FF netjes voorstellen

Voor de nieuwe TL'ers, stel jezelf voor! met leuke picture natuurlijk.
FJJZ

FF netjes voorstellen

Berichtdoor FJJZ » 13 mar 2017, 22:44

Mijn naam is Fajjaaz en ben sinds vorig jaar een trotse eigenaar van een TL1000R uit '99.

Ik zag ongeveer 4 jaar geleden een blauw witte motor staan en bleek een TLR te zijn. De eigenaar startte zijn 'beest' en ik raakte op slag verliefd :p
Dat is het moment geweest dat ik mijn papiertje wilde halen.

-----------------------

Helaas ben ik een beetje te enthousiast geweest een paar dagen geleden en heb mijn blok als het ware opgeblazen. Ik hoop dat ik via dit forum voldoende info op kan doen om de juiste vervolg stappen te ondernemen.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door FJJZ op 14 mar 2017, 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

TLRTwins

Re: FF netjes voorstellen

Berichtdoor TLRTwins » 14 mar 2017, 04:36

Succes met de zoektocht, er zijn hier zeker mensen die je verder kunnen helpen met onderdelen en expertize.

Is opgeblazen de technische term die jij er aan hangt of was het nav grote klap en toