Second love

Alles over de TLS
Plaats reactie
Rinidpp
Contacteer:

Second love

Bericht door Rinidpp » 25 mar 2019, 23:05

What the fuck zal je misschien denken, second love was toch zo'n internet toestand, daten in een virtuele wereld waar je geld in kwijt kon! Doe de hele dag niets anders dan IT dingen, die 'second love' bedoelde ik niet, mijn 'Second love' is een .....

Afbeelding

Yes, nog een TLS. Een mooie grijze uit België.

Ze heeft 44k op de teller staan en heeft een gescheurd frame. Waarschijnlijk bij een circuit dag behoorlijk gezwabberd wat waarschijnlijk de rotatiedemper van het frame afgetrokken heeft.

Wel even over nagedacht en in overleg met de verkoper gesproken over de staat van de TLS. Eigenlijk vind ik het zo'n mooi project, het bleef maar knagen, gedachten over wat ik allemaal zou kunnen doen, vooral hoe breng ik haar in de juiste staat terug.
Na de onderhandeling door de verkoper getipt van een TLS frame met NL kenteken. Daar ben ik gelijk achteraan gegaan en staat ondertussen achter mijn meisie.

Afbeelding

Zondag naar België gereden, warm ontvangen door Curt en zijn vrouw. De TLS stond al buiten in de zon. Onder een lekkere bak koffie en heerlijk gebak hebben we het natuurlijk over de TLS'en gehad. Samen de S op de aanhanger gezet en vastgebonden voor een reis van 2,5h, terug naar Enschede.
Elkaar de hand geschud, beloofd dat ik haar als ze weer rolt, kom laten zien. Dat gaat ook zeker gebeuren.

Thuis haar eerst voorzichtig naast mijn meisie neergezet, kijken of ze elkaar een beetje pruimen.

Afbeelding

Dat zag er goed uit, man wat ben ik trots, nog zo'n meid erbij. Zal haar eerst eens goed aan het lopen maken. Dan zal de echte klus gaan beginnen, het ombouwen van frame-B, naar frame-NL.

Volgende week krijg ik bericht van de VIN-info.com organisatie over haar verleden. Dit is een betaalde dienst waar haar doopceel gelicht kan worden, de nodige informatie waarschijnlijk uit tevoorschijn komt. Voor de liefhebbers, kost ongeveer €9,=! Hier komt serieuze informatie vandaan.

Daarna geprobeerd ruimte te maken voor mijn meisie, om vervolgens de 'Second Love' TLS op de plek van haar te plaatsen. Er kan gesleuteld worden.

Afbeelding

Oh ja, ik was zo onder de indruk, onderweg kijken of alle riemen nog vast zaten, er toch maar gelijk opgekropen, geen helm, anders had ik echt een stukkie geprobeerd.

Afbeelding

Curt, nogmaals bedankt.

Wordt heel zeker vervolgd....

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

tsjoe007

Re: Second love

Bericht door tsjoe007 » 25 mar 2019, 23:30

Yeah, dat gaat helemaal goed komen Rini !
Proficiat met de nieuwe aanwinst =D>
Wordt wel een beetje krap in de garage :lol:

rayke22

Bericht door rayke22 » 25 mar 2019, 23:38

Dat noemen ze dan "droog testen" :lol: :lol:
Mooi dat je de historie te weten kan komen. Ben benieuwd wat je er van gaat maken en verheug me op de verhalen.

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 26 mar 2019, 10:34

tsjoe007 schreef:
25 mar 2019, 23:30
Yeah, dat gaat helemaal goed komen Rini !
Proficiat met de nieuwe aanwinst =D>
Wordt wel een beetje krap in de garage :lol:
Thanks man, komt zeker goed.

Echt wel een dingetje, de ruimte, zeker als ze zo omgetoverd zal worden naar onderdelen, nah ja, zien we wel, ruimte genoeg in de huiskamer. :D

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 26 mar 2019, 12:15

rayke22 schreef:
25 mar 2019, 23:38
Dat noemen ze dan "droog testen" :lol: :lol:
Mooi dat je de historie te weten kan komen. Ben benieuwd wat je er van gaat maken en verheug me op de verhalen.
Voorlopig zal het droog-testen blijven. [-(

Vanmorgen antwoord van VIN-info.com. Was verrast door het bouwjaar.

Afbeelding

Er zal over geschreven worden, 100%!

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 05 apr 2019, 23:20

Begonnen met de ontmanteling. Alles nagelopen, verder geen gekke zaken tegen gekomen, zoals gezegd, de accu's gewisseld, de zwarte een Lithium, de grijze een loodaccu.

Afbeelding

De accu heb ik op de achterbrug geprutst, er is voorlopig geen plek voor. De ECU heeft een plek op een stuk vurenhout gekregen, zit vast, no issue!

Afbeelding

Verder ziet het er op een stoffige zandlaag na, erg netjes uit.

Afbeelding

Lijkt het erop dat het thermostaathuis wat last van lekkage heeft gehad.

Afbeelding

De accu liet de startmotor netjes ronddraaien, alle geluiden ( op een beetje herrie achter het koppelingdeksel na) klinken goed, er missen alleen twee geluiden. De pomp en daardoor ook die van de lopende motor.

Daarna de bedrading van de tank/brandstofpomp maar eens nagelopen.

Afbeelding

Hier lijkt niets aan te mankeren. Dan zit er maar een ding op, dat is de pomp tevoorschijn halen. Tank leeggepompt met een handpomp naar d'r zussie die dorstig stond te kijken.
Tank eraf, pomp eruit. Ding ziet er hagelnue uit, maar doet het niet, op de polen van de pomp 12V gezet, al eerder geprobeerd! Tikken met een hamer om de pompt wakker te schudden, het helpt allemaal geen donder, gewoon stuk.

De tank is brandschoon aan de binnenkant, geen greintje roest te vinden.

Afbeelding

Ook de buitenkant, het lakwerk ziet er heel netjes uit onder het stof. De TL heeft duidelijk altijd binnen gestaan.

Afbeelding

Overweeg nu om de motor en zeef te vervangen door een pomp uit China, dan de boel weer terug, behalve als iemand nog een werkende pomp in de aanbieding heeft.

Rini

Plaats reactie