Als laatste de vloeistoffen op peil gezet en de radiator ontlucht.
En dan het grote moment ... Doet ie het of doet ie het niet ?
Sleutel in het contact, een 10-tal keer de kill-switch aan en uit gezet tot alle leidingen vol benzine zaten, startknop geduwd en ... niks

Ai wat nu. Alle stekkers effe nagelopen, kontje terug gedemonteerd, ECU stekkers er uit en er terug in, aansluiting startmotor (beide kanten) nagelopen, dus bleef enkel de hoofdzekering over. Was ook ok ?

Nou, ik durf het bijna niet zeggen

Stupid me : bij de TL moet je natuurlijk tijdens het starten de koppelingshendel inknijpen

Omdat ik in de periode dat de Soes enkel nog in onderdelen bestond de ganse tijd met mijn Viffer heb rondgereden en daar moet je bij het starten de koppeling niet ingetrokken hebben. Vandaar.
Enfin, the beast startte van de eerste keer en draaide perfect met een stabiele loop. Dus kleppen goed gesteld en nokkenassen juist gemonteerd. Oef.
Nergens lekken alleen krijg ik het gevoel dat ik het remhendel veel te ver moet inknijpen. Héél goed ontlucht nochtans, hendel ingeknepen vastgebonden tot 's anderendaags en terug ontlucht, dan langs de nippels nog eens ontlucht. Niets helpt. Zou het kunnen dat het met de nieuwe remblokken te maken heeft ? Moeten die zich misschien eerst wat zetten ?
Als dit na enkele honderden km niet verbetert moet ik toch eens uitkijken naar een andere remcilinder (Brembo, Nissin) en nieuwe remleidingen.
Als er iets is wat perfect moet werken zijn het wel de remmen.
Goed, nu enkele plaatjes van de revival.

Groeten