Gewicht standaard velgen

Voor al je technische vragen over je TL
SnickL

Gewicht standaard velgen

Berichtdoor SnickL » 08 nov 2005, 13:56

Iemand enig idee wat het gewicht is van de standaard velgen van een TL?
Vraag me namelijk af in hoeverre dat scheelt als je het gaat vergelijken in kilo's met dymag velgen... :?:

v-twin boy
Contacteer:

Re: Gewicht standaard velgen

Berichtdoor v-twin boy » 08 nov 2005, 22:42

SnickL schreef:Iemand enig idee wat het gewicht is van de standaard velgen van een TL?
Vraag me namelijk af in hoeverre dat scheelt als je het gaat vergelijken in kilo's met dymag velgen... :?:

ik kan het je binnekort wel vertellen, dan ga ik mijn marvic's wielen erop zetten, maar daar zitten nou nog geen banden omheen, dus als dat het geval is, wou ik ze al ff gaan wegen, om te kijken wat voor verschil in gewicht het geeft.

marvic velgen zijn van magnesium. :roll:

loebassie
Contacteer:

Berichtdoor loebassie » 09 nov 2005, 15:53

als je dan toch kiloo-tjes wil besparen neem dan Dymag...
volgens hun weegt standaard-set (voor & achter zonder banden) kilootje of 11/12, en die van hun 5 (voor & achter ZB) scheelt je zomaar 6 tot 7 kilootjes... hehehe..

http://www.bitubo-raceservice.nl/index.php?id=20

mooi spul, beetje héél erg prijzig... magoe.. staan die Winston en/of Gaston een bij jouw in de straat - met hun postcode-polonaise - dan kennut d'r mischien wel vanaf..
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

v-twin boy
Contacteer:

Berichtdoor v-twin boy » 09 nov 2005, 18:29

loebassie schreef:als je dan toch kiloo-tjes wil besparen neem dan Dymag...
volgens hun weegt standaard-set (voor & achter zonder banden) kilootje of 11/12, en die van hun 5 (voor & achter ZB) scheelt je zomaar 6 tot 7 kilootjes... hehehe..

http://www.bitubo-raceservice.nl/index.php?id=20

mooi spul, beetje héél erg prijzig... magoe.. staan die Winston en/of Gaston een bij jouw in de straat - met hun postcode-polonaise - dan kennut d'r mischien wel vanaf..

de vorige eigenaar van die velgen van mij zei dat het een kilootje of 10 tot 12 zou schelen. maar dat zal dan wel niet helemaal kloppen.

net ff mijn velgen gewogen, en mijn voorvelg met naaf, zonder band, en remschijven, weeg 3,5 kilo, en de achtervelg, ook zonderband en remschijf maar met lichtgewicht tandwiel woog 6 kilo.

SnickL

Berichtdoor SnickL » 10 nov 2005, 09:09

alsk nog een keer pegels over heb ga ik cker es een belletje plegen naar dymag 8)

Terug naar “TL Techniek”