Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Alles over de TLS
f2ride2001

Re: Tank spuiten, kleppen stellen TLS.

Berichtdoor f2ride2001 » 13 feb 2018, 21:14

Je meissie ziet er perfect uit Rini!
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 15 feb 2018, 00:37

Even 5 pagina's van je verhaal gelezen.. blijft leuk leesvoer Rini! Mooi verwoord en veel plaatjes zijn we gek op he :)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 16 feb 2018, 23:59

Thanks Mike, het schiet ook al aardig op.

Vanmiddag toch maar vrij genomen, alles lag klaar, m'n meisie op de plek gezet, de remleidingen uit de verpakking gehaald, samen op de Brembo RSC19 aangesloten.

Afbeelding

Door naar de remklauwen, nieuwe ringen er tussen. De Hel set is over compleet, echt nieuwe banjo bouten voor remcilinder en klauwen, alles mooi afgewerkt.

Afbeelding

en de linker, al netjes met een zwarte dop op de ontluchtingsnippel.

Afbeelding

Het ontluchten was toch even een dingetje, er is denk ik in het kleine reservoir van de Louis tool, te weinig vacuüm, hierdoor schiet het niet echt op met het ontluchten. Dan ineens is er druk, zuigers naar buiten pompen, blokken op de schijven voelen, hé, hé!

Ondertussen haar op de bok lekker laten warm stoken, luisteren of de body sync en TPS nog steeds goed staan.

Afbeelding

Kwam erachter dat de slang van de radiator naar het blok lekte, klem aangehaald, dicht. Temperatuur paar keer naar 107 graden laten komen, ziet er nu goed uit. Koelvloeistof aangevuld, ondertussen met de moment sleutel ook alle momenten aangehaald, zoals bouten remklauwen, banjo bouten, assen, enz, enz....

Daarna haar van de bok gehaald, de remmen maar eens even aan de tand gevoeld. Doen ze het, hoe doen ze het, nou kan je verzekeren dat ze het goed doen. Lag bijna op m'n bek, kleine rondjes gereden door de straat, telkens remmen, tot het dan iets harder gaat, voorwiel gelijk blokkeren en glijden.

Afbeelding

Ondanks haar naakte verschijning was het goed om even te zitten, haar vermogen te voelen, hoe graag ze de straat op wil....

Morgen nog een laatste inspectie van allerlei bouten en moeren, dan gaat de jas aan, time to fly!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 17 feb 2018, 20:01

Gelukkig -bijna- op de bek :lol: Staat mooier met de letters weer blank geschuurd, vind ik. Knappe kap op die ontluchtingsnippel trouwens.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 17 feb 2018, 21:36

Loki schreef:Staat mooier met de letters weer blank geschuurd, vind ik. Knappe kap op die ontluchtingsnippel trouwens.

Mijn zoon wilde dat ik ze weer terug schuurde, de boel nog beschadigd ook, schoot een keer uit. Had glasplaat en waterproof schuurpapier. Water op de plaat, zodat het vanzelf vast blijft liggen, voorzichtig schuren. Voor ik de remklauwen er op heb gezet, de spuitbus er nog even dunnetjes langs gehaald.

De nippels heb ik voor €8,= bij MLMParts gekocht. De rubbers zijn te klein, had zelf iets grotere liggen, zo vast als een huis nu, geen zooi op en in de nippels, vond het vooral een praktische oplossing. Omdat ik in weer en wind rij, ook als er pekel ligt, hebben die delen veel te verduren. De nippels heb ik allemaal met een koperborstel schoon gemaakt.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 feb 2018, 17:49

Vanmorgen eerst lekker in de zon liggen lezen, kuipdelen al wel naar beneden gehaald. Tegen 12:30 de straat op geduwd, zon scheen, wat wil je dan nog meer. Langzaam maar zeker alle delen tevoorschijn gehaald, netjes op de plek brengen.

Afbeelding

Nee, ik heb haar nog niet gepoetst, wil eerst rijden, kijken of er issues tevoorschijn komen, de remmen goed werken, alles recht blijft wat recht moet zijn. Er begon bij het warm stoken weer een radiator slang te lekken. Iets aangehaald, maar bedacht me, eerst maar eens echt gaan stoken, dan kijken of de lekkage er nog is.

