Wat zijn jouw veerinstellingen?

Voor al je technische vragen over je TL
Plaats reactie
SnickL

Wat zijn jouw veerinstellingen?

Bericht door SnickL » 02 aug 2005, 18:17

Vraag me af hoeveel van jullie inmiddels al de fabrieks instellingen de prullenbak in hebben gegooid en het zootje hebben veranderd.

Ook ben ik benieuwd hoeveel mensen toch de rotatiedemper hebben gekilld en een schatje zoals WP hebben aangeschaft :D

SnickL

kotomoto

Bericht door kotomoto » 02 aug 2005, 23:53

Technoflex voor en achter! :D

Ben zeer tevreden. 8)
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

SnickL

Bericht door SnickL » 03 aug 2005, 17:40

Was je al snel door de mogelijkheden heen van de standaard vering? Of ben je een diehard circuitracert en heb je nog geen eens de moeite hoeven nemen om een beetje uit te proberen met de standaard vering? :lol:

kotomoto

Bericht door kotomoto » 03 aug 2005, 21:15

Inderdaad, heb in het verleden in de Performance Bikes het hele relaas gelezen over de TLS, inclusief de tekortkomingen van de rotatiedemper en het frame. Als ik een motor naar mijn wensen aanpas, wil ik dat hij optimaal stuurt en veert :D. Heb dus nooit met rotatiedemper gereden, maar ben zeer tevreden over het behaalde resultaat. Hij stuurt (bijna) net zo goed als m'n vroegere GSXR-600, dit zegt genoeg lijkt me. Heb wel de motor ook meer op zijn neus gezet (achter 2,5 cm omhoog), zodat hij nog scherper stuurt :twisted: . Ook is het frame stijver gemaakt door van het blok een volledig dragend deel te maken dmv speciale frame-bussen (home-made)+ een TLR achterbrug.
Heb 5 jaar geraced met een Bimota, en ik wilde gewoon weer een goed sturend geheel.
Het circuit komt nog, moet eerst mijn open Akra-systeem nog wat meer dempen... :?
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

karz
Contacteer:

Bericht door karz » 04 aug 2005, 10:10

WP achter en voor een Gix1000K4 vork.
Rij nog niet op het circuit maar merk op de weg al een behoorlijk beter stuurgedrag (en remmen natuurlijk :twisted: met die radiaal gemonteerde remmen ).

de originele voorvork had ik keihard staan, maar dit had als nadeel dat in de langere bochten de TL naar buiten uitliep (Dit is een bekend TLR euvel). Achter had ik de veer voorspanning hoog staan, maar dan komt er ook meer druk op je polsen. Deze heb ik later weer teruggedraaid, de (nieuwe) voorvork heb ik de veervoorspanning in het midden staan omdat deze al vrij hard is van zichzelf. Dit in combinatie met achter wat lager zorgt ervoor dat ik redelijk comfortabel kan toeren en af en toe een sport uitspatting kan permiteren.

SnickL

Bericht door SnickL » 06 aug 2005, 14:46

En wat is keihard in precieze getallen (zoals ze dat bv. in de handleiding uitleggen)? Hebben we het dan over alles op maximum hardheid? Dus bv. voorvork veerspanning op max (stand 0 volgens handleiding als ik t goed heb) en in en uitgaande demping ook stand 0 ofzo?

SnickL

Bericht door SnickL » 10 aug 2005, 19:40

Eenmaal, andermaal? Niemand die met veerinstellingen speelt verder? :?

Quickfixxer

Bericht door Quickfixxer » 10 aug 2005, 19:51

ni mee bezig gehouden, da stond zo als k em kocht, 15 mnd later, staat da nog steeds zo

shame on me, mr eyyy forget about it ;)
no trixx, just quickfixx

karz
Contacteer:

Bericht door karz » 11 aug 2005, 14:25

SnickL schreef:En wat is keihard in precieze getallen (zoals ze dat bv. in de handleiding uitleggen)? Hebben we het dan over alles op maximum hardheid? Dus bv. voorvork veerspanning op max (stand 0 volgens handleiding als ik t goed heb) en in en uitgaande demping ook stand 0 ofzo?
Keihard was bij mij dat ik nog 1 streepje overhad op die aandraai boutjes, het kan nog harder dus :cool:

SnickL

Bericht door SnickL » 11 aug 2005, 14:40

Ken vast nooit zo hard als jouw Gix1000K4 vork :D

Wat had je overigens gevogeld met je in- en uitgaande demping? :oops:

Plaats reactie