Ploffende en inhoudende motor

Voor al je technische vragen over je TL
Red Devil
Contacteer:

Ploffende en inhoudende motor

Berichtdoor Red Devil » 25 nov 2005, 21:22

Wie kan mij helpen??

Rij ik vandaag in dit hondenweer op mijn motor begint hij opeens in te houden en keihard te knallen van onder mijn motor!!
Het leek wel of mijn motor op 3 poten ging rijden!!

Wie kan mij vertellen wat het is en wat ik hier aan kan doen?

Op de snelweg reed hij wel gewoon maar als ik binnen de bebouwde kom kwam begon hij in te houden en te knallen!! Ik heb toen met veel gas en slippende koppeling hem aan de praat moeten houden en kon stukje bij beetje verder rijden!!

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 25 nov 2005, 21:34

1 poot zal je bedoelen! :D Maar goed, waarschijnlijk heeft hij een beetje last van de regen. De voorste bougiedop zit vol in de spray, en als het leegloopgaatje in het bougiegat verstopt zit dan is het snel gebeurd met de pret. Vaak is ook de aansluiting kabel-bougiedop aangetast. Advies: radiateur losmaken, naar voren trekken en de bougiedop verwijderen. Met perslucht het gat goed schoonblazen en het ontwateringsgaatje conroleren. Verder de bougiedop eraf halen, aansluiting goed controleren en eventueel een klein stukje (1 cm) van de kabel afknippen. De boel weer goed monteren en inspuiten met waterwerend spul. Succes!
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 27 nov 2005, 09:22

Kotomoto bedankt voor je reactie!! :signthanks:

Ik heb alles gedaan wat jij omschreef en heb er tot op heden geen last meer van gehad. Ik heb alleen het geluk gehad dat ik gister bij droogweer reed. Dus ik denk dat ik nog even moet afwachten!!

Het ontwateringsgaatje wat ik open moest spuiten met lucht heb ik niet kunnen vinden.
Ik heb ook echt geen flauw idee waar hij had moeten zitten!!

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 27 nov 2005, 17:21

Gaatje komt uit aan de rechterkant, aan de zijkant van de cilinderkop. Grootte ongeveer 2 mm. Als je een luchtspuit in je bougiegat zet zie/hoor je hem vanzelf.
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 28 nov 2005, 12:16

kotomoto schreef:Gaatje komt uit aan de rechterkant, aan de zijkant van de cilinderkop. Grootte ongeveer 2 mm. Als je een luchtspuit in je bougiegat zet zie/hoor je hem vanzelf.

Wederom bedankt!!

Ik heb hem gevonden en hem even leeggemaakt.
Hij zat wel alleen aan de linkerkant. :wink:
Ik hoop dat het probleem is opgelost :roll: dus laat de regen maar komen!! :P

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 28 nov 2005, 18:00

Tim Brunt schreef:
kotomoto schreef:Gaatje komt uit aan de rechterkant, aan de zijkant van de cilinderkop. Grootte ongeveer 2 mm. Als je een luchtspuit in je bougiegat zet zie/hoor je hem vanzelf.

Wederom bedankt!!

Ik heb hem gevonden en hem even leeggemaakt.
Hij zat wel alleen aan de linkerkant. :wink:
Ik hoop dat het probleem is opgelost :roll: dus laat de regen maar komen!! :P

t is maar net van welke kant je het bekijkt :lol: anders zie je er geen gat (gaatje) meer in :wink:
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 29 nov 2005, 09:07

nikkootje.

In bijna elke auto in Nederland zit het stuur links vandaar dat we uit kunnen gaan van de linkerkant in plaats van de rechterkant. :wink:

Is een mooi ezeltjesbrug dacht ik zo :idea:

nikkootje
Contacteer:

Berichtdoor nikkootje » 29 nov 2005, 20:09

Tim Brunt schreef:nikkootje.

In bijna elke auto in Nederland zit het stuur links vandaar dat we uit kunnen gaan van de linkerkant in plaats van de rechterkant. :wink:

Is een mooi ezeltjesbrug dacht ik zo :idea:

'k was in een redelijk flauwe bui, vandaar mn dubbelzinnige opmerking over het gaatje. Maar in ieder geval bedankt voor je ezelsbruggetje, want als automonteur zijnde is het soms lastig om te snappen welke kant een klant bedoeld als hij het heeft over de linker kant terwijl hij achteraf de rechterkant bedoeld :oops: dus wederom....tis maar van welke kant je het bekijkt. :wink:
plezier in het leven begint bij een TL... verdriet soms ook!

Terug naar “TL Techniek”