal je bedoelen, kan die meuk niet tegen.

Zal het nog een streepie harder maken. Mijn zoon had de Haysbusa klauwen zwart gespoten. Omdat de zuigers grotendeels vast zaten, de remmerij toch maar een goed onder handen genomen moest worden, dan ook gelijk het uiterlijk meenemen. De achterveer, stuurdemper zijn rood, dan de remklauwen ook rood.
Verf al besteld, is onderweg, nieuwe rubbers e.d. zijn er ook al. Hoe krijg ik de zwarte verf dan van de remklauwen af, was van plan om ze te laten stralen, dan zijn ze echt brandschoon. Zegt kennis van me, gewoon afbijt op smeren, zo klaar, koper borstel erlangs, goed afspoelen en....

Afbeelding

Daarna goed met de koperborstel aan de gang, goed spoelen met water....

Afbeelding

Afbeelding

Brand, maar dan ook brandschoon. Boel goed gespoeld, droogmaken. Vetvrij maken voor het spuiten komt nog wel. Zal ook wat moeten verzinnen om dat wat afgedekt moet worden, ook afgedekt is.
De achterrem is ook helemaal schoon, andere blokken gehaald, buitenkant met Dasty behandeld, schoonborstelen, echt brandschoon. Ook die ga ik rood spuiten.

De klem die ik op de nieuwe slang had gezet, was te groot en zat de airbox in de weg, vast tegen de linker bobine aan geklemd. Slecht plan, nieuwe klem gehaald, geplaatst. Morgen wel ff kijken of ze niet lekt, dat gebeurde eerst wel met de nieuwe slang.

Afbeelding

Het thermostaathuis is mooi dicht. De Fan springt netjes aan bij 105 graden, de thermostaat opent zoals in de bak water, bij ongeveer 82 graden, toen de display 84 graden aangaf, voelde ik het warme water naar de radiator gepompt worden.

Morgen testen of de slangen dicht zitten, denk dat ik dan gelijk de body sync en TPS even naloop, klaar is klaar tenslotte.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 02 feb 2018, 23:59

Donderdag vrij genomen, er moest gewoon iets gebeuren met m'n meisie. Vacuum meters tevoorschijn gehaald, dealer schakelaar en naar Twinva, Torks-bitjes halen. Denk dat de jongens het nodig hebben gehad. Ze lagen er wel, alleen gebroken.

Afbeelding

Haar gestart en lekker warm laten draaien. De bodies gesynced, zo mooi om te horen, als je de schroevendraaier beweegt, de meters op dezelfde plek ziet komen, het blok ook rusitger beting te draaien.

Afbeelding

Daarna de TPS gecontroleerd, afgesteld, ook dat was opnieuw nodig.

Afbeelding

Daarna haar opnieuw naar buiten geduwd, ingespoten met Dasty, slang en borstel erbij, de boel borstelen en afspuiten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat ik een klem onder de tank vergeten was vast te zetten, de hele meuk, Hyperpro stuurdemper er weer af halen. Stom, maar goed dat ik er aan dacht.
Afbeelding

Wel stom, alles in elkaar geschroefd, schiet me te binnen dat ik die 2x() klem nog niet vast heb gezet. Zooi opnieuw open, klem vast zetten, de hele boel er weer opschroeven.

Tijd voor de remmen. Had met mijn stomme verstand de verkeerde revisieset besteld, Hayabusa 2013 ipv 2003. Bij MLMparts doen ze daar totaal niet moeilijk over, voor ik de retour binnen had, de verkeerde ringen had ingepakt, stond PostNL al voor de deur met de juiste set. Top service bij MLMparts, thanks Alex.

Afbeelding

De bussen schoon, de remklauwen schoon, ringen gesorteerd op grootte, afdichting en stofring. Het vet is nodig om de zuigers mee in te vetten.

Nodig is de remvloeistof, dot4. Hier dompel je de ringen mee in, zowel de afdichting als de stofring. Handschoenen verplicht.

Afbeelding

Dompel de ringen in de remvloeistof en plaats die in de remklauw.

Afbeelding

Plaats de stofring erboven. Dan de zuiger invetten met het meegeleverde vet. Denk eraan, niet de onderkant.

Afbeelding

Als alle ringen op de plek zitten, tijd om de zuigers te plaatsen.

Afbeelding

De zuigers rustig in de stofring bewegen, je voelt dat wel, schuift gemakkelijk en lekker naar binnen...

Afbeelding

Als de klauwdelen gevuld zijn met de zuigers, de kleine rubberring in DOT4 dompelen, op de plek leggen en de delen op elkaar plaatsen, denk aan de rubberring, die moet natuurlijk goed liggen.

