Voor al je technische vragen over je TL
-
Loki
Mosfet gelijkrichter ongeschikt voor Lithium batterij?
Bericht
door Loki » 30 jul 2021, 20:29
Een gele draad bij een connector van een nieuwe mosfet gelijkrichter heeft een stukje gesmolten mantel. Na wat zoeken blijkt dat te maken te hebben met de Lithium accu.
Even snel gezocht kom ik een gelijkrichter tegen in Engeland die beter geschikt zou moeten zijn voor Lithium accu's. Niet zo'n heel goedkoop ding en 2x zo groot als de huidige mosfet.
Inzichten Marc?

The coolest car alarm tester by far - TL1000
-
Rinidpp
-
Contacteer:
Bericht
door Rinidpp » 02 aug 2021, 08:44
Geen inzichten, zal de vraag aan Johan (Hayabusa maatje) voorleggen. Hij leest dergelijke schema's met zoveel kennis van zaken, zal daar ook zeker duidelijke mening over hebben.
De gele bedrading is een pot nat, een grote cirkel. Gek dat er maar 1 gesmolten is.
De UK gelijkrichter gebruik ik denk ik al zeker 3 jaar op m'n meisie, doet wat het moet doen, alleen met veel minder warmte dan de originele.
Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!
-
Rinidpp
-
Contacteer:
Bericht
door Rinidpp » 02 aug 2021, 15:36
Hey Marc,
Hieronder de reactie van Johan....
Als je op het schema kijkt, zie je dat de stroom door de gele draad ook door de andere gele draden loopt, behalve als er sluiting van de wikkeling naar massa zit. Als je de stekker los maakt mag je geen lek meten naar massa.
Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!