Waterpomp seal lek?

Voor al je technische vragen over je TL
Slurf
Contacteer:

Re: Waterpomp seal lek?

Berichtdoor Slurf » 23 okt 2016, 17:56

tipje zet het borgboutje van je impeller met locktite vast, bij mij is die een keer losgelopen loopt je koelvloeisof allemaal weg via dat kleine gaatje.
Cagiva navigator> KTM 990 adventure

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 23 okt 2016, 18:56

Thanks :) over een week of 2 ga ik er mee bezig. Op www.cmsnl.com alle parts al besteld. Ook maar een nieuwe impeller bestemd ivm evt speling, en alle seals boutjes en ringetjes er bij besteld.
EVIL TWIN SUPERBIKE

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 17 nov 2016, 11:12

Klopt het dat er tussen de TL modellen een verschil zit in de mechanical seal van de 97 en 98 modellen :-k
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 17 nov 2016, 19:02

Zou ik zo niet durven zeggen.. als de fiche's het hebben over "superceded" dan heb je je antwoord.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 17 nov 2016, 21:36

Loki schreef:Zou ik zo niet durven zeggen.. als de fiche's het hebben over "superceded" dan heb je je antwoord.

Dat kan ik helaas nergens terug vinden, wel dat de ene mechanic seal voor het TLS type V is en de andere seal voor de W/X.
Stukje van de Planet:
Mechanic seal part nr 17470-02F00 ..As a rule F00 is a 97 part number.... 17470-02F10 is for the later bikes,which is supposed to be a better part and can be fitted to the 97 TLS...

Die mechanica seals zijn niet bepaald goedkoop en bestel er liever niet onnodig twee..zou t latere type op een 97er passen en echt verbeterd zijn of zou ik maar op safe spelen en bij t originele spul blijven.
Die TL toch...ze houden je bezig #-o
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 18 nov 2016, 22:28

Bij twijfel, meer research plegen..zo doe ik t iig.

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 20 nov 2016, 22:37

Na de zone en planet bestudeerd te hebben ben ik eruit..er zit verschil in ;) spul besteld nu maar hopen dat het in 1 keer goed gaat! Gelukkig rij ik voorlopig toch niet
EVIL TWIN SUPERBIKE

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 17 dec 2016, 17:02

Even de bike weer gezien, de as waar de seals overheen schuiven is best gecorrodeerd! Ik vermoed dat ie in t verleden wel eens vaker een KV en olie cocktail geproeft heeft of op puur water gelopen heeft voor n circuit dagje ofzo weet ik het, hoe komt zo´n asje anders zo verroest.
Dat wordt rustig de bende er af schuren :|
EVIL TWIN SUPERBIKE

Roy

Berichtdoor Roy » 17 dec 2016, 18:36

Niks bijzonders volgens mij. Denk dat ze het allemaal hebben!

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 18 dec 2016, 20:21

Hope so!
Wordt vervolgd
EVIL TWIN SUPERBIKE

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 19 dec 2016, 09:26

Roy schreef:Niks bijzonders volgens mij. Denk dat ze het allemaal hebben!

Klopt, bij bijna alle fietsen kom je dit wel tegen. Zaak is dat je het asje netjes opknapt zonder teveel weg te schuren anders blijft hij lekken.....
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 19 dec 2016, 14:56

K zal d'r even voorzichtig mee aan de slag gaan. Denk dat ik wat lange tap einden in de 4 hoekpunten draai om zo het deksel er zo recht mogelijk overheen te schuiven..
Ik lees op de zone/ planet gigantisch veel over het aanbrengen van 'suzuki bond' enig idee wat dat is? K heb wel witte vaseline om de seal zitting mee in te smeren..t is vast geen vloeibare pakking lijkt me!
Ben wel van plan de impeller bout te voorzien van wat Loctite en evt wat vloeibare pakking zodat er geen druppel meer kan ontsnappen..
EVIL TWIN SUPERBIKE

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 19 dec 2016, 17:48

De ring die tegen de impeller komt hoort van rubber voorzien te zijn, voor het afdichten.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 19 dec 2016, 19:10

Mike88 schreef:K zal d'r even voorzichtig mee aan de slag gaan. Denk dat ik wat lange tap einden in de 4 hoekpunten draai om zo het deksel er zo recht mogelijk overheen te schuiven..
Ik lees op de zone/ planet gigantisch veel over het aanbrengen van 'suzuki bond' enig idee wat dat is? K heb wel witte vaseline om de seal zitting mee in te smeren..t is vast geen vloeibare pakking lijkt me!
Ben wel van plan de impeller bout te voorzien van wat Loctite en evt wat vloeibare pakking zodat er geen druppel meer kan ontsnappen..

Wat ik altijd doe is een rondje plakband om het asje doen. Niet te dik want dan past het niet meer.
Dat zorgt ervoor dat het scherpe randje van de overgang van plat naar rond niet meer zo scherp is. Daarna kan je makkelijk het tapeje er weer af halen.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Mike88

Berichtdoor Mike88 » 20 dec 2016, 10:27

pedrodetski schreef:
Mike88 schreef:K zal d'r even voorzichtig mee aan de slag gaan. Denk dat ik wat lange tap einden in de 4 hoekpunten draai om zo het deksel er zo recht mogelijk overheen te schuiven..

Wat ik altijd doe is een rondje plakband om het asje doen. Niet te dik want dan past het niet meer.
Dat zorgt ervoor dat het scherpe randje van de overgang van plat naar rond niet meer zo scherp is. Daarna kan je makkelijk het tapeje er weer af halen.

Thanks, ook die tip ga ik gebruiken. Smeerde jij nog ergens vloeibare pakking of Loctite op tijdens monteren? Kan ook geen aandraai moment vinden,waarschijnlijk omdat t asje mee zal draaien.
EVIL TWIN SUPERBIKE

Terug naar “TL Techniek”