Koplamp met 2 dimlichten

Voor al je technische vragen over je TL
Turbo_Henky

Koplamp met 2 dimlichten

Berichtdoor Turbo_Henky » 31 mar 2006, 17:17

Klopt het dat de TL1000R's in Amerika en Australië standaard wel 2 lampen hebben branden met dimlicht?

Zie het plaatje in dit artieken uit een australisch bladAfbeelding

Ik heb vernomen dat dit in Europa destijds niet was toegestaan, maar in Amerika en Australië wel. (ondertussen is het hier nu ook toegestaan volgens mij)

Ik zou wel graag 2 lampen willen hebben branden van mijn TLR.

Zijn er meer mensen die dat ook willen of al hebben?
Geniet nooit met mate

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 31 mar 2006, 22:54

Dat klopt inderdaad. Misschien kan je met iemand ruilen op TL-planet, de Amerikanen willen vaak graag met de europese variant rijden vanwege de elliptische lens.
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

qz62vln3

koplamp

Berichtdoor qz62vln3 » 23 apr 2006, 14:37

Hoi.

Ik rij gewoon altijd met groot licht aan.
Je kan de bundel iets naar beneden richten.
Maar als je goed kijk is het een licht bundel, en niet het strooilicht wat je normaal hebt nbij grootlicht.
Tot nu toe heb ik er nooid last me gehad

Zelf heb ik er zelf bi-xenon ingebouwd wat nog meer licht geeft, dat het orginelle lampje.

Wat op zich ook wel leuk is, maak er een extra lens in en gebruik dan een clear headlicht cover.
Dit staat wel erg stoer.
Ben er een aan het maken, maar het is nog niet zo makelijk om een goed passende cover te vinden.

gr koen

Herwin

Re: Koplamp met 2 dimlichten

Berichtdoor Herwin » 24 apr 2006, 08:40

Turbo_Henky schreef:Zijn er meer mensen die dat ook willen of al hebben?

Ik doe precies hetzelfde als qz62vln3 (hoe kom je op zo'n naam....en hoe onthoud je die zelf??!?)...

Heb ook mijn groot licht altijd aan, en doordat ik de bundel iets lager heb afgesteld dan normaal krijg ik nooit knipperende lampen van tegenliggers die door mij verblind worden....
Uut Grunn'

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 24 apr 2006, 10:27

Herwin schreef:
Turbo_Henky schreef:Zijn er meer mensen die dat ook willen of al hebben?

Ik doe precies hetzelfde als qz62vln3 (hoe kom je op zo'n naam....en hoe onthoud je die zelf??!?)...

Heb ook mijn groot licht altijd aan, en doordat ik de bundel iets lager heb afgesteld dan normaal krijg ik nooit knipperende lampen van tegenliggers die door mij verblind worden....

Is leuk als je het groot licht niet echt nodig hebt. Ik rij veel 's nachts over de veluwe en kan niet zonder een groot licht. Een hert of zwijn raken is niet goed voor het design :D . Al moet ik wel zeggen dat de open Akra's meestal de beestjes wel op afstand houden. Maar goed, is dus geheel afhankelijk van waar je de motor voor gebruikt.

Idd, waar staat qz62vln3 voor (je bent ws wel de enige met deze naam natuurlijk :D .
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

qz62vln3

qz62vln3

Berichtdoor qz62vln3 » 24 apr 2006, 12:30

ja idd. rare naam he.

Maar de reden hebben jullie al gezegd.
Was het zat om steeds een naam te bedenken.
Deze heeft natuurlijk niemand.

gr koen

Herwin

Berichtdoor Herwin » 24 apr 2006, 13:00

kotomoto schreef:Is leuk als je het groot licht niet echt nodig hebt. Ik rij veel 's nachts over de veluwe en kan niet zonder een groot licht. Een hert of zwijn raken is niet goed voor het design :D . Al moet ik wel zeggen dat de open Akra's meestal de beestjes wel op afstand houden. Maar goed, is dus geheel afhankelijk van waar je de motor voor gebruikt.

Idd, waar staat qz62vln3 voor (je bent ws wel de enige met deze naam natuurlijk :D .

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar ik verkeer in de positie waarin ik mjin grote licht niet 's avonds voor beter zicht nodig heb...Als ik 's nachts de weg op moet ga ik met de auto...motor is puur hobby, en in het donker op bochtige weggetjes rijden behoort niet tot mijn favorieten...
Tegen de beestjes helpen open uitlaten inderdaad ook goed....ik kwam vorige week nog een ree tegen die van plan was vlak voor mij de weg over te steken...toen hij de melodie uit mijn open Harpoons hoorde bedacht hij zich....gelukkig maar....
Uut Grunn'

Terug naar “TL Techniek”