Tips en trucks
Re: Tips en trucks
Om zulk geklooi voor te zijn hebben Finally en ik destijds custom pluggen laten maken door M vd Stelt, de man achter The Custom Factory. Geen imbus meer maar een zeskant erop, zo één heb ik er nog liggen en is te koop. Andere optie is meneer in de joenaaitet steets, die maakt ook zoiets met een verzonken zeskant. Naar wens in kleur, levertijd wel afhankelijk van voorraad/starten nieuwe serie.
The coolest car alarm tester by far - TL1000
- f2ride2001
- Berichten: 1630
- Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
- Locatie: Oudenbosch
Re: Tips en trucks
Maar waarom moet ie eruit dan?
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening
Yoshimura RS3

http://www.svcontact.com
Rode TL1000S > nieuwe oefening

Yoshimura RS3

http://www.svcontact.com
- pedrodetski
- Moderator
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Tips en trucks
Camtimingf2ride2001 schreef:Maar waarom moet ie eruit dan?
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''
Pedro's Speedshop
Pedro's Speedshop
- f2ride2001
- Berichten: 1630
- Lid geworden op: 11 apr 2006, 21:58
- Locatie: Oudenbosch
Re: Tips en trucks
Om kleppen te stellen kijk ik naar de stand van de "lobs" en gebruik ik de motor in zijn 6.
Gewoon aan het achterwiel draaien en klaar.....
Gewoon aan het achterwiel draaien en klaar.....
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening
Yoshimura RS3

http://www.svcontact.com
Rode TL1000S > nieuwe oefening

Yoshimura RS3

http://www.svcontact.com
Re: Tips en trucks
Ik heb hem losgemept omdat ie, ondanks dat ie muurvast zat lekte ...
Zelfde prob met de S gehad, nieuwe O-ring geplaatst en nog steeds van dattum
Terug los, likje Hylomar er aan en zo droog als het poepie van een pasgeboren uk
@ Loki: ik stuur je effe PB voor de plug.
Zelfde prob met de S gehad, nieuwe O-ring geplaatst en nog steeds van dattum

Terug los, likje Hylomar er aan en zo droog als het poepie van een pasgeboren uk

@ Loki: ik stuur je effe PB voor de plug.
- pedrodetski
- Moderator
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 12 dec 2011, 21:19
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Tips en trucks
Ja zo kan het natuurlijk ook. Vind het persoonlijk makkelijker om met een ratel de motor rond te draaien.f2ride2001 schreef:Om kleppen te stellen kijk ik naar de stand van de "lobs" en gebruik ik de motor in zijn 6.
Gewoon aan het achterwiel draaien en klaar.....
En de kans dat de plug een keer gaat lekken is ook aanwezig.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''
Pedro's Speedshop
Pedro's Speedshop
Re: Tips en trucks
Wie kan me uitleggen hoe de " tank bracket mod" in z'n werk gaat. Heb wat vage foto's op de Zone en TL planet gezien maar 't wordt me niet echt duidelijk. Ik heb een 97er met de terugroepen stuur demper en bijbehorende tank bracket. Dat onhandige stuk staal dat van de tank via 't frame naar de linker bovenzijde radiateur loopt. Ben er echt leuk klaar mee om elke keer zoveel werk te verrichten om de tank omhoog te trekken.
Iemand een idee hoe dit in elkaar steekt?
En nee ik ga geen dure Harris constructie ofzo kopen, 't is met 't originele spul te doen
Iemand een idee hoe dit in elkaar steekt?
En nee ik ga geen dure Harris constructie ofzo kopen, 't is met 't originele spul te doen

EVIL TWIN SUPERBIKE
Re: Tips en trucks
Snelsluiting maken op de tank kan prima. Maar voor de stuurdemper gaat dat niet op een goedkope manier.
The coolest car alarm tester by far - TL1000
Re: Tips en trucks
Ik ben al iets verder gekomen, zoals ik hem nu begrijp dien je de linker bovenzijde van die onhandige stalen adapter door te zagen. Op die manier creëer je twee delen, eentje die nog aan de radiateur en 't frame vast zit en de ander de twee tank boutjes en 't lijkt uiteinde van de stuurdemper. In het onderste deel van de adapter tap je draad en met een extra bout draai je de twee delen weer aan elkaar. De steering damper bracket modLoki schreef:Snelsluiting maken op de tank kan prima. Maar voor de stuurdemper gaat dat niet op een goedkope manier.

Nog nooit ook maar iets van een tankslapper gehad en heb er dunnere olie in zitten. Die krachten die zouden kunnen ontstaan kan dat stuk staal vast nog wel handelen
Foto's ter verduidelijking volgen
EVIL TWIN SUPERBIKE
Re: Tips en trucks
Het is zelfs niet nodig om draad te tappen in het resterende stuk (dat verbonden is met de stuurdemper): een lange bout erdoor en onderaan een moer, vastzetten en klaar.
Was zo bij mij toen ik hem kocht. Heb een foto opgezocht (mijn bracket is in de mat zwarte lak gezet voor de looks met de "carbon" ruit)

Was zo bij mij toen ik hem kocht. Heb een foto opgezocht (mijn bracket is in de mat zwarte lak gezet voor de looks met de "carbon" ruit)

Re: Tips en trucks
Dat is indd nog beter, en ik geloof dat die bracket evt ontstane krachten tijdens een tankslapper wel kan houden. Wat me overigens echt nog nooit is overkomen.. Twijfel zelfs wel eens om die demper eraf te halen
EVIL TWIN SUPERBIKE
Re: Tips en trucks
Dat is indd nog beter, en ik geloof dat die bracket evt ontstane krachten tijdens een tankslapper wel kan houden. Wat me overigens echt nog nooit is overkomen.. Twijfel zelfs wel eens om die hele demper eraf te halen
EVIL TWIN SUPERBIKE
Re: Tips en trucks
Bij mij is ie er idd af gegaan : stuurt veel beter (lees lichter) en ik rij zowizo snel maar niet gek dus nog nimmer een slapper gehad. Tandwielverhouding is daarom ook standaard gehouden.
Re: Tips en trucks
Als je serieus met die motor in de weer gaat dan heb je die demper echt nodig. of je moet de hulk zijn.