Oliedruksensor draad

Alles wat je zoekt of wilt aanbieden van je TL
Turbo_Henky

Oliedruksensor draad

Berichtdoor Turbo_Henky » 01 feb 2018, 21:14

Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat ik al jaren rond rij zonder aangesloten oliedruk sensor. De draad vanaf de oliedruksensor naar de eerst volgende connector (bij de bobine van de voorste cilinder) ontbreekt op mijn motor. En daarom ben ik op zoek naar dit stukje draad.

Maar waar ik mij dan nog het meest over verbaas is dat in deze situatie het olie lampje netje uitblijft!!! Dus als deze draad onderbroken is of lostril (of welke andere oorzaak dan ook) dan wordt dat dus niet zichtbaar. Als vervolgens de oliedruk dan ECHT wegvalt krijg je dus ook GEEN indicatie van de Sensor, want de draad is onderbroken!!!! Echter als ik de motor op contact zet, gaat het olielampje wel even branden, net zolang als de pomp loopt. Dus lijkt het alsof alles goed is, maar dat is dus niet zo.

Maar goed, ik ben dus op zoek naar de draad aan de oliedruk sensor. Wie heeft er nog 1 voor mij?
Geniet nooit met mate

pedrodetski
Moderator

Re: Oliedruksensor draad

Berichtdoor pedrodetski » 02 feb 2018, 11:22

Dat is wel een beetje apart hoor, ik zal is kijken wat er bij mij gebeurt als ik het stekkertje los laat en de motor laat draaien.
Kom ik nog op terug!
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 02 feb 2018, 21:55

pedrodetski schreef:Dat is wel een beetje apart hoor, ik zal is kijken wat er bij mij gebeurt als ik het stekkertje los laat en de motor laat draaien.
Kom ik nog op terug!

Nou dat kan ik je wel vertellen, dan blijft het oliedruk lampje uit. Als je het draad dan aan de massa (frame of blok) gaat het oliedruk lampje aan!
Geniet nooit met mate

tls-grunn

Berichtdoor tls-grunn » 02 feb 2018, 22:43

ik heb voor jou een complete kabelbundel ter beschikking

f2ride2001

Berichtdoor f2ride2001 » 03 feb 2018, 12:43

En anders maak ik het draadje voor je. Is er toch slechts 1.......

De bedoeling van het lampje is wel dat het aangaat, je motor gaat oliedruk opbouwen en dan moet het weet uitgaan........ bij het starten.
Lijkt erop dat er ergens nog iets meer geknutseld is.
Zwarte TL1000S > einde oefening.........
Rode TL1000S > nieuwe oefening :-)
Yoshimura RS3
Afbeelding
http://www.svcontact.com

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 03 feb 2018, 21:28

f2ride2001 schreef:En anders maak ik het draadje voor je. Is er toch slechts 1.......

De bedoeling van het lampje is wel dat het aangaat, je motor gaat oliedruk opbouwen en dan moet het weet uitgaan........ bij het starten.
Lijkt erop dat er ergens nog iets meer geknutseld is.

Nee, volgens mij is dit wel zo bedoeld. Het olielampje gaat aan gelijk met het benzinelampje en de benzinepomp. Als de pomp stopt, gaan de 2 lampjes ook uit. Bij normale werking zou alleen hey benzinelampje uitgaan (mits er voldoende benzine in de tank zit). Als de oliedruksensor aangesloten is blijft het olielampje dus branden totdat de motor loopt.
Geniet nooit met mate

Terug naar “Vraag & Aanbod”