Afbeelding

Dan de bouten plaatsen, netjes aandraaien en de momentsleutel als laatste met 21nm aanhalen.

Afbeelding

Morgen de klauwen ontvetten, als ik er aan toe kom, de spuitbussen in warm water zetten, de remklauwen rood spuiten.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 03 feb 2018, 23:21

Vanmorgen eerst naar een Indische masseur, Theo. Lijf wordt daar behoorlijk door midden gebroken, daarna door naar de squash, lijf opnieuw compleet leeg gespeeld. Lekker Grimbergen biertje naar binnen met een bal gehakt, thuis bakkie soep en ff zagen.

De ogen gingen open, komt dan nog maar een ding in me op, overal aan, spuitbus in een bak met heet water geparkeerd. Lammie, mijn vrouw zegt nog, huh, wat ga jij doen? De garage in, ff naar mijn meisie kijken.

Begonnen met afplakken van de bouten en gaten, eerst papier tussen de zuigers gedaan, rest met schildersplakband afgeplakt.

Afbeelding

Daarna de bus verf uit het hete water gehaald, de garage ondertussen ook met een paar straalkachels van wat temperatuur voorzien.

De remklauwen van een eerste laag verf voorzien, rondom gespoten, paar dunne lagen erop gezet.

Afbeelding

Daarna de papier meuk eruit gehaald. Als dat helemaal vastgeplakt zit, weet ik niet hoe en waar het vastgeplakt zit. Olie-handschoenen aangetrokken, de vingers tussen de remklauwen ingestoken, daarna netjes verder gespoten, zelf draaien om alle delen langzaam maar zeker van die mooie rode kleur te voorzien.

Afbeelding

Voor de echte spuiters onder ons, ik weet dat ze door ze niet op te hangen aan de onderkant beschadigen, er zullen ongetwijfeld plekjes zijn die er niet zo mooi uit zullen zien. Ook dat de garage helemaal onder de rode verf zit nu, maar hey, wat is er nou mooier om zaterdagavond tegen 23:00 een biertje en een glas wodka te pakken, weten dat de remklauwen mooi rood zijn, liggen te drogen, ze snel weer met remolie en nieuwe blokken voor en achterop mijn meisie mogen werken.

Afbeelding

Ik zeg 'Proost' een goed weekend.

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 04 feb 2018, 14:11

Lekker bezig Rini :lol: Rood valt wel flink op tussen t zwart en grijs..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 04 feb 2018, 22:02

Thanks Loki,

Klopt, zag de achterveer, de stuurdemper, bedacht me toen geen moment. De oude zwarte en gele verf eraf, ander kleurtje erop.

Vanmorgen natuurlijk eerst de garage in om te kijken hoe de remklauwen er na een nachtje bij lagen. Hmm, minder mooi dan ik dacht, kieren, gaten, slechte stukken, ook zakkers, nah ja, dat moet dan maar. Dat er op sommige plekken de ondergrond er gewoon doorheen is gaan schijnen, daar baalde ik toch een beetje van.
Moest eerst naar de boksclub, verplichtingen, daarna hele dag visite, jongste zoon was vandaag 20. Vanavond tegen 21:00 was het dan zover. Al kachel aangezet in de garage, spuitbus al in een bak met heet water. Spullen in orde gebracht, plekjes vrij gemaakt waar de remklauwen kunnen drogen onder een iets warmere omstandigheid dan afgelopen nacht.

Eerst de achterste remklauw opnieuw gespoten, die was er het slechts aan toe, klein bokje gemaakt, goed kunnen draaien, daarna op een stukje hout geparkeerd, kachel op laagste standje erbij, heel zacht blazen, morgen dan toch echt droog.

Afbeelding

Daarna de voorste klauwen eerst goed bekeken, waar is extra aandacht nodig, waar zit al genoeg. Heb opnieuw een olie handschoen aangetrokken. De vingers tussen de zuigers gezet, komt er ook geen verf bij, spuiten maar, gemakkelijk draaien, komen nergens tegenaan, zo ook alle plekjes opzoeken. Zie hier het resultaat.

Afbeelding

Tja, zo bij al dat witte, ziet het er erg rood uit. Zo op de vorkpoten, bij de goudkleurige velgen, het zwarte spatbord, de grijze vorkpoten, geloof dat het goed zal staan. Zodra ze erop zitten zijn jullie de eerste die het kunnen zien.

Rini

Dvis

Berichtdoor Dvis » 04 feb 2018, 22:08

Nu met een klein penseeltje die letters zwart maken, voor de finishing touch.. :D
Grtsz Dvis :D

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 05 feb 2018, 10:22

Mijn zoon wilde ze op een schuurpapiertje leggen, de aluminium kleur weer tevoorschijn halen.

