[GZ] TLS of TLR
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41
[GZ] TLS of TLR
Omdat we toch wel willen rijden dit seizoen ben ik opzoek naar een TL voor naast de project fiets. Hoe meer standaard hoe beter, en technisch wel in orde qua blok en versnellingsbak. Hoeft niet de mooiste te zijn want dat is relatief makkelijk te verhelpen. Ook zaken als slijtage delen hoeven niet in nieuwstaat te zijn. En zal de prijs/budget ook naar zijn.
Budget: Max. €1000,-
Budget: Max. €1000,-
Re: [GZ] TLS of TLR
Ik denk als je iets hoger instapt op een mooie nette en er een bescheiden 4 a 5k mee rijd je die ook weer makkelijker kwijt raakt met minder afschrijving dan je een verwaarloosd ding terug moet brengen naar technisch veilige staat... blokken banden ketting ben je snel veel geld kwijt.
Maar leuk je weer gaat rijden iig.
Maar leuk je weer gaat rijden iig.
Re: [GZ] TLS of TLR
Ik heb een TLS te koop voor 1000 euro. Heeft wel 73000 km maar ik ben eerste eigenaar. Ik ben van Beernem in Belgie, weet niet hoe dat zit met invoertaksen of zo? Hij stond aan de kant na aankoop van een TLR en heb hem vandaag eens afgestoft en na 2 jaar terug opgestart en eens blokje om gereden en buiten de dichting aan de benzinetank die lekt ( standaard probleempje bij TL, de TLR heeft er nu ook last van ) geen problemen gehad. De tank ligt er nu af en er komt een nieuwe dichting op.
Zoals gezegd wel 73000 km maar de motor is nooit dieper dan de kleppendeksels open geweest.
Ik had hem voor de zomer 2015 helemaal klaargezet: remklauwen vooraan gereviseerd, dichtingen waterpomp vervangen, bougies vervangen, olie en oliefilter vervangen en hiermee heb ik 1 zomer gereden en daarna aan de kant gezet.
Het is een gele ( of groene volgens sommigen ) dat is candy lime of zo? Er staat een recht stuur op maar ik heb nog de originele kroonplaat en clip-ons en spiegels om hem terug standaard te zetten, maar geloof me, hij rijdt lekkerder met recht stuur. Originele dempers en een setje open Vipers erbij.
Ik ben nieuw in deze groep dus moet nog een beetje leren hoe alles hier in zijn werk gaat. Zal eerst eens proberen er een foto bij te "plakken" zoals ze dat bij ons zeggen in Belgenland. Ok dat lukt dus niet direkt, zal het maar zo verzenden. Foto's volgen als ik vind hoe het moet.
Zoals gezegd wel 73000 km maar de motor is nooit dieper dan de kleppendeksels open geweest.
Ik had hem voor de zomer 2015 helemaal klaargezet: remklauwen vooraan gereviseerd, dichtingen waterpomp vervangen, bougies vervangen, olie en oliefilter vervangen en hiermee heb ik 1 zomer gereden en daarna aan de kant gezet.
Het is een gele ( of groene volgens sommigen ) dat is candy lime of zo? Er staat een recht stuur op maar ik heb nog de originele kroonplaat en clip-ons en spiegels om hem terug standaard te zetten, maar geloof me, hij rijdt lekkerder met recht stuur. Originele dempers en een setje open Vipers erbij.
Ik ben nieuw in deze groep dus moet nog een beetje leren hoe alles hier in zijn werk gaat. Zal eerst eens proberen er een foto bij te "plakken" zoals ze dat bij ons zeggen in Belgenland. Ok dat lukt dus niet direkt, zal het maar zo verzenden. Foto's volgen als ik vind hoe het moet.
Re: [GZ] TLS of TLR
Wees welkom.. Klinkt als veel machine voor 1000 euro!
The coolest car alarm tester by far - TL1000
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41
Re: [GZ] TLS of TLR
Ik ga me verdiepen in het invoeren deze dagen. Zal je ook nog een PB sturen 

