versnellingsbak

Voor al je technische vragen over je TL
Plaats reactie
Red Devil
Contacteer:

versnellingsbak

Bericht door Red Devil » 16 feb 2006, 08:22

Bij het naar beneden schakelen wil hij soms niet in zijn één en bij het omhaag schakelen heeft hij soms moeite om in zijn drie te komen.

heeft iemand een idee wat dat kan zijn (en wat dat eventueel kost...)? :?

loebassie

Bericht door loebassie » 16 feb 2006, 11:07

nah, 't enige wat ik je kan vertellen is dat; toen mijn suzuki RF (4 cilinder) ook van 't een op 't andere moment moeilijker ging schakelen (vrij was helemaal onvindbaar) opschakelen ging wel, terugschakelen was helemaal moeilijk. Kwam dat, doordat er een lagertje van de schakelas stuk was 'gelopen'... waardoor die schakelstang in ene een paar millimeter speling had.. oorzaak té weinig olie.. lager droog gelopen, en toen kapot gedraaid... Kosten; damn doet nog pijn...

Maar ik was ook héél lang doorgereden, dacht namelijk dat m'n koppeling niet goed afgesteld stond.. :?

Succes ermee... ik hoop voor je dat 't trouwens iets héél anders is, dan wat ik had :!: :!:
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Red Devil
Contacteer:

versnellingsbak

Bericht door Red Devil » 16 feb 2006, 14:07

klinkt niet echt goed... In hoeveel nullen moet ik dan rekenen?

Ikheb net nog even gekeken, maar hoort er speling te zitten op het pookje wat rechtstreeks de versnellingsbak ingaat?

loebassie

Bericht door loebassie » 16 feb 2006, 15:27

3 voor en 2 na de komma.. kwas volgens mij rond de 500 kwijt...
speling zeg maar 'drin en druit' mag wel ietsjes zijn... paar mm heb ik ook wel, maar 'voor naar achter & boven naar onder' lijkt me niet goed, heb ik namelijk nu ook niet...
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

ElGuapo

Bericht door ElGuapo » 16 feb 2006, 18:46

Klinkt als een kromme schakelvork.

Moet het blokje even uit elkaar. Da's pech want het moet verticaal gedeeld worden, betekent dat je de hele cilinderzooi er ook af moet hebben, dus een complete pakkingset (2xkoppakking, 2xvoetpakking, enz.) De tijd dat pakkingsetjes goedkoop waren is n.l. voorbij.

Ben je qua uren wel een werkdagje mee zoet. Reken maar uit.

Red Devil
Contacteer:

Bericht door Red Devil » 16 feb 2006, 20:36

Ik heb op het werk er ca 400ml olie ingegooid(volgens mij was de olie peil toch goed!!) en op de terug weg heb ik er geen last meer van gehad!!
Alleen hoor ik hem er nu ingaan kan alleen niet vertellen op dit nou altijd zo was!! Dus tot heden geen probleem meer gehad!! Zo plotseling als het kwam zo is het ook weer gegaan!!
Hoe controleren jullie trouwens je olie peil?? Of zou het te maken kunnen hebben met de olie soort??

Plaats reactie