Second love

Alles over de TLS
Rinidpp
Contacteer:

Re: Second love

Bericht door Rinidpp » 01 feb 2021, 17:18

Dat zou ook niet best zijn Marc, om nu al te beginnen te sleutelen aan zo'n mooie en nieuwe motor.

Zelf ook iets minder in de garage, geen verwarming, wel klein straalkacheltje, maar als het vriest toch maar niet dan.

Afgelopen weekend de kleppen gesteld van het blok van Quatro! Dan ook de dynamo nog van vervangen, dan het frame maar eens gaan opbouwen, maar moet het wel wat warmer worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De klepspeling zat er behoorlijk naast van sommigen.

Afbeelding

De bussen van een NDO voorzien.

Afbeelding

Daarna door naar de huiskamer, remklauwen op tafel en de nieuwe rubbers uit de UK (€20,-) voor de Hayabusa klauwen. In elk setje zitten rubbers voor beide remklauwen. Moet nog een set remklauwen reviseren.

Afbeelding

Daarna de rubbers in de schoongemaakte uitsparingen plaatsen, minimaal vet op de rubbers en er netjes inleggen.

Afbeelding

Dan de bussen soepel naar binnen duwen, beslist geen geweld gebruiken, het gaat echt bijna vanzelf. Niet vergeten ook de stofkeering te plaatsen.

Afbeelding

En alweer een setje klaar. Vergeet niet de kleine rubbers tussen de klauwdelen licht in te vetten, netjes op de plek te leggen, de klauwen dan vast te schroeven met de bouten. Hang de klauwen gewoon in de voorvork, dan de momentsleutel gebruiken. Beschadig je ook niets.

Afbeelding

Wordt vervolgd, ben nog lang niet klaar met de remklauwen. De verf is onderweg.....

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

f2ride2001

Bericht door f2ride2001 » 14 feb 2021, 09:39

hahaha, mooi werk hoor!

Sleutel niet zo veel meer (zeker niet aan motoren aangezien de meeste motoren in goede conditie zijn en 1 splinter nieuw)
Wel veel aan auto gesleuteld.

20 jaar oude Daihatsu YRV, regelmatig aan gesleuteld. Maar ergens wel logisch. Is tenslotte 20 jaar oud en we hebben er de afgelopen paar jaar 40k mee gereden. Veel meer als alles voorgaande eigenaren. Helaas nu over en uit. Het olieverbruik, door vastzittende olieschraapveer (dat krijg je als je een auto 7 jaar lang niet onderhoud ](*,) , daar kom je altijd later pas achter) was opgelopen naar 1l op 1000km. Dat was voor mij de grens. Op mijn leeftijd heb ik geen zin meer een blok te trekken en nieuwe veren te steken. Dus maar ingerolen op een 10 jaar oude Toyota verso S. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Afgelopen woensdag is ie afgeleverd, thuis. Wel luxe :-#

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 14 feb 2021, 21:48

f2ride2001 schreef:
14 feb 2021, 09:39
hahaha, mooi werk hoor!

Sleutel niet zo veel meer (zeker niet aan motoren aangezien de meeste motoren in goede conditie zijn en 1 splinter nieuw)
Wel veel aan auto gesleuteld.......... Dus maar ingerolen op een 10 jaar oude Toyota verso S. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Afgelopen woensdag is ie afgeleverd, thuis. Wel luxe :-#

Marc
Hey Marc,

Zeker lux voor elkaar, mooie nieuwe machine om lekker en veel mee te rijden. Moeten maar eens afspreken.

Mijn Hayabusa had ook nauwelijks gesleutel nodig, dat wat moest, zoals een lekker keerring e.d. gebeurde, de nodige mod's, maar verder was het rijden.

Wil van het sleutelen ook geen dagelijks werk maken, zoals het nu gaat, soms wel en soms helemaal niet sleutelen terwijl ze me wel aan staan te kijken bevalt me prima. Geen druk van wat of wie dan ook, heerlijk de tijd nemen om te werken aan de TLS'en. Biertje, muziek d'r bij, af en toe samen met mijn zoon Lodi, werken aan de dingetjes waar onze S'en mee te kampen hebben.

Prachtig!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 20 feb 2021, 22:45

Héhé, eindelijk wat beter weer om de spuitbussen te legen.

Twee paar remklauwen liggen, netjes schoongemaakt, gereviseerd en klaar om gespoten te worden, beginnen met de primer.

Afbeelding

Na een uur, de tmperatuur was ondertussen ook al mooi omhoog, de 2K-spuitbus goed geschud en gemengd, klaar om te spuiten.

Afbeelding

Dit was na de eerste twee lagen. Het spuiten nu met veel meer geduld gedaan dan de vorige remklauwen. Telkens een mooi laagje aanbrengen, wit spuiten is wel wat lastig, zeker als de zon erop staat te schijnen, maar geduld helpt.

Afbeelding

De derde laag maakt het al weer een stuk mooier. De kapjes voor de achterremklauwen heb ik natuurlijk ook netjes meegespoten.

Uiteindelijk de vierde en laatste keer spuiten, de bus is nu ook bijna leeg. Wat mij betreft zien ze er prachtig uit, de boel glimt netjes, nog geen zakkers gezien en zou ook eigenlijk het aantal dunne lagen ook niet kunnen. Maar heb daar ook niet een heel beste kijk op.

Afbeelding

Tja, wit, zelf natuurlijk ook over nagedacht. Omdat de eerste rode remklauwen ook zo gemakkelijk schoon te maken zijn. De mooie helder kleur dan gelijk weer terug is, durf ik het aan met wit. De 2K lak is superglad en keihard, dus schoonmaken mag geen punt zijn.

We gaan het meemaken, ben iig best een beetje trots op het resultaat.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 15 apr 2021, 22:02

De remklauwen na een paar dagen op de werkbank. Nieuwe Brembo remblokken, kopervet, de assen brandschoon, zekerveren nieuw, op de TLS geplaatst.

Moest ook andere rempomp plaatsen, het handel was gebroken zo bleek, eigenlijk pas gezien toen alles weer in elkaar ging, jammer. Nieuwe Hel-remleidingen en ontluchten.

Zowel de blauwe remklauwen op Tres, als de witte op nr:2 doen het na de nieuwe blokken netjes ingeremd te hebben uitstekend.

Hieronder het resultaat van beide TLS'en.

Meet Tres, 1999 met 54000km. Ze is te koop voor €2500,-

Afbeelding

Meet nr:2 1998 (en 1999 modificaties) met 45000km. Ze is te koop voor €2250,-

Afbeelding

Op Tres en nr:2 is alles gedaan wat goed voor ze is.

Rini

Miez

Bericht door Miez » 03 mei 2021, 14:38

Fantastisch om te lezen, maar wat ga je nu doen ? (durf te vragen)

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 03 mei 2021, 14:52

Miez schreef:
03 mei 2021, 14:38
Fantastisch om te lezen, maar wat ga je nu doen ? (durf te vragen)
Ha, best lastig, maar altijd geroepen dat ik maar 1 motor nodig heb om te genieten. De TLS heeft daar enorm sterk aan bijgedragen, mijn oude liefde zeg maar. Dat vind ik dan ook bij m'n meisie. De TLS die ik na jaren weer wilde rijden.

Willen leren hebben me nog enthousiaster gemaakt. Enorme voldoening gekregen. Best trots eigenlijk.

Zal dus afstand moeten doen. Daarom ook gepost op het forum. Wie is geïnterresseerd in deze schoonheid is dus de vraag!

Rini

Plaats reactie