Lithium accu

Voor al je technische vragen over je TL
matzwart2

Re: Lithium accu

Bericht door matzwart2 » 09 dec 2018, 20:23

ik heb een jmt akku, het type weet ik niet uit mijn hoofd .

de lader is een jmp. die regeld alles zelf . ik gebruik hem vaak op mijn ducati.
die is na 2 weken stilstaan wel leeg .
nu lekt hij eindelijk geen olie meer, nu lekt hij stroom :badgrin:

Turbo_Henky

Bericht door Turbo_Henky » 27 feb 2019, 11:31

Vandaag de proef op de som. Ik had dus in oktober vorig jaar een Lithium accu gekocht en dat was ook wanneer ik voor het laatst had gereden.
Ik heb de accu de gehele winter NIET aan een lader gehad, ook niet voor een dag. Dus ik was wel eens benieuwd naar de conditie van de accu. Ik heb dus zonet de motor maar eens naar buiten geduwd, contact aan en voor de zekerheid het licht maar uit gezet. Toen de startknop gedrukt (en natuurlijk de koppeling ingestrokken) en de startmotor ging vlot rond en hij startte normaal. Vorig jaar met de oude accu had ik dus nog start problemen, maar deze accu doet het bovenverwachting goed! na 4 maanden stilstaan, ZONDER OPLADEN, kan hij de TL moeiteloos starten. Dat stemt mij zeer tevreden.
De volgende keer ga ik proberen wat er gebeurd als ik start met licht aan.
Geniet nooit met mate

Rinidpp
Contacteer:

Bericht door Rinidpp » 01 mar 2019, 23:28

Dat zijn hele goed berichten, mocht ik de volgende keer een accu nodig hebben, dan gelijk ook voor de lithium versie. Geen lekstroom door stilstand. Goed te horen dat de vier maanden kou de accu toch niet al te veel doen, ze gewoon wil starten. Klasse!

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Plaats reactie