TLS rebuilt

Alles over de TLS
Gebruikersavatar
nikkootje
Berichten: 3628
Lid geworden op: 21 aug 2005, 11:25
Locatie: middelburg
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor nikkootje » 28 nov 2009, 16:54

Onverbeterlijk :lol:
Is vast duurder om te verzenden vanwege het (extra) gewicht, maar wél degelijk :-k
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5858
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor Loki » 28 nov 2009, 16:57

Tot tien kilo is het maar 6 euro en een beetje, moet kunnen! Wel netjes gemaakt zo 8)

En hoe gaat het met Marc zelf?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1592
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor f2ride2001 » 28 nov 2009, 20:14

nikkootje schreef:Onverbeterlijk :lol:
Is vast duurder om te verzenden vanwege het (extra) gewicht, maar wél degelijk :-k


Je kent me tch O:)

Is inderdaad wat duurder, maar dan weet je zeker dat ze goed aankomen EN weer teurgkomen. Nu maar afwachten.

Voor de rest gaat het best. Nog wel een klein beetje last van mijn hand en stuitje maar komt goed.

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
nikkootje
Berichten: 3628
Lid geworden op: 21 aug 2005, 11:25
Locatie: middelburg
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor nikkootje » 29 nov 2009, 07:43

f2ride2001 schreef:Is inderdaad wat duurder, maar dan weet je zeker dat ze goed aankomen EN weer teurgkomen. Nu maar afwachten. Marc


Of ze terugkomen is nog maar de vraag, want Stefan neemt de retourkosten voor z'n rekening en is vast niet blij met die extra kosten :-" :lol: 'k'Zou er maar een briefje van 10 euro bij doen :idea:
Loki, verpakt in stevige kartonnen doos incl. noppenplastic binnenin ter bescherming kwam het gewicht toen bij mij net onder de 10kg.
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5858
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor Loki » 29 nov 2009, 07:43

Slaap eens uit man :p
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
nikkootje
Berichten: 3628
Lid geworden op: 21 aug 2005, 11:25
Locatie: middelburg
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor nikkootje » 29 nov 2009, 07:45

Nu slaapt iedereen hier thuis nog, dus effkes rust benee :lol:
En jij dan? [-X
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5858
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor Loki » 29 nov 2009, 07:48

Ik ga zo lekker m'n mandje in.. :D
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1592
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor f2ride2001 » 18 dec 2009, 14:33

Nou ze zijn weer terug. Dankzij een kleine bijdrage in de verzendkosten mijnzerzijds \:D/ Was het waard.

Hier nog een kleine bloemlezing uit het (uitgebreide) verslag wat ik van Stefan heb mogen ontvangen:

waar ik wel redelijk zeker van ben is dat de vork nog niet zo heel lang geleden open en los is geweest..op nogal amateuristische wijze.
Ik kwam iets tegen dat op olie leek.maar heb werkelijk geen idee wat dat voor meuk is. kleverig (en klonterig) groenachtig spul wat weinig met goede suspensieolie te maken heeft. goede vorkolie mag nooit kleverig zijn.."kleverig" is vijand nummer één van vering ..met name op de keerringen en op de geleidebussen veroorzaakt dat "stiction" (lees dat laatste maar als "sticky-friction)
verder klopte er bijzonder weinig van de hoeveelheid olie in de losse poten. de ene poot had een luchtkamer van ca 125mm/ de andere poot had zelfs ruim 160mm .
Een TLS vork heeft een luchtkamer nodig van ca 95<>105mm. dus met name die 160mm die ik gemeten heb is knap waardeloos
Ik vermoed dat er ooit aan gewerkt is door iemand die geen idee had welke olie te gebruiken en welke level aan te houden voor specifiek TLS Kayaba vork.
(En ja... TLS vork is daar gevoelig voor..met name einde veerweg en op de rebounddemping)


En ja, de voorvork was door dealer nagekeken.........Ik denk dat ik nog maar even een praatje ga maken [-(

Ook nog even de onderzijde aangepakt want was nogal aangetast door de vele kilometers (cq miles). Dus schuren, spuiten in kleur en dan nog 3 lagen blanke lak. Ziet er weer enigszins verantwoord uit. Steenslag is niet helemaal weg te krijgen, maar ja het is nu eenmaal 12jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap, de hele zooi er weer onder :-"

Marc
Laatst gewijzigd door f2ride2001 op 19 okt 2013, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
Red Devil
Berichten: 2671
Lid geworden op: 04 aug 2005, 14:04
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor Red Devil » 18 dec 2009, 14:41

f2ride2001 schreef:Nou ze zijn weer terug. Dankzij een kleine bijdrage in de verzendkosten mijnzerzijds \:D/ Was het waard.

