Airbox mod TL1000s

Voor al je technische vragen over je TL
Plaats reactie
Ceesiebird

Airbox mod TL1000s

Bericht door Ceesiebird » 05 apr 2018, 16:15

Beste Mede TLers,

Ik heb afgelopen najaar een TL1000s gekocht en ben ondanks dat ik er nog niet heel veel op gereden heb volop bezig aan het mooie beestje.

Het frame heb ik gecheckt op scheuren en dat ziet er allemaal prima uit gelukkig dus nu is het opwaarderen begonnen.

Ik heb een PowerCommander gekocht alsmede een GiPro + ATRE en een stel mooie Yoshimura pijpjes.

Nu kom ik echter ook tegen dat de airbox modificeren (stage 2) een flinke berg kan schelen in de vermogensafgifte en het rijgenot.

Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe ik dit het beste aan kan pakken, een 2e hands luchtfilterbox is al onderweg zodat ik mijn originele box netjes apart kan houden :)

Ik heb online foto's gecheckt (al doen veel foto's van de geposte HowTo's het helaas niet meer.'
Kan een van jullie mij helpen door of oude foto's te reposten of een textueel toe te lichten wat ik allemaal moet doen voor een stage 2 mod?

Alvast heel hartelijk bedankt!

Groet,

Cees

TLRTwins

Re: Airbox mod TL1000s

Bericht door TLRTwins » 06 apr 2018, 01:10

Welkom

Stage 2 zegt me niks... je bent de eerste die het daar over heeft.

Heb jij toevallig een bruine R te koop?

pedrodetski
Moderator

Bericht door pedrodetski » 06 apr 2018, 17:06

Stage 2 bedoeld hij mee dat hij ook de box open wil zagen voor de beter flow vanaf onder.
Veel volk haalt enkel de flappers weg en alles wat niet nodig is.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Mike88

Bericht door Mike88 » 15 apr 2018, 14:49

Ik heb dit indd gedaan die stage 2 mod. Ik heb de bodem aan de onderkant open gezaagd met een dremel en het uitgesneden gat daarna zo vloeiend mogelijk weer dicht gesmeerd. Dit heb ik gedaan door er van binnenuit een opgeblazen ballon in te drukken en die weer met polyester glasvezel matjes dicht gesmeerd. Dit creëert een mooie bolle vorm. En terwijl dit nog nat was het luchtfilterhuis op een reserve set tb's gedrukt voor de ideale pasvorm. Ook heb ik 2 tlr bellmouths op de ronde openingen binnenin t luchtfilterhuis gezet dit scheen ook weer effect te hebben. Echte keiharde pk winst kan ik je niet vertellen k ben er nog niet mee op de bank geweest maar vond t wel een leuk winter klusje.

Mike
EVIL TWIN SUPERBIKE

Plaats reactie