Afgebroken bout

Voor al je technische vragen over je TL
lazo

Re: Afgebroken bout

Bericht door lazo » 06 feb 2011, 00:21

Daarom het ik dit niet gedaan alleen om dit te voorkomen .De tappen zijn niet zo sterk
veel ervaring mee
Maar ik zou ook proberen om de tap in stukjes er uit te halen want eruit draaien
gaat echt niet meer. Ik heb op werk een klein bijteltje om die tappen te breken (zelf gemaakt)
en in stukken er uit halen en daarna met 6.8 mm boren en m8 tappen
Maar er zijn nog meer manieren denk ik :-k :-k :-k :-k
succes verder

ScHuiMpY

Bericht door ScHuiMpY » 10 feb 2011, 18:33

Bedankt allemaal! Het is me zojuist gelukt! In totaal 10 cobalt boortjes gebruikt en 2 volhard metalen. Maar het allerbelangrijkste ze zijn eruit en de m8 boutjes passen er weer in! Morgen verder met het in elkaar zetten van de TL. Gewone 8.8 bouten erin doen neem ik aan en geen RVS toch? Dat reageert op elkaar heb ik ooit gehoord. En een beetje kopervet voor de zekerheid!

Ik trek er ééntje open, heb ik wel verdiend vind ik zelf!

Cubic Rules

Bericht door Cubic Rules » 10 feb 2011, 20:18

Gefeliciteerd kerel, mooi dat het goedgekomen is. Trek er nog maar een open :D
XL600R XJR1200 XL500S XJR1300SP XT600E FJ600 TL1000S'99 R100GS/PD TL1000S'97 SV650N GS1000G GSXR 1100W DR650RSE Gorilla125 TL1000R GS450L Bandit-1127 Cagiva V-Raptor XJ650 GSX1100G KLX650C SV1000S DR750S VTR1000F 600SS FZS1000 NTV650 GSX750E DR800 SV1000S

finally

Bericht door finally » 10 feb 2011, 20:45

ScHuiMpY schreef:Bedankt allemaal! Het is me zojuist gelukt! In totaal 10 cobalt boortjes gebruikt en 2 volhard metalen. Maar het allerbelangrijkste ze zijn eruit en de m8 boutjes passen er weer in! Morgen verder met het in elkaar zetten van de TL. Gewone 8.8 bouten erin doen neem ik aan en geen RVS toch? Dat reageert op elkaar heb ik ooit gehoord. En een beetje kopervet voor de zekerheid!

Ja super man! En proost!
Àls je verstandig bent draai je er idd geen rvs in..
Rvs is veel zwakker. Idd gewoon staal 8.8 ..

Ik ben van mening dat je er het beste stukjes draadeind in kan draaien en daar dan weer moeren op draaien met een veerring.

Het probleem van de vastzittende bouten word veroorzaakt doordat de bouten van ander materiaal zijn dan de cilinder dus het uitzetten en krimpen van de beide materialen (door de hitte) gaat niet gelijk op en daarom gaat het zo vastzitten..

Als je draadeindjes met moeren doet heb je dezelfde materialen en minder oppervlakte wat elkaar raakt dus het kan dan nooit zo vast gaan zitten.. Maarja het is wel minder mooi!

Succes

harmjan

Bericht door harmjan » 10 feb 2011, 21:52

en niet te vergeten Vast is Vast !
... suzuki tl1000s..

Zoert

Bericht door Zoert » 12 feb 2011, 13:38

ScHuiMpY schreef:In totaal 10 cobalt boortjes gebruikt en 2 volhard metalen.
En jij had nog wat verdient zei je? Volgens mij heb je hier niet veel aan verdient!! :badgrin: :badgrin:

Maar wel een lekker gevoel dat je gewonnen hebt!! 8)
Danoontje Powerrrrrrrrrr
Afbeelding Afbeelding

TLTim46

Bericht door TLTim46 » 12 feb 2011, 18:19

Winst=biertje verdiend
TeLeuk en TeLekker om TeLaten..
Ik heb TLS-tosteron nodig..

polthergeist

Bericht door polthergeist » 13 feb 2011, 12:09

finally schreef:
ScHuiMpY schreef:Bedankt allemaal! Het is me zojuist gelukt! In totaal 10 cobalt boortjes gebruikt en 2 volhard metalen. Maar het allerbelangrijkste ze zijn eruit en de m8 boutjes passen er weer in! Morgen verder met het in elkaar zetten van de TL. Gewone 8.8 bouten erin doen neem ik aan en geen RVS toch? Dat reageert op elkaar heb ik ooit gehoord. En een beetje kopervet voor de zekerheid!

Ja super man! En proost!
Àls je verstandig bent draai je er idd geen rvs in..
Rvs is veel zwakker. Idd gewoon staal 8.8 ..

