TL-S <=> TL-R

Voor al je technische vragen over je TL
Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 1687
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:06
Locatie: theFastForum.be
Contacteer:

TL-S <=> TL-R

Berichtdoor Monster900 » 20 apr 2006, 20:33

Hoi allemaal, ik ben hier nieuw, en ik heb een TL-S van 1997. Heb hem in augustus vorig jaar gekocht, en heb er in oktober al een ongeval mee gehad. Motor terug opgelapt, en nu is m'n frame gescheurd. M'n nieuwe frame is reeds besteld bij de dealer, en m'n TL is al bijna gestript.

Nu heb ik hier nog een en ander liggen van een sloopfiets, die ik na m'n ongeval heb gekocht, zoals een telescopische demper en een paar blokjes.
Over die blokjes heb ik een paar vragen :D :
Welke zijn de verschillen tussen een TL-R blok met 135 pk en een TL-S blok met 125 pk? Het TL-R blok is niet compleet, en het TL-S blok heeft versleten lagers van de primaire as.
Ik wil dus van de 2 1 goed blokje maken, maar dan natuurlijk met 135 pk :D

Aangezien ik toch alles uit elkaar haal, kan ik net zo goed alles nu helemaal in orde brengen 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
karz
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mei 2005, 21:05
Locatie: Sjtein!
Contacteer:

Berichtdoor karz » 20 apr 2006, 23:43

ehm ff uit mijn hoofd :oops: : TLR heeft plattere zuigers en hydraulische koppeling.

Gebruikersavatar
kotomoto
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jul 2005, 16:48
Locatie: Veluwe

Berichtdoor kotomoto » 21 apr 2006, 10:02

TLR blok is wel te plaatsen, maar je moet wel rekening houden met een aantal zaken:

- Het hele tls injectiesysteem gebruiken (is echt anders als R, ook de hoek);
- TLR heeft een warmtewisselaar, TLS een oliekoeler. Of je moet het hele TLR koelsysteem gebruiken of de gaten voor de TLS oliekoeler boren en tappen (M14x1,5).
-Waterpomphuis van de TLS gebruiken bij gebruik van de TLS radiateur.

Verder moet het geen probleem zijn dacht ik zo.
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 1687
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:06
Locatie: theFastForum.be
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 21 apr 2006, 12:33

Zoals ik al zei, is het TL-R blok niet compleet. Nu heb ik gehoord dat de nokkenassen zorgen voor die 10 pk winst, maar zijn er eventueel nog andere onderdelen van dat TL-R blok dat ik in dat TL-S blok kan proppen om vermogenswinst te hebben?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 1687
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:06
Locatie: theFastForum.be
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 21 apr 2006, 19:40

Gaat het dan van enig nut zijn om alleen de TL-R nokkenassen in het TL-S blok te plaatsen? Gaat dit vermogenswinst opleveren, of is dit een nul-operatie?
Afbeelding

Gebruikersavatar
kotomoto
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jul 2005, 16:48
Locatie: Veluwe

Berichtdoor kotomoto » 22 apr 2006, 09:11

Alleen de inlaatnokkenassen zijn anders. Er zijn wel mensen die deze gewisseld hebben: http://www.tl1000.de/forum/viewtopic.php?t=5015

Ook de koppeling kan je uitwisselen: een grote verbetering.
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Gebruikersavatar
Monster900
Berichten: 1687
Lid geworden op: 20 apr 2006, 20:06
Locatie: theFastForum.be
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 22 apr 2006, 09:28

DEus voor zover ik begrijp, brengt het echt wel iets op als je op een TL-S de uitlaatnokkenassen vervangt door de inlaat-assen, en de inlaatassen vervangt door TL-R inlaat-assen?

En hoe zit het dan met de ontsteking? Je kleptiming verandert, dus moet je je ECU ook aanpassen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
kotomoto
Berichten: 1217
Lid geworden op: 14 jul 2005, 16:48
Locatie: Veluwe

Berichtdoor kotomoto » 22 apr 2006, 14:06

Dan komt het goed uit als je een Powercommander hebt, hij zal toch opnieuw afgesteld moeten worden inderdaad. Leuk trouwens ook om te lezen dat, als je een latere ('98 -) TLS wilt kietelen, je er '97 nokkenassen in moet/kan zetten. Die zijn gewoon sneller! :lol:
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Gebruikersavatar
Rich
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 mar 2006, 21:22
Locatie: Goes

Berichtdoor Rich » 22 apr 2006, 17:16

Ben ik blij met mijn 97-er...of moet ik zeggen zelfs 96-er...want de productie data op diverse onderdelen zijn van 1996...ofwel ik heb een vroege..
TL is de deur uit lang leve mijn Ducati 996S..


Terug naar “TL Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten