Duitse TL-cup !

Is er nog iets te doen voor de TL liefhebbers???
alexopreis
Contacteer:

Duitse TL-cup !

Berichtdoor alexopreis » 15 dec 2006, 22:14

Hallo allemaal,

Het Duitse forum zal volgend jaar een heuse TL-cup organiseren ! En ze zoeken toffe circuits uit. De data zijn nog niet bekend. Het is al zeker dat Oschersleben er bij zit en het is nu spannend of de 2de wedstrijd op Most, Brno of Lausitsring zal worden gehouden. En da's niet mis.
Oschersleben is eerst wat lastig, maar het is echt een prachtig circuit. Niet zo snel als Assen, veel meer korte bochtjes, goed voor 't gooien en smijten. Een circuit dat past bij een TL.
Op Most heb ik 10 jaar geleden voor het laatst gereden als bakkenist. Ook een prachtig circuit, niet ver over de grens in Tsjechi"e. Ik denk dat een TL zich daaar ook prima thuis voelt.

De opzet is heel toegankelijk; je betaald voor 2 of 3 dagen. Dag 1 is 5 of 7 sessies vrije training, dag 2 is tijdtraining en sprintwedstrijd, dag 3 start met een 4-urenrace en daarna 4 uur vrij rijden (als je daar nog zin in hebt...). Vorig jaar betaalde ik geloof ik 360 euro voor 3 dagen. We kregen toen korting via het duitse forum.
Als je behoefte hebt aan begeleiding op het circuit, dan is dat mogelijk en volgens mij kost dat niks extra. Je rijdt dan in een groepje met een instructeur, die je laat zien waar je moet remmen, insturen en knallen.
Je kunt je redden met nederlands, dat verbaasde me.

Het nivo was vorig jaar erg verschillend, dus er is strijd voor iedereen. Er werd heeeel netjes gereden en ik geloof dat er maar 1 iemand is gevallen door eigen schuld.
Er waren toen ongeveer 25 mensen.

Ze zijn al een tijdje bezig, maar nu dan een link naar het onderwerp:
http://www.tl1000.de/forum/viewtopic.php?p=98234#98234

Schrijft u allen in !
Ordinary live is pretty complex stuff !

robert68

Berichtdoor robert68 » 16 dec 2006, 18:48

klinkt wel leuk, het is helaas niet naast de deur.
denk dat ik toch maar een jaartje ZAC ga proberen, moet ik wel eerst de toms cursus gaan doen.
doe jij wel mee met dat forum?

alexopreis
Contacteer:

Berichtdoor alexopreis » 16 dec 2006, 20:44

Nee, te veel troep op MF.

ZAC is wel gezellig, maar de ellende is dat je vooraf nooit weet hoe lang je rijdt en het is zelfs maximaal altijd te weinig. Inschrijfgeld is iets van 130 euro voor als je geluk hebt 4 kwartiertjes. Er komt heel snel de rode vlag in en dan ben je je rijtijd gewoon kwijt.
ZAC-organisatie zijn echt top-mensen, maar behandelen de rijders wel erg kinderachtig als ze vinden dat het te wild gaat. Dan rijdt je dus rondenlang voor noppes 60. Je begrijpt; ik ben ermee gekapt.
Ook nog gezeik over gebruik regenbanden of slicks.

Ik weet ook niet hoeveel wedstrijd/circuit-ervaring jij hebt, maar de TL-cup is eigenlijk perfect om te beginnen met racen.

In Duitsland rijdt je verdeeld over 3 dagen zeker 5/6 uur en als je de zondagmiddagtraining nog doet kan daar 4 uur bijkomen ! Bovendien; hoe vaak krijg je de kans om voor zo'n bedrag op zulke topcircuits te rijden ?

Het zou tof zijn als er meer NL-ers komen.

mafkeez
Contacteer:

Berichtdoor mafkeez » 17 dec 2006, 10:23

Je kunt je dus voor een willekeurig circuit inschrijven? Je hoeft verder niet mee te doen aan de cup? Wel super dit...
TL1000s 1998

alexopreis
Contacteer:

Berichtdoor alexopreis » 17 dec 2006, 10:29

Klopt, elk willekeurig klinkt wel als heel veel keus. Ze bedenken nu welke circuits het worden; Oschersleben is zeker en Most, Brno of Lausitzring wordt de andere. En tussen die kan je dan kiezen. Op de duitse site hebben ze nu een poll welke circuits het worden.

ElGuapo

Berichtdoor ElGuapo » 20 dec 2006, 21:09

Lijkt me leuk om aan mee te doen, zeker Oscherschleben of lausitzring.
Als het overigens Polen (poznan) wordt, mij niet gezien.
Ben een paar keer in een pools ziekenhuis geweest, en om een lang verhaal kort te maken, daar wil ik niet heen mocht het ietsje mis gaan.

