testrit RC8

Voor alle kleine dingetjes ;-)
flojo

testrit RC8

Berichtdoor flojo » 29 apr 2009, 21:39

Afbeelding

Vandaag testritje op een RC8; naaaah, toch maar niet...blijf bij m'n TL
Afbeelding
XS360 2x, XL500S, VF700, Maicoletta 250, CBX1000, SV650S, TL1000R, SP1.

Vonky
Contacteer:

Re: testrit RC8

Berichtdoor Vonky » 29 apr 2009, 22:55

Hoe reed dat ding ? Vind hem echt byzonder mooi !

tl1000r zwolle

Berichtdoor tl1000r zwolle » 30 apr 2009, 08:01

idd vertel,de verschillen willen we weten
She's Big, she's black, she's Beautiful, she is my 1000CC Evil Twin.

flojo

Berichtdoor flojo » 30 apr 2009, 10:41

Ja, da's waar ook...
Clip-ons staan wat hoger/comfortabeler, de hele zit is comfortabeler dan op een TL (in mijn geval "R"). Wat me er aan doet herinneren dat ik 's een keer op een S wil rijden om alle verschillen te weten...Volgende meeting, waar ik bij ben, een keertje ruilen van fietsen ? Ik had dat ook een jaar geleden al 's voorgesteld maar is er nooit van gekomen (durfde het niet te vragen).
Maar goed, de RC8:
Je leunt dus minder op de clip-ons. Eerste versnelling is alsof de koppeling niet helemaal ontkoppelt; een harde KRAK! Zodra -ie rijdt voelt het 100 kilo lichter. Tank is lekker smal tussen de benen. Koppel is te vergelijken met dat van de TL maar eenmaal boven de 6000 toeren gaat -ie als de brandweer. Het gaat echt supermakkelijk op dat ding. Wheelie's zijn uiteraard geen enkel probleem maar dat laat ik liever over aan Vonky en de rest van de jeugd.
Het sturen is een ware verademing, zo makkelijk, zo licht.
Het grote verschil zit 'm in het gewicht (vooral het gevoel), de trekkracht bij wat hogere toeren en de soeplesse van hoe alles aanvoelt (rem!!!!!!!!!!!!!, gas, koppeling, sturen). Eindelijk een rem zoals -ie hoort te zijn.

Terug naar huis was het even wennen op de R...
Afbeelding

flojo

Berichtdoor flojo » 30 apr 2009, 10:48

Oja, ook nog op een Superduke gereden, da's ook geen kattenpis !!
Afbeelding

Pieter TLS
Contacteer:

Berichtdoor Pieter TLS » 30 apr 2009, 12:48

flojo schreef:Ja, da's waar ook...
Clip-ons staan wat hoger/comfortabeler, de hele zit is comfortabeler dan op een TL (in mijn geval "R"). Wat me er aan doet herinneren dat ik 's een keer op een S wil rijden om alle verschillen te weten...Volgende meeting, waar ik bij ben, een keertje ruilen van fietsen ? Ik had dat ook een jaar geleden al 's voorgesteld maar is er nooit van gekomen (durfde het niet te vragen).
Maar goed, de RC8:
Je leunt dus minder op de clip-ons. Eerste versnelling is alsof de koppeling niet helemaal ontkoppelt; een harde KRAK! Zodra -ie rijdt voelt het 100 kilo lichter. Tank is lekker smal tussen de benen. Koppel is te vergelijken met dat van de TL maar eenmaal boven de 6000 toeren gaat -ie als de brandweer. Het gaat echt supermakkelijk op dat ding. Wheelie's zijn uiteraard geen enkel probleem maar dat laat ik liever over aan Vonky en de rest van de jeugd.
Het sturen is een ware verademing, zo makkelijk, zo licht.
Het grote verschil zit 'm in het gewicht (vooral het gevoel), de trekkracht bij wat hogere toeren en de soeplesse van hoe alles aanvoelt (rem!!!!!!!!!!!!!, gas, koppeling, sturen). Eindelijk een rem zoals -ie hoort te zijn.

Terug naar huis was het even wennen op de R...

Dus als ik het goed lees istie beter dan een R maar eigenlijk te duur voor Flojo :-k .....misschien is het de leeftijd maar ook ik had gister even stiekum gekeken naar een stuk over de RC8, vind het mooie fiets....ook voor mij geldt ...eerst even wachten tot de eerste ervaringen van rijders met b.v. 20 k aan km's hebben verreden om te kijken oftie dan nog steeds goed is, nieuw is voor mij geen optie ( its all about the plakkas). mogelijk een "second hand" net ingereden modelletje...of een appie R
"04 RSV Mille R
"97 TLS. no longer in the family
"Let your bike sing the blues".

http://www.maczandvoort.nl/home/1

flojo

Berichtdoor flojo » 30 apr 2009, 22:06

Tuurlijk is de RC8 beter, ook een verschil van 10 jaar ontwikkeling. Kopen is voor mij geen optie, hallo; 16.000 euro. Blijf lekker op m'n TLetje knallen, anders heb ik toch niets meer te zoeken op ons forum ?
Afbeelding

Stefan

Berichtdoor Stefan » 30 apr 2009, 23:09

flojo schreef:Tuurlijk is de RC8 beter, ook een verschil van 10 jaar ontwikkeling. Kopen is voor mij geen optie, hallo; 16.000 euro. Blijf lekker op m'n TLetje knallen, anders heb ik toch niets meer te zoeken op ons forum ?

Tuurlijk wel. Berichten over wat je dan zou moeten missen ;)
Hoe nieuwer het word, hoe makkelijker het allemaal lijkt te gaan.
Gewoon lekker blijven werken op de TL!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 01 mei 2009, 00:27

Moeilijk vergelijk ja.. De KTM's hebben brembo en wp spul aan boord! Wat trouwens nog regelmatig onderhoud vergt, meen ik (wp). Maargoed, licht sturen? Steek er eens magnesium velgen op en je kijkt nooit meer terug! En AP racing of PFM maakt heel leuke remsetjes voor de TL, dus ook daar valt wel wat te doen. En dan een volledig titanium uitlaat.. ben je al met al best wat kilo's kwijt! Ook aan de zithouding valt genoeg te doen natuurlijk.. SBK kit, Vario bars, Helibars..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 01 mei 2009, 08:57

Mooie review flojo! =D>

Van de moderne fietsen heb ik op een RSV1000 uit 2006 en een Duc 848 gereden. De RSV heeft super remmen en vering (Öhlins hè) alleen het rijdt als een vrouwen fiets. De 848 rijdt wel super, erg lekker blok en remmen :D
PK's heb je geen fuck aan... paarden gaan toch niet harder dan 80
ex Kawasaki ZX6R - ex Honda CX500 - ex BMW R1100S - ex KTM 690 SMC - ex Suzuki TL1000S - Suzuki GSX-R1000 K5

flojo

Berichtdoor flojo » 01 mei 2009, 12:53

Loki schreef:Moeilijk vergelijk ja.. De KTM's hebben brembo en wp spul aan boord! Wat trouwens nog regelmatig onderhoud vergt, meen ik (wp). Maargoed, licht sturen? Steek er eens magnesium velgen op en je kijkt nooit meer terug! En AP racing of PFM maakt heel leuke remsetjes voor de TL, dus ook daar valt wel wat te doen. En dan een volledig titanium uitlaat.. ben je al met al best wat kilo's kwijt! Ook aan de zithouding valt genoeg te doen natuurlijk.. SBK kit, Vario bars, Helibars..

Ik heb andere (lichtere) velgen en andere schijven en nog veel meer van die rommel. Ach, ik ben niet bepaald Troy Bayliss dus om nou te zeggen dat ik het verschil allemaal voel...Misschien als ik het circuit opga maar dat doe ik echt niet met m'n TL, veel te bang dat ik op m'n bek ga. Als ik wil racen/afsnijden/rammen dan ga ik wel karten... \:D/
Afbeelding

PeterTLR
Contacteer:

Berichtdoor PeterTLR » 02 mei 2009, 00:05

Loki schreef:Moeilijk vergelijk ja.. De KTM's hebben brembo en wp spul aan boord! Wat trouwens nog regelmatig onderhoud vergt, meen ik (wp). Maargoed, licht sturen? Steek er eens magnesium velgen op en je kijkt nooit meer terug! En AP racing of PFM maakt heel leuke remsetjes voor de TL, dus ook daar valt wel wat te doen. En dan een volledig titanium uitlaat.. ben je al met al best wat kilo's kwijt! Ook aan de zithouding valt genoeg te doen natuurlijk.. SBK kit, Vario bars, Helibars..

Om even terug te komen op die remmen. Gevoel in die dingen is er niet echt te krijgen op de TL1000s/r. Maakt het nog een beetje uit als je de schijven vervangt? Of moet je echt naar andere rem klauwen kijken? Ook is het natuurlijk een optie om een radiale remhandel t plaatsen. Maatje van mij rijd op een GSX-R 1100 uit 1991 waar veel meer gevoel in die remmen zitten. Hij klaagt dan ook als ie op mijn TL rijd.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 02 mei 2009, 02:46

flojo schreef:Ik heb andere (lichtere) velgen en andere schijven en nog veel meer van die rommel. Ach, ik ben niet bepaald Troy Bayliss dus om nou te zeggen dat ik het verschil allemaal voel...Misschien als ik het circuit opga maar dat doe ik echt niet met m'n TL, veel te bang dat ik op m'n bek ga. Als ik wil racen/afsnijden/rammen dan ga ik wel karten... \:D/

Watvoor velgen heb je als ik vragen mag? Bij magnesium velgen is het verschil echt heel groot! Misschien gooit een stuurdemper roet in het eten? ik rijd nu zonder namelijk..

PeterTLR schreef:Om even terug te komen op die remmen. Gevoel in die dingen is er niet echt te krijgen op de TL1000s/r. Maakt het nog een beetje uit als je de schijven vervangt? Of moet je echt naar andere rem klauwen kijken? Ook is het natuurlijk een optie om een radiale remhandel t plaatsen. Maatje van mij rijd op een GSX-R 1100 uit 1991 waar veel meer gevoel in die remmen zitten. Hij klaagt dan ook als ie op mijn TL rijd.

Het lijkt me dat je bedoelt dat de handle nooit echt ferm is? Dat moet je zoeken in de pomp en de klauwen lijkt me, en de leiding maar die zijn al vervangen neem ik aan. Jaren terug vertelde iemand me eens dat de 6 pots meer flexen dan de 4 pots. Dus je kunt ze eens proberen als goedkoop en lichter alternatief. Anders monoblocks van r6/1? of Brembo klauwen met 4 losse blokjes? Het hoeft niet direct een mega money narrow track pfm race kit te worden natuurlijk.. :D

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 02 mei 2009, 10:21

Die monoblocks heb ik ook maar het blijft in eerste instantie soppig aanvoelen...

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 02 mei 2009, 10:34

Heb je andere klauwen gemonteerd dan? Kan aan mij liggen, maar die klauwen die op als je foto's staan hebben geen boring-doppen, en volgens mij wel bouten om de 2 delen bij elkaar te klemmen.. :-k

Terug naar “TL Algemeen”