- Turbo_Henky
- Berichten: 1318
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 18:24
- Locatie: Velp (Gld)
Re: [GZ] TLS of TLR
suzukitl1000rs schreef:Ik ga me verdiepen in het invoeren deze dagen. Zal je ook nog een PB sturen
Invoeren is heel simpel. Ik heb het zo'n 1.5 jaar geleden ook met een motor gedaan.
Zo uit mijn hoofd was het belangrijk om de CoC (Certificate of Conformity) te hebben en het kentekenbewijs.
Je hoeft in België niks te doen. De verkoper moet alleen de kentekenplaat eraf halen. Die hij dan in kan inleveren of op een ander voertuig laten zetten.
Je maakt vervolgens een afspraak bij de RDW en je vraagt eventueel een 1-dags kenteken aan als je met de motor naar de RDW rijdt, maar het kan ook op de aanhanger. Als je een 1-dags kenteken gebruikt moet je ook even de verzekering voor die dag regelen.
Aangezien de motor al meer dan 10 jaar is, hoef je geen BPM meer te betalen, alleen de keuringskosten van de RDW. Dat was voor mij toen €107,33
Als je dan het kentekenbewijs een paar dagen later ontvangt kun je een kentekenplaat laten maken.
Geniet nooit met mate
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41
Re: [GZ] TLS of TLR
Turbo_Henky schreef:suzukitl1000rs schreef:Ik ga me verdiepen in het invoeren deze dagen. Zal je ook nog een PB sturen
Invoeren is heel simpel. Ik heb het zo'n 1.5 jaar geleden ook met een motor gedaan.
Zo uit mijn hoofd was het belangrijk om de CoC (Certificate of Conformity) te hebben en het kentekenbewijs.
Je hoeft in België niks te doen. De verkoper moet alleen de kentekenplaat eraf halen. Die hij dan in kan inleveren of op een ander voertuig laten zetten.
Je maakt vervolgens een afspraak bij de RDW en je vraagt eventueel een 1-dags kenteken aan als je met de motor naar de RDW rijdt, maar het kan ook op de aanhanger. Als je een 1-dags kenteken gebruikt moet je ook even de verzekering voor die dag regelen.
Aangezien de motor al meer dan 10 jaar is, hoef je geen BPM meer te betalen, alleen de keuringskosten van de RDW. Dat was voor mij toen €107,33
Als je dan het kentekenbewijs een paar dagen later ontvangt kun je een kentekenplaat laten maken.
Ow als dat alles is

-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41
Re: [GZ] TLS of TLR
Morgen kijken bij een Aprilia RSV 1000R Factory 

Re: [GZ] TLS of TLR
suzukitl1000rs schreef:Morgen kijken bij een Aprilia RSV 1000R Factory
Voor 1000 euro ?

Groeten
Re: [GZ] TLS of TLR
suzukitl1000rs schreef:Morgen kijken bij een Aprilia RSV 1000R Factory
Bezint eer ge begint.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41
Re: [GZ] TLS of TLR
tsjoe007 schreef:suzukitl1000rs schreef:Morgen kijken bij een Aprilia RSV 1000R Factory
Voor 1000 euro ?![]()
Groeten
Nope

TLRTwins schreef:suzukitl1000rs schreef:Morgen kijken bij een Aprilia RSV 1000R Factory
Bezint eer ge begint.
Ach zo betrouwbaar is de TL ook niet


-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 16:41
Re: [GZ] TLS of TLR
Dvis schreef:Wat apart is, het is allemaal plastic. Maar wel een gaaf ding
En carbon en gesmede alu velgen

Re: [GZ] TLS of TLR
suzukitl1000rs schreef:Dvis schreef:Wat apart is, het is allemaal plastic. Maar wel een gaaf ding
En carbon en gesmede alu velgen
Haha dat dan weer wel.. fiets onder de arm en je kan hem op de plank zetten
Grtsz Dvis 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast