Verschil stuurgedrag 180/190 achterband

Voor al je technische vragen over je TL
Gebruikersavatar
SnickL
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jun 2005, 12:22
Locatie: Rotterdam

Verschil stuurgedrag 180/190 achterband

Berichtdoor SnickL » 08 jul 2005, 17:31

Hoe groot is de invloed nu op het stuurgedrag als je een 180 met een 190 vergelijkt en wat zijn de voor en nadelen tussen de 2?

SnickL

Gebruikersavatar
karz
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:05
Locatie: Sjtein!
Contacteer:

Berichtdoor karz » 09 jul 2005, 13:39

Ik rij zelf 190 , maar met een 180 kantelt ie wat makkelijker in denk ik.

Gebruikersavatar
bazzie-11
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 jul 2005, 00:27
Locatie: deventer

Verschil stuurgedrag 180/190 achterband

Berichtdoor bazzie-11 » 11 jul 2005, 00:30

Ik rij met 180, slipt nooit met full power wegrijden, stuurt scherper. dus!! :D

Gebruikersavatar
sjakkie
Berichten: 134
Lid geworden op: 20 mei 2005, 14:49

Berichtdoor sjakkie » 11 jul 2005, 08:49

Ik rij 190, puur omdat het gewoon veel mooier is! :lol:
Gas d'r op!!!

Gebruikersavatar
karz
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:05
Locatie: Sjtein!
Contacteer:

Berichtdoor karz » 11 jul 2005, 10:38

sjakkie schreef:Ik rij 190, puur omdat het gewoon veel mooier is! :lol:


:withstupid:

Gebruikersavatar
SnickL
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jun 2005, 12:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor SnickL » 11 jul 2005, 10:53

Heb zelf ook nog wat research gedaan (goh, wat klinkt dat interessant :P) maar lees allerlei dingen over dat 180 idd makkelijker kantelt maar dat het op bepaalde velgen niet zo bol zou staan zoals zou moeten vanwege de wangen die iets uit worden gerekt vergeleken standaard 190 band en nog meer van dat soort geblaad... beetje the force tegen the darkside praktijken :?

mn hoop is dus gevestigd op iemand die ervaring heeft met beide en zn ervaringen hierover wil ventileren 8)

neemt overigens niet weg dat 190 idd stoerder is om te zien

Gebruikersavatar
karz
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:05
Locatie: Sjtein!
Contacteer:

Berichtdoor karz » 11 jul 2005, 13:07

Nou, ik heb het een jaartje terug eens aan een bevriende testpiloot van motorfreaks gevraagd en die zei heel simpel:

'Daar is over nagedacht en uitvoerig getest, als ze een 190 onder een TLR duwen dan zal dat het beste zijn' . Kan natuurlijk wel een compromis zijn wat ze sluiten. Dus het zou toch best kunnen dat een 180 jouw meer zou bevallen.
Daarbij hebben ze de rotatiedemper er ook opgezet en daarover is heel veel nagedacht, toch is het het eerste wat ik van de fiets zou vervangen door een conventioneel exemplaar. ;)

Gebruikersavatar
SnickL
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jun 2005, 12:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor SnickL » 14 jul 2005, 12:12

Kga met mn volgende band gewoon voor een 190...
Merk het gauw genoeg... of niet natuurlijk :shock:

Gebruikersavatar
pastoor_walter
Berichten: 914
Lid geworden op: 13 jul 2005, 19:10
Locatie: Belgie
Contacteer:

Berichtdoor pastoor_walter » 14 jul 2005, 15:44

ik heb gewoon circuitbanden opliggen, die zijn ne keer gebruikt maar er scheelt niks aan en ik koop die voor een appel en een ei. Zijn 180-ers, maar ik ben er content van. ZIe dus geen reden om te veranderen
http///www.mojomoto.be - online motorcycle parts store

Gebruikersavatar
kotomoto
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jul 2005, 16:48
Locatie: Veluwe

Berichtdoor kotomoto » 19 jul 2005, 21:18

Een 180 op een TLS. Heb een 5,5 inch wiel erin gezet, dus dan past een 190 zowieso niet meer goed. Volgens de testen van o.a. Performace Bikes in 1997 met een TLS bleek deze met een 180-er veel stabieler te zijn en ook nog beter te sturen. Het frame scheen ook de krachten van de 190-er niet goed te kunnen verwerken. Dit mag met de TLR natuurlijk geen probleem zijn en het kan heel goed zijn dat hij het daarop gewoon goed (beter dan een 180er) doet!
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

qz62vln3
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 aug 2005, 19:32
Locatie: bussum

achterband

Berichtdoor qz62vln3 » 27 aug 2005, 16:11

Hoi.
Er is van michelin power een band voor de dikke 2 cylinders, 190 bestel hem wel optijd want er zit een zeer lange levertijd op.
Deze band is niet het zelfde als de gewoone michelin power.
Gr koen

qz62vln3
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 aug 2005, 19:32
Locatie: bussum

frame

Berichtdoor qz62vln3 » 27 aug 2005, 16:14

Het frame van een S is helemaal niet slecht.Het blok zit veel beter opgehangen dan in een r en het frame is ook zeer stijf.
Probleem zit hem in de rotatie demper.

Gebruikersavatar
SnickL
Berichten: 193
Lid geworden op: 28 jun 2005, 12:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor SnickL » 28 aug 2005, 17:43

... en de looks 8)

Hoewel, heb verschillende S'en gezien met een volledige kuip en dat ziet er toch ook niet onsmakelijk uit :)


Terug naar “TL Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten