[GZ]of[TK] Weet niet wat te doen.

Alles wat je zoekt of wilt aanbieden van je TL
Plaats reactie
lazo

[GZ]of[TK] Weet niet wat te doen.

Bericht door lazo » 24 jun 2018, 15:35

Zoals de titel al zegt weet ik niet wat ik moet doen.
Ik zit met een versleten nek en op de TLS word lange ritten steeds moeilijker.
Dus ik zit te denken of de motor weg doen of een superbike kit er op te zetten.
Als ik de kit er op wil hebben ben ik alles zo'n rond de 800 euro kwijt (de kit en koplamp en koso teller).
Maar ik denk ook als ik een goed bod krijg op de tl dan wat anders zoeken wel een 2 cilinder.
Dus wat denken jullie of kan het goedkoper het gaat me niet om die 800 euro maar om de totale waarde.

Dvis

Re: [GZ]of[TK] Weet niet wat te doen.

Bericht door Dvis » 24 jun 2018, 15:49

Je kan ook de originele kroonplaat gebruiken, 2 gaten er in boren. Risers van ebay, 2 verlengde remleidingen, sbk stuur erop, gs500 koppelingskabel, kuip werk aanpassen en klaar
Grtsz Dvis :D

TLRTwins

Bericht door TLRTwins » 24 jun 2018, 17:00

Er staat een raptor van Peter bij mij... zou daar eens naar vragen. gewoon stuur. ziet er netjes uit en alle opties die je zou willen zitten erop.

lazo

Bericht door lazo » 24 jun 2018, 22:00

Kuipwerk vind ik jammer om er in te zagen.
Maar een cagiva is een oplossing alleen jammer dat het iets minder vermogen heeft.

TLRTwins

Bericht door TLRTwins » 24 jun 2018, 23:24

lazo schreef:Kuipwerk vind ik jammer om er in te zagen.
Maar een cagiva is een oplossing alleen jammer dat het iets minder vermogen heeft.
ga je niet merken.

Loki

Bericht door Loki » 24 jun 2018, 23:42

Je kunt voor nop het zadeldek eraf halen en zeker 3cm uitnemen zonder problemen te krijgen met de kunststof basis. Het zadel ongeveer 1 cm lager monteren is meer werk. Zolang je geen last hebt van je knieën is het een goedkope optie om iets rechter op te zitten en iets meer uit de wind. Makkelijk ongedaan te maken ook.

Met een Ducati scrambler stuur zit je heel erg recht op en hoef je misschien niets te zagen. Daarvoor heb je wel stuurklemmen nodig die dicht bij elkaar staan of het stuur in het midden laten verbreden. Heb er 1 liggen en mag je lenen. De betere kroonplaten gemaakt voor risers hebben ze wel een paar cm dichterbij het zadel staan dan dat je voor elkaar krijgt op de standaard TLS kroonplaat. Tenzij je schuine risers gebruikt om te compenseren.

Voor je echt om gaat bouwen naar naked kun je misschien beter een paar ritjes maken zonder de kop+ruit om het parachute effect te ervaren.

edited to add:

Afbeelding
The coolest car alarm tester by far - TL1000

rayke22

Bericht door rayke22 » 25 jun 2018, 08:23

Ik heb een streetfighter TLS en vind het meer fun , dan een gekuipte versie. Ok , je zit meer in de wind en kan niet meer 200+ (of je moet nekspieren als Stallone hebben) , maar de moto word meer wendbaar en het gevoel van snelheid is ook groter door het gebrek aan bescherming.
Ik heb de originele kroonplaat met risers onder een hoek , sbk-stuur en originele tellers en een andere koplamp. Dus zoveel hoeft het niet te kosten en je behoud de motorfiets die je kent en betrouwd. Je kan eventueel altijd ergens een andere originele kroonplaat scoren om in te boren zodat je nadien alles weer origineel kan maken. Als je echt een kopkuip wil dan zoek je ergens een goedkope (eventueel licht beschadigde) om in te zagen. Maar ik mis de kuip geen moment! Als je iemand kent met een omgebouwde TLS dan kan je natuurlijk altijd eens vragen om een proefritje om te zien of het jou wel bevalt , maar ik ben bijna zeker van wel ;)

Hier nog een link naar mijn TLS : https://www.tl1000.nl/viewtopic.php?f=9&t=6695

Loki

Bericht door Loki » 01 jul 2018, 00:07

Had Gilles gp lights, vervangen door bkg verstelbare dingen. Allemaal krap aan, koppelingsswitch moest er af. Stuurhelfen ongeveer gelijk aan de kroonplaat qua hoogte. Zithouding voelt veel compacter nu. Remleidingen, koppelingskabel ongewijzigd.

Is niet heel veel bewegingsvrijheid dus het verstelbare is een beetje onzinnig. En misschien dat het voor korte armen beter kan. Maar volgens mij zijn er wel clipons te koop die nog een paar cm dichterbij kunnen.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

lazo

Bericht door lazo » 12 jul 2018, 16:08

Na wat onderhandelen met een dealer over een cagiva zijn we niet tot een accoord gekomen.
Dus gaan we proberen mijn TLS een beetje te verbouwen met een hogere stuur.

Maus

Bericht door Maus » 12 jul 2018, 17:16

Mocht je in de buurt van Arnhem komen, mag je wel een testritje met mijn vliegenvanger doen 8)
MY Bike

Plaats reactie