TLS en TLR uit Beernem Belgie

Voor de nieuwe TL'ers, stel jezelf voor! met leuke picture natuurlijk.
Hukkytje

TLS en TLR uit Beernem Belgie

Berichtdoor Hukkytje » 24 apr 2017, 00:53

Hallo iedereen,

Nieuw hier maar niet nieuw in het TL rijden. Eerste blik op een zwarte TLS geworpen in een motortijdschrift in 1996 en direkt smoorverliefd. Wat later op de TLS van een vriend gereden en het was beslist, ik zou TLS rijden. Dan in 2000 nieuw gekocht: een gele aan verminderde prijs die al twee jaar in de showroom stond en blijkbaar niet verkocht geraakte ( de kleur misschien ? ). Kon mij de kleur schelen, 50 000 toen nog Belgische frank ( een goeie 1200 euro ) van de prijs af dat kon ik niet laten staan. Was in het begin van plan hem zwart te laten spuiten maar na een paar weken begon ik de kleur mooi te vinden dus maar zo gelaten. Trouwens zomaar een nieuwe motor laten overspuiten....nee dat ging me toch te ver.

Toen al werd ik door iedereen aangeraden de achterschokdemper te vervangen en een power commander te installeren maar ja die dingen zijn wel duur dus ook maar gewoon zo gelaten. Van de wegligging heb ik nooit last gehad, er zit iets meer beweging in als je vergelijkt met een R6 of GSXR maar niks om je zorgen over te maken.
Na een paar jaar een recht stuur gemonteerd en daarmee stuurt hij nog lichter. Je rijdt ook automatisch minder snel dus ook minder snel geflitst. En veeeel aangenamer op de ( slechte ) Belgische binnenwegen.
De laatste 10 000 km werd de wegligging in de bochten wel slechter maar ja, dan had ie al 60 000 km dus dan ga je ook geen Ohlins meer installeren dus:
Enter een tweedehandse TLR. Op het zicht gekocht want ja dat is toch een TLS zonder de minpunten? Niet. Ja ik had natuurlijk gelezen dat een TLR wat zwaar stuurt maar komende van mijn TLS met hoog stuurtje ben ik toch ferm geschrokken. Ik dacht eerst dat mijn balhoofd vastzat. Ook een heel lange eerste versnelling dus de eerste dagen telkens denken dat ik in tweede versnelling zat terwijl het eerste was. Dan het vrouwtje eens mee achterop en die had ook niet veel goeds te melden toen ze met veel moeite afstapte. Ok dan de hump er maar weer op en een GSX650F erbij gekocht anders wou vrouwlief niet meer mee. Nu niet boos worden allemaal, maar wat een zalige moto. Mist wel wat power, ik had beter de 1250 genomen, maar voor de rest zalig.
Dus nu de TLR voor de occasionele track-day en als ik om de zoveel tijd eens zin heb om een brede smile in mijn helm te voelen, de pijnlijke polsen en stramme nek nemen we er graag bij. En de GSXF met koffers voor de dagritten en woon-werk, dan zitten mijn vullingen er nog in na de kilometer kasseien.

De TLR gaat nooit meer weg, dat is beauty en the beast in één, de GSXF wordt volgend jaar waarschijnlijk omgeruild voor een 1250, maar de TLS moet na lang twijfelen toch plaats maken voor een ander ( Triumph Speed triple met stip op 1) want 3 moto's vindt mijn vrouw toch de limiet, maar we mogen niet klagen zeker?
Geinteresseerden voor de TLS zie vraag en aanbod rubriek.

PS als je je afvraagt waarom beiden met originele uitlaten staan: de TLS heeft ze nog aan van de laatste rit naar Duitsland, ik kreeg daar ooit een boete van 75 euro wegens uitlaten zonder "E-nummer". De TLR heeft ze aan voor een track-day in Mettet: max 90 db of zo, anders zitten er Arrows op.
Dit zijn de ENIGE geldige redenen om originele uitlaten op een TL te zetten.

mvg
Hukky

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TLRTwins

Re: TLS en TLR uit Beernem Belgie

Berichtdoor TLRTwins » 24 apr 2017, 05:14

ze zien beide er erg mooi en verzorgd uit.

loebassie
Contacteer:

Berichtdoor loebassie » 24 apr 2017, 20:53

welkom !
TL1000S gehad.. nu alweer op #4
self-claimed modern day tls savior

Rinidpp
Contacteer:

Berichtdoor Rinidpp » 24 apr 2017, 22:05

Whow, wat een super mooi R man.

Rini
Love to listen and ride the older, twin bitch! Shaking thath as, she is perfect!

Dvis

Berichtdoor Dvis » 24 apr 2017, 22:59

Gave fietsen..
Grtsz Dvis :D

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 25 apr 2017, 09:44

Welkom!
Mooie brommers! 8)
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Cabrio freak

Berichtdoor Cabrio freak » 25 mei 2017, 21:45

Hallo buurman (Aalter) schoon gerief.
Wijze beslissing om de TLR bij te houden,mis de mijne nog steeds.
Grtz van een Ex TL'r.

Terug naar “Nieuwe TL'ers”