Zeker twee keer de kast bekeken op onderdelen, bouten en moeren, alles is weer terug op de plek, er ligt niets wat er niet hoort te liggen!

Afbeelding

Oh ja, een paar banjo-bouten, die zaten in de remklauwen met de vorige remslangen. Vervangen door de nieuwe uit de HEL set.

Snel het pak aan, ze was lekker warm, alleen de banden nog niet echt, gelijk de grens over gereden, Alstätte voorbij, naar het eerste de beste tankstation. Daar zit een motorzaak naast, maar ook een luchtslang met een goede meter en instelling. Die eerst even voor(2,4) en achter(2,7) gebruikt. Ze stuurt dan toch gelijk weer iets beter, achter was 2,2, voor ook.
Gelijk alle punten visueel nagelopen, niets los, het rijwiel gedeelte voelde gelijk goed, de remmen leggen je tanden in de tank, temperatuur goed, blazen. In Duitsland zitten ze zondags bijna allemaal in de keuken, bier zuipen. Heerlijk stil op straat, lange gerekte wegen.

De kelken in het luchtfilter lijken een bijzonder vragend geluid te maken, als de kraan echt open gaat, hoor je haar gillen om lucht, zo gaaf!

Onderweg nadat ik haar behoorlijk aan de tand had gevoeld, even aan de kant, opnieuw controleren of alles goed is en is gebleven. Ze is echt mooi!

Afbeelding

Door de kou iets minder kilometers gereden, de 130km aangetikt, paar kleine dingetjes na lopen.

Linker richtingaanwijzer voor doet het niet, rechtsachter is gebroken en ze lekt olie door de nieuwe keerring van de koppeling, laat ik voorlopig even, paar honderd kilometer mee sturen, altijd nog nieuw in doen.

Oh ja, moet haar ook nog schoonmaken.

Rini
Laatst gewijzigd door Rinidpp op 05 mar 2018, 11:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 18 feb 2018, 17:58

Wat een gedoe met die slangen? Hoe oud/km is de keerring?

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 feb 2018, 18:52

Loki schreef:Wat een gedoe met die slangen? Hoe oud/km is de keerring?

Volgens mij komt dat doordat de slangenklemmen twee keer zo breed zijn dan de originele. Na de rit vandaag zat alles netjes dicht.
Onderweg bedacht ik me dat ik de koppeling/slangen met molibdeenvet had moeten insmeren. Dan bakt de boel gelijk vast/dicht, als het los moet, even bewegen.

De keerring is nieuw, zat origineel in en lekte niet, een keerring van de SV1000 gebruikt, die is volgens de verschillende fora veel beter, ook een keer zo dik!

Afbeelding

Tijdens montage is bij het plaatsen van de plaat voor tandwiel en keerring, het zeker vier keer verkeerd gegaan, de laatste keer stond de keerring dwars in de opening, errug lastig om die er weer uit te krijgen. Ook daar heb ik in de passing en opening molibdeenvet gebruikt. Wie weet komt het nog goed.

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 18 feb 2018, 19:47

Rinidpp schreef:Volgens mij komt dat doordat de slangenklemmen twee keer zo breed zijn dan de originele. Na de rit vandaag zat alles netjes dicht.
Onderweg bedacht ik me dat ik de koppeling/slangen met molibdeenvet had moeten insmeren. Dan bakt de boel gelijk vast/dicht, als het los moet, even bewegen.

Twee keer zo breed, dus moeten twee keer zo hard aangedraaid voor dezelfde oppervlakte druk? Vallen ze wel achter de verdikking op de tuiten?

Vet erop klinkt zo tegenstrijdig!

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 18 feb 2018, 22:33

Loki schreef:
Rinidpp schreef:Volgens mij komt dat doordat de slangenklemmen twee keer zo breed zijn dan de originele. Na de rit vandaag zat alles netjes dicht.

Twee keer zo breed, dus moeten twee keer zo hard aangedraaid voor dezelfde oppervlakte druk? Vallen ze wel achter de verdikking op de tuiten?

Vet erop klinkt zo tegenstrijdig!

Omdat de siliconen slangen ook wat dikker zijn dan de originele, voelt het wat zachter aan, de beugel zit netjes voor de verdikking, heb het zelfs opgemeten voor ik de klem erop zette.