Ik ben van mening dat je er het beste stukjes draadeind in kan draaien en daar dan weer moeren op draaien met een veerring.

Het probleem van de vastzittende bouten word veroorzaakt doordat de bouten van ander materiaal zijn dan de cilinder dus het uitzetten en krimpen van de beide materialen (door de hitte) gaat niet gelijk op en daarom gaat het zo vastzitten..

Als je draadeindjes met moeren doet heb je dezelfde materialen en minder oppervlakte wat elkaar raakt dus het kan dan nooit zo vast gaan zitten.. Maarja het is wel minder mooi!

Succes

die draad einds dat is toch wel een van de betere opties en je ziet ze toch niet ja alleen als je ze in de demper zet.
2 fast 2 live, 2 young 2 die

bikall

Bericht door bikall » 18 feb 2011, 20:34

Ik zou het topje eerst vlakslijpen met een dremel of slijpschijf (voorzichtig), Dan weer opnieuw centeren kleine goede boor en vervolgens voorzichtig groter als laatste je linkse tap (en nu een goede). Als je het alu raakt zet je er gewoon een heliciol in. Die zijn sterker als het originele draad in je alu blok.

BeunTeun

Bericht door BeunTeun » 18 feb 2011, 20:51

bikall schreef:Ik zou het topje eerst vlakslijpen met een dremel of slijpschijf (voorzichtig), Dan weer opnieuw centeren kleine goede boor en vervolgens voorzichtig groter als laatste je linkse tap (en nu een goede). Als je het alu raakt zet je er gewoon een heliciol in. Die zijn sterker als het originele draad in je alu blok.

Eeeuhm . . . hij is er al uit hoor . . . ;)

Beter, SchuimpY, en nog voordat het lekke weer eraan komt :D
Als het maar trekt en herrie maakt \:D/

f2ride2001

Bericht door f2ride2001 » 19 feb 2011, 16:13

En inderdaad, al gezegd, maar toch. Gewoon draadeind erin met locktite.
Dan de uitlaat met moer vast zetten. Mocht de moer ooit vast rotten kun je hem heel eenvoudig met een moersplijter of dremel verwijderen. Zo heb ik het met mijn GSje ook gedaan. Hier zat de originele uitlaat ook met bouten vast. Enja hoor.......
hitte, IMAL, schrikken, niets hielp. Uiteindelijkk, knak, afgebroken. Ook een middagje bezig geweest om de hele zooi eruit te boren. Hoop werk, maar gelukkig toch gelukt. Toen maar draadeind erin gedaan en een moer.

Je kunt hier nog net de moerjes zien zitten.
Afbeelding

Marc
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Turbo_Henky

Bericht door Turbo_Henky » 06 jan 2015, 21:27

Ja hoor, hier hetzelfde probleem. Bouten afgebroken van de uitlaat van de voorste cilinder. Inmiddels een aantal uren bezig geweest met uitboren. Ik wil er nu ook draadeinden inzetten. Het lijkt me dan verstandig om deze van hard materiaal te doen, zodat als de moer vastzit niet het draadeind weer afbreekt.
Voor de uitlaten van auto's hebben ze hiervoor tapeinden, maar ik kan deze niet bij de automaterialenzaak krijgen in M8 welke ik dus nodig heb.
Heeft er iemand suggesties waar ik geschikt draadeinden/tapeinden kan krijgen van zo hard mogelijk materiaal?
Geniet nooit met mate

nikkootje

Bericht door nikkootje » 06 jan 2015, 21:54

Dan haal je ze toch gewoon bij een autodealer? Denk dat de meeste merkdealers ze wel op voorraad hebben. Wij in ieder geval wel. :D
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Turbo_Henky

Bericht door Turbo_Henky » 06 jan 2015, 22:03

nikkootje schreef:Dan haal je ze toch gewoon bij een autodealer? Denk dat de meeste merkdealers ze wel op voorraad hebben. Wij in ieder geval wel. :D
Hebben jullie ook met draad M8? Als 4 automateriaal zaken dit niet hebben m et M8, maar wel met een of andere inch maat, dan verwacht ik eigenlijk niet dat een dealer ze wel heeft met M8.

Kun je me er dan misschien 2 opsturen?
Geniet nooit met mate

finally

Bericht door finally » 06 jan 2015, 23:34

Ik heb sinds 2 jaar ook tapeinden gemonteerd.

nou ja tapeinden... Gewoon stukken draadeind met
8.8 sterkteklasse met 8.8 moeren er op.
Gaat tot nu toe altijd nog goed en is al meerdere keren los geweest.

Ik denk niet dat het uit maakt hoe sterk het materiaal is.
Volgens mij ligt de sleutel in het gebruik van dezelfde materialen voor moer en tapeind.
Rekt en krimpt hetzelfde tijdens temperatuur verschillen.

Plaats reactie