[GZ] shimbuckets feb2018

Alles wat je zoekt of wilt aanbieden van je TL
Mike88

Re: [GZ] shimbuckets feb2018

Berichtdoor Mike88 » 02 mar 2018, 09:56

Misschien ooit over naar Motul dan.. maar blijf een stugge noorderling he wat de boer niet kent vreet ie niet
EVIL TWIN SUPERBIKE

tsjoe007

Berichtdoor tsjoe007 » 02 mar 2018, 11:25

Halfsyntheet Motul 5100 zit er nu bij mij vers in na enkele jaren volsyntheet (waarmee ik trouwens nooit problemen heb gehad). Ik zet mijn bevindingen hier wel neer. Trouwens zelfde ervaring als Rini : ietsje olieverbruik met volsyntheet en nooit problemen met slippende koppeling.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 02 mar 2018, 14:13

Mike88 schreef:Misschien ooit over naar Motul dan.. maar blijf een stugge noorderling he wat de boer niet kent vreet ie niet

Ik heb motul in mn radical gehad mankeert niks aan. Maar ik ben met je eens... als het werkt zonder klachten zeker niet veranderen.

coen

Berichtdoor coen » 03 mar 2018, 18:38

Ik zat er ook aan te denken om over te stappen van Castrol naar Motul.
Eerst nog even studie doen.

Misschien een ding om een oliemonster door een lab te analyseren.
Hier kan ik dan mijn bevindingen gaan testen na een x-aantal KM met castrol.
En later nog eens hetzelfde te doen met motul....

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 03 mar 2018, 23:35

coen schreef:Ik zat er ook aan te denken om over te stappen van Castrol naar Motul.
Eerst nog even studie doen.

Misschien een ding om een oliemonster door een lab te analyseren.
Hier kan ik dan mijn bevindingen gaan testen na een x-aantal KM met castrol.
En later nog eens hetzelfde te doen met motul....

Er is redelijk wat over de verschillende oliën te vinden, heb me ooit door een van de Hayabusa jongens die in de auto racerij zit, me over laten halen naar de Motul 300V. De Hayabusa jongens schakelde allemaal over naar de Motul 300V

Gebruikte het in mijn Hayabusa, veel kilometers mee gereden, zonder slippende koppeling. Daar behoorlijk veel mee gedaan, alle beperkingen eraf gehaald, gewoon volle pot, tunen en 190pk. Gaan als een malle.......... tot ik de TL weer terug in het oog kreeg. Gekocht, (playtime) gelijk voorzien van Motul 300V.

In de discussie op verschillende fora over het gebruik van olie en de temperatuur van onze TL's, heb ik besloten die te gaan meten. Niet boven in het blok, daar waar het errug heet word, nee, onderin het blok, daar waar de olie bewaard wordt, onderin het carter.
Ondertussen weet ik dat de olie tijdens bedrijf in zomer en winter niet verder komt dan de 90 graden. Niks mis mee dus.

Volgens mij zitten er aan de synthetische olie meer voordelen dan nadelen. Het is gewoon sterker en daardoor beter voor het blok.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 04 mar 2018, 11:34

Ik gebruik al jaren Eurol 10w40 half synthetisch. (goed voor de Nederlandse economie ;) ). In mijn straat motor al meer dan 50.000km en in mijn circiutmotor al 10.000km zonder problemen.
Geniet nooit met mate

Terug naar “Vraag & Aanbod”