Bovendien dekt je normale ziektekostenverzekering de repatriëring van de patient naar nederland niet, pas als je de pijp uit bent. Een reiskostenverzekering is dus aanbevolen.

Als 't mis gaat dus.
'99 W&B TLR.... Öhlins rear shock, steering damper and front springs. Rooske revalve. Hammerit tail. PVM magnesium wheels. Yosh RS-3 Carbon cans. PT front brake pump. Goodridge brake hoses. Cable clutch. K&N airfilter. Pair valve removed.

alexopreis
Contacteer:

Berichtdoor alexopreis » 24 dec 2006, 13:50

And tze winner is:

Brno ![b]

ziet link: http://www.tl1000.de/forum/viewtopic.php?p=99124#99124

Op slechts 1000 km van Groningen is het prachtige Brno gelegen. De stad is bekend vanwege hun glaswerk en het circuit. In deze toeristische omgeving zijn veel campings gevestigd van/door/voor Nederlanders. Een prachtige kans om de vakantie met het gezin te combineren met een paar daagjes op het circuit. Of niet dan ?

De andere wedstrijd is op Oschersleben, op slechts 600 km van Groningen.

alexopreis
Contacteer:

Berichtdoor alexopreis » 18 jan 2007, 21:02

De race op Brno blijkt niet haalbaar. Alleen dus een TL-cup op Oschersleben..... en da's ook niet mis.

Komt allen.

alexopreis
Contacteer:

Berichtdoor alexopreis » 23 jan 2007, 16:22

Aaaahhhhh.... toch geen Oschersleben. Lausitzring op 30 april en 1 mei 2007, ook niet mis.

ziet http://www.tl1000.de/forum/viewtopic.php?t=10467

Bij betaling voor 24 februari kost het 285 euro voor 2 dagen (ongeveer 6 uur circuittijd). een koopje dus als je het vergelijkt met tarieven van anderen.

Weinig enthousiasme voor dit topic, da's wel jammer. Lijkt me leuk als er meer kaaskoppen komen.

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 23 jan 2007, 19:09

Ziet er wel heel goed uit! Is alleen te ver rijden als je alleen gaat (zoals in mijn geval). Ik heb liever wat back-up voor als er iets met mij mis gaat (iets van ongelukjes en kleine hoekjes enzo). Assen/Zolder is nog te overzien, maar 700km is toch echt te ver wat dat betreft. En deze keer kan ik mijn vrouw niet meevragen, want die is dan ook vergevorderd zwanger. Misschien volgend jaar, maar nu nog even niet helaas :cry:
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

alexopreis
Contacteer:

Berichtdoor alexopreis » 29 jan 2007, 18:33

Ik ga ook nooit alleeen. Dus als backup de enige drempel is, komen we daar wel uit.

Gunna

Berichtdoor Gunna » 31 jan 2007, 23:01

Nu staat het fast. Dit jaar gaat het naar ...

- Lausitzring 30.4-1.5.
- Oschersleben 16.8.-18.8.

... en we hebben onzere eigen pagina op http://tl1000cup.de/ 8)

Voor het samen aanreizen, de zoek naar team-partners en alle vragen kan je in het aangesloten Cup-Forum posten

Bedankt aan Alex voor de promotie. Hoop het word weer en spannende duell op de circuits ... ;)

Gunna

lokkie

Berichtdoor lokkie » 26 feb 2007, 12:44

alexopreis schreef:Ik ga ook nooit alleeen. Dus als backup de enige drempel is, komen we daar wel uit.

waaarom staan er in de aanmeldingen van de TL-cup ook R1's en RSV Mille's tussen????? :oops:

Gunna

Berichtdoor Gunna » 27 feb 2007, 18:02

lokkie schreef:waaarom staan er in de aanmeldingen van de TL-cup ook R1's en RSV Mille's tussen????? :oops:

Dit is korrekt en staa ook in het reglement. Andere motos zijn toegelaten en kunne just fore fun aan sprint-race en endurance just for fun deelneemen, maar kunne geen punten of prijsen winnen. So kunne alle vrienden als Gast-Starters med rijden ;)

alexopreis
Contacteer:

Berichtdoor alexopreis » 27 feb 2007, 20:30

Jaaah... meer zielen meer vreugd zeggen ze wel en ook wel meer vrienden meer vreugd.

Heeft nog iemand zin op 5/6 juli Club MET te rijden op MagnyCours ?? Als je op Assen rond de 205 rijdt, voel je je wel prettig in die Club. Ik zoek nog een partner voor die dag. Meer info: motorsportschool.be of per PM.

Terug naar “TL Meetings”