Al vaker gelezen dat bepaalde vetten, zoals molilbdeen, zich snel en lekker laat bakken. De rubber klepdekselpakkingen als voorbeeld, moet je volgens het WPHB ook eerst brandschoon maken, zo ook het klepdeksel. Dan met molybdeen vet insmeren, op de halve maantjes na.
Als de pakking, maar vooral het vet heet wordt, vormt het zich nog iets beter en wordt tussen de pakking en klepdeksel gebakken, zo komt er echt geen olie door.
Ook bij de waterslangen wordt deze techniek toegepast, zo is de dichting heel snel klaar, hoeven de klemmen niet zo strak aangehaald worden.

Op de tuiten voor de slangen, was ik het gewoon vergeten, om nou alles weer even los te halen, weer alle vloeistof eruit...

Vanavond gelijk de garage ingedoken, de led richtingaanwijzer voor moest van polariteit gewisseld worden, check, achter de richtingaanwijzer gefixt!

Drie keer raden wat ik daarna gedaan heb, mijn omgeving zal het niet geloven. Gepoetst :o :shock: :D

Als ik ergens slecht in ben, dan is het poetsen, veel leuker om te rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zijn er klaar voor, laat nu de lente maar komen.

Rini

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 19 feb 2018, 19:26

Soort hybride tussen montage gemak en vloeibare pakking.. Toevallig vandaag wat in handen gehad met oud vet en dat was ook stevig geworden!

Mooie voorvork verstellers btw ;)

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 19 feb 2018, 21:23

Loki schreef:Soort hybride tussen montage gemak en vloeibare pakking.. Toevallig vandaag wat in handen gehad met oud vet en dat was ook stevig geworden!

Mooie voorvork verstellers btw ;)

Precies Loki, zo staat het ook beschreven in het wphb. Als je de boel eerst goed schoon maakt, het werkt echt.

Dank je, ze gaan er zo misschien af.

Rini

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 04 mar 2018, 23:23

Vanmiddag was de temperatuur ineens 9 graden, pak aan, meisie naar buiten, zo snel mogelijk de grens over, Duitsland in.

De eerste rit was twee weken geleden, de testrit, kijken of alles vast zit, geen lekkages meer heb, olie pijl, remblokken testen, terug alles opnieuw nagelopen voor de grand test, vandaag dus.

Vanuit Enschede, de grens over richting Ochtröp, kilometer of 70, daarna nog wat naar links, meer kilometers maken, tanken voor ik de 31 richting Emden op draai.
De eerste 100 kilometer met behoorlijk wat vermogen, veel optrekken, schakelen, keihard remmen gedaan, lekker gevoel hoor, ze snort erover.

Op de terugweg op de 31 richting Emden, nog 40 km te gaan, snel tussen de auto's gemengd, daarna de kraan opengezet, schakelen naar zes, max toeren tot 9900. Ze gilt het uit, blok draait als een malle, temperatuur water en olie niet verder dan 89 graden.

Afbeelding

De voorvering met de W10 doet het ook uitzonderlijk goed. Vol gas rijden over soms, fors glooiende stukken weg maakt dat ze dat als boter oppakt, frame blijft heerlijk rechtuit gaan, nergens een vreemde beweging kunnen ontdekken.

Afbeelding

Laatste stuk Nederland weer in, goed nadenken over vermogen en snelheid, het is dan net alsof je stil staat.

Dat wat zwart was is nu grijs, allemaal pekel, het is niet anders, volgende week maar es even wat was werk doen. De helm is ondertussen al weer schoon, 10 graden maakt dat er al weer vliegjes in de lucht zitten.

Afbeelding

Rini

coen

Berichtdoor coen » 05 mar 2018, 10:37

Mooi dat t allemaal top is!
Mooie rode elementen met dat zwart! Gaaf!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 08 mar 2018, 22:45

Indd! Wel gaaf die rooie tinten erin Rini! K houd daar wel van.. en leuk dat je die TL ook af en toe zo heerlijk verkracht op de Duitse snelwegen haha hoop je ooit nog eens tegen te komen daar! buigen of barsten 8)
EVIL TWIN SUPERBIKE

Terug naar “TLS”