Rini

Dvis

Berichtdoor Dvis » 05 feb 2018, 10:30

Rinidpp schreef:Mijn zoon wilde ze op een schuurpapiertje leggen, de aluminium kleur weer tevoorschijn halen.

Rini

Dat kan ook natuurlijk.. :lol:

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 05 feb 2018, 22:31

Na werk eerst nog een bokstraining, douchen en snel naar huis. De remklauwen hebben mooi liggen drogen, indirect op de verwarming. Lak is natuurlijk nog niet keihard, maar droog genoeg om b.v. de blokken erin te zetten, plakband eraf, de Brembo blokken uit de verpakking.
Achter heb ik carbon blokken gekocht, kosten nauwelijks iets, rem gebruik ik eigenlijk toch niet, maar wel schoon en goed werkend.

Afbeelding

Daarna de voorremblokken uit de verpakking.

Afbeelding

Blokken net zoals de achterrem(+ plaatjes) ingesmeerd met kopervet.

Afbeelding

De splitpen op de plek, laatste glimmende deel op de plek schroeven.

Afbeelding

Wat moet er dan nog even gebeuren, ondanks die klote kou in de garage. Yes, ze er even opschroeven.

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt erg rood, maar komt ook omdat het voorspatbord er nog niet op zit. Dan worden de remklauwen toch iets minder zichtbaar, achter het donkere spatbord. Als de temperatuur omhoog gaat, zal ik de remvloeistof erop zetten, ook de achterremklauw er weer onder schroeven.

Gelijk een vraag over de aansturing van de remleidingen. Wie heeft er vanaf de rempomp, twee aparte leidingen liggen, dus gelijk vanaf de rempomp naar elke remklauw?
Is dat beter, direkter?

Rini

Dvis

Berichtdoor Dvis » 05 feb 2018, 22:33

Ik heb het wel vanaf de pomp 2 leidingen lopen, maar wat verschil is, i dont know

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 05 feb 2018, 23:21

Komt uit de race ivm snel wisselen van wielen.

Verschil ga je nooit merken.

Andrew82

Berichtdoor Andrew82 » 06 feb 2018, 11:02

Ik heb ook dubbele leidingen vanaf de rempomp, komt idd uit de racerij.

Praktisch voordeel vind ik dat de boel in deze opstelling makkelijker te ontluchten is; er is minder kans op lucht op het hoogste punt in de leiding welke over het spatbord heen loopt.
Plus dubbele leidingen vanaf de pomp ogen beter.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 13 feb 2018, 10:22

Ondertussen nieuwe remleidingen besteld bij mlmparts, Hel, natuurlijk rood met zwarte bevestigingsringen. Dubbele leiding, zit echt alles bij, ringen, nieuwe banjobouten, doorvoer rubbers, setje kost €79,=, mooie prijs. Zijn onderweg, dus dan eerst de achterrem maar doen. Moet ook het voortandwiel nog aanhalen voor de kap erop gezet wordt.

Omdat de remklauw er helemaal af is geweest, dan ook het systeem eerst van binnen brandschoon gemaakt, daarna schone remvloeistof.

Afbeelding

De remklauw al netjes op de plek, nieuwe ringen onder de remleiding, de de ontluchter aansluiten op de eerste nippel.

Afbeelding

Dit tooltje heb ik ooit voor €17,50 bij Louis gekocht, doet precies wat het moet doen, snel en gemakkelijk ontluchten.

Afbeelding

Moet bekennen het eerst een speelgoed dingetje te vinden, echter is het een geweldig goed bruikbaar apparaat. Aansluiten, vacuüm pompen, ventiel open en remvloeistof naar binnen zuigen. Zorg wel voor voldoende vacuüm en hou het reservoir met remvloeistof in de gaten. Voor je het weet is de vloeistof op en kan je overnieuw beginnen.

De achterrem werkt. Wielen aan de grond, rem intrappen en met de momentsleutel bij het voortandwiel, snelheid-sensor er weer op, kap sluiten, voor en achterspatbord op de plek. Nu alleen de voorremmen nog, dan staat ze klaar om....

Morgen komen als het goed is de voorste remleidingen binnen.

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 13 feb 2018, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 13 feb 2018, 17:08

Ik heb zo'n ding op perslucht (aangezien ik ook mijn auto doe)

Ook verrekte handig.

Afbeelding
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 13 feb 2018, 19:47

Whow, da's een verrekte mooi apparaat. Daar wordt het ontluchten zeker een stukkie makkelijker door.

Rini

Terug naar “TLS”