Hier nog een kleine bloemlezing uit het (uitgebreide) verslag wat ik van Stefan heb mogen ontvangen:

waar ik wel redelijk zeker van ben is dat de vork nog niet zo heel lang geleden open en los is geweest..op nogal amateuristische wijze.
Ik kwam iets tegen dat op olie leek.maar heb werkelijk geen idee wat dat voor meuk is. kleverig (en klonterig) groenachtig spul wat weinig met goede suspensieolie te maken heeft. goede vorkolie mag nooit kleverig zijn.."kleverig" is vijand nummer één van vering ..met name op de keerringen en op de geleidebussen veroorzaakt dat "stiction" (lees dat laatste maar als "sticky-friction)
verder klopte er bijzonder weinig van de hoeveelheid olie in de losse poten. de ene poot had een luchtkamer van ca 125mm/ de andere poot had zelfs ruim 160mm .
Een TLS vork heeft een luchtkamer nodig van ca 95<>105mm. dus met name die 160mm die ik gemeten heb is knap waardeloos
Ik vermoed dat er ooit aan gewerkt is door iemand die geen idee had welke olie te gebruiken en welke level aan te houden voor specifiek TLS Kayaba vork.
(En ja... TLS vork is daar gevoelig voor..met name einde veerweg en op de rebounddemping)


En ja, de voorvork was door dealer nagekeken.........Ik denk dat ik nog maar even een praatje ga maken [-(

Ook nog even de onderzijde aangepakt want was nogal aangetast door de vele kilometers (cq miles). Dus schuren, spuiten in kleur en dan nog 3 lagen blanke lak. Ziet er weer enigszins verantwoord uit. Steenslag is niet helemaal weg te krijgen, maar ja het is nu eenmaal 12jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap, de hele zooi er weer onder :-"

Marc


Netjes hoor!! =D> =D> =D>
Wanneer kom je een langs Amersfoort?? Ik heb hier nog wel 2 motoren staan die een mooie poets beurtje kan gebruiken!! :-"

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1592
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor f2ride2001 » 18 dec 2009, 21:18

Red Devil[quote] schreef:Netjes hoor!! =D> =D> =D>
Wanneer kom je een langs Amersfoort?? Ik heb hier nog wel 2 motoren staan die een mooie poets beurtje kan gebruiken!! :-"


Wat let je om langs te komen ?????? Beetje sneeuw :-" :-"

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
Red Devil
Berichten: 2671
Lid geworden op: 04 aug 2005, 14:04
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor Red Devil » 18 dec 2009, 21:59

f2ride2001 schreef:
Red Devil[quote] schreef:Netjes hoor!! =D> =D> =D>
Wanneer kom je een langs Amersfoort?? Ik heb hier nog wel 2 motoren staan die een mooie poets beurtje kan gebruiken!! :-"


Wat let je om langs te komen ?????? Beetje sneeuw :-" :-"

Marc


Als hij dan netjes gepoetst wordt en bij jou in de stalling mag vind ik het geen probleem :badgrin: :badgrin:

Gebruikersavatar
f2ride2001
Berichten: 1592
Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
Locatie: Oudenbosch

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor f2ride2001 » 19 dec 2009, 14:35

Zo, het zaakje zit er weer op 8)

Afbeelding

Rest me alleen nog het spuiten van het subframepje voor het scherm. En dan zijn we (echt) zo'n beetje klaar.

Marc
Laatst gewijzigd door f2ride2001 op 19 okt 2013, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Gebruikersavatar
Loki
Berichten: 5858
Lid geworden op: 02 mei 2006, 00:07
Locatie: Midden Zeeland
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor Loki » 19 dec 2009, 14:41

Prachtig!
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Gebruikersavatar
nikkootje
Berichten: 3628
Lid geworden op: 21 aug 2005, 11:25
Locatie: middelburg
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor nikkootje » 19 dec 2009, 18:52

Loki schreef:Prachtig!



TE prachtig! ;)
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Gebruikersavatar
Red Devil
Berichten: 2671
Lid geworden op: 04 aug 2005, 14:04
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: TLS rebuilt

Berichtdoor Red Devil » 19 dec 2009, 19:18

nikkootje schreef:
Loki schreef:Prachtig!



TE prachtig! ;)


Veels te prachtig 8)


Terug naar “TLS”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten