velocity stack of bellmouth monteren ?

Voor al je technische vragen over je TL
loebassie
Contacteer:

Re: velocity stack of bellmouth monteren ?

Berichtdoor loebassie » 21 aug 2017, 21:22

Loki schreef:
Bij de meeste '97S'en was het alleen zo'n simpele pijp carter ventilatie naar de airbox. Mag hopen dat je het er zelf niet meer tussen hebt zitten :p

OEM 97-er hé :D
mijn airbox heeft voorin wel een soort van filmlaag van oliedampen, maar er staan geen plassen oid in :lol:

ik weet het bestaan van die soort catchcan op de nieuwere types wel, maar op de achterste cylinder heb ik ook nog geen ontluchting, dus dan hoef ik zo'n bakkie met een extra aansluiting.

nah eerst maar even wachten tot ik alles binnen heb (staan nog wat bestellingen in afwachting op levering) :-" en dan lekker rommelen.

pc3 zit er ondertussen op.. werkt verwonderlijk goed met de mapping van een Cagiva Raptor 1000 (uiteraard even uitgelezen in powercommander programma - verschilde niet veel met die 'standaard' mappen op hun site) Ze start nu tenminste in 1 keer, zonder het riedeltje: verhoogd stationair en koppeling ingeknepen houden en gas héél licht open en dat allemaal 3 seconden moeten vasthouden :-s
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 21 aug 2017, 21:57

Klopt, na de PC3 plaatsing en mapping, lijkt alles een stuk gemakkelijker te draaien. Starten zonder gas, geen punt, ze spring direct aan, blijft ook super mooi lopen, maar belangrijker is, dat er geen stotterende momenten meer zijn, telkens als je het gas open zette, vooral lekker als je in een bocht hangt, dan ineens zo'n hik-up krijgt, groeit je hart toch telkens weer een stukkie. Nu zo soepel en smooth als een vier cilinder met veel compressie.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 22 aug 2017, 09:36

Als je nu toch aan de hobby gaat zet er dan douche injectie op.

loebassie
Contacteer:

Berichtdoor loebassie » 22 aug 2017, 10:59

TLRTwins schreef:Als je nu toch aan de hobby gaat zet er dan douche injectie op.

zal ik gelijk, while i am at it, zo'n supercharger kit erop bouwen 8) :-"

nee dit vindt ik wel weer genoeg.. :---)

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 22 aug 2017, 11:44

Denk eens aan al die avonden dat je dan bier kan drinken voor dat dat werkt.

loebassie
Contacteer:

Berichtdoor loebassie » 22 aug 2017, 11:53

:lol:

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 22 aug 2017, 19:24

Mike88 schreef:Ik heb die simpele rubberen slang er op zitten maar wel n kurkdroge airbox.. not done? :-k

Vroeger was het verhaal dat te hoge carterdruk in de achterste kop de smering in de weg zat. Of dat plausibel is weet ik niet.

Alles na '97 kreeg ontluchting op het achterste kleppendeksel. Vstroms e.d. hebben het op beide kleppendeksels. Lijkt me dat het een goeie reden heeft. Hoe lager de carterdruk, hoe lager het verpompingsverlies.. met andere woorden je houdt netto meer over aan het wiel met een goed geventileerd carter.

TLRTwins schreef:Als je niks aan je mapping doet dan ga je dus uit van een betere verneveling om een betere explosie te krijgen.

Als de opbrengst van de injector gelijk is, dan is de theorie zelfde mapping. Fijnere nevel zal makkelijker of misschien sneller verbranden.. dus eerder druk en dan vast ook meer rendement. Lijkt me dat het er mooier van gaat lopen..

TLRTwins schreef:Als je nu toch aan de hobby gaat zet er dan douche injectie op.

Met een houdertje, extra fuel rail of leiding zet je de 2e injectoren van een R zo boven de gasklep 8)
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 22 aug 2017, 19:35

Loki schreef:
Met een houdertje, extra fuel rail of leiding zet je de 2e injectoren van een R zo boven de gasklep 8)

kitjes binnenkort te koop?

zonder flauwekul hier zou je dus met een 3d printer gewoon 2 houders kunnen maken zoals Ducati dat ook heeft. paar slangen eraan en zit erop.

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 22 aug 2017, 20:09

Hayabusa maat doet alles met een 3-d printer, zal het hem eens voorleggen, heeft iemand een schetsje geprobeerd te maken van hoe dat er dan uit zou moeten komen te zien? Kan het hem op z'n minst eens laten zien. Hij heeft ook weer een netwerk met 3d-printer knappe koppen!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

loebassie
Contacteer:

Berichtdoor loebassie » 22 aug 2017, 21:25

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 23 aug 2017, 09:08

Lijkt me duidelijk plaatje printen maar

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 23 aug 2017, 18:28

TLRTwins schreef:zonder flauwekul hier zou je dus met een 3d printer gewoon 2 houders kunnen maken zoals Ducati dat ook heeft. paar slangen eraan en zit erop.

Zolang het benzine bestendig is, tegen trillingen kan en de injector goed weet vast te houden.. kom je al een heel eind qua hardware.

Daarna is het de vraag bij welke voorwaarde injector 2 gaat spuiten. Dacht dat het toerental afhankelijk was. Als dat onafhankelijk is van de gasstand dan is dat vast niet handig. Of de grotere afstand naar de cilinder een probleem is, geen idee.

De vraag is of het nodig is om bepaalde toerentallen te halen, m a w voor een TL is het misschien zinloos. Zou er zelf meer in zien eerst te kijken wat er van het standaard spul te maken valt. Paar knappe, schone injectoren erop, gasklephuizen sealen, schone TPS en dan mappen per cilinder.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 23 aug 2017, 19:05

Scheelt 8 pk op de 1080 van sam als ik me het correct herinner, ook Ducati ombouw.
Alle race blokken rijden ermee uit die tijd. Ducati doet niet anders en bimota op de sb8 meen ik ook. Ook de race kit TB zijn zo uitgevoerd... Maar eerlijk is eerlijk het is een percentage dat je jezelf vooruit helpt. Hoe meer poen in blok hoe verder je ermee komt.

Of het kosten per pk boeiend gaat zijn betwijfel ik maar dat hadden we enkel posts terug al vast gesteld.

Echter wanneer je toch niks te doen hebt en mensen kent die je hardware technisch op weg willen helpen kan je best wat doen.

Bijkomend is wat je zelf prefereert verre van goedkoop.

loebassie
Contacteer:

Berichtdoor loebassie » 23 aug 2017, 19:11

man dat gaat toch allemaal te ver voor 'n 20 jaar oude fiets. zo'n lowbudget velocity stack en airbox mod is allemaal geinig om te doen met kans op bijkomend voordeel dat ie misschien iets 'vrijer' loopt. als ik zonodig mee pk wil, spaar ik wel door voor een RC8R

remmen upgrade: daarvoor ben ik zodirect 250~300 euro kwijt, maar dat is nog te verkopen onder de noemer; veiligheid en iets modernere look !

ik denk dat dit topic op een zijspoor raakt, daar heb ik overigens geen problemen mee, da's het mooie van een forum en input van iedereen: maar het ging op de VS van een TLR op een TLS. Alles is besteld, dus ga het wel beleven :-"

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 23 aug 2017, 19:36

mooi man. maak er wat van.

Terug naar “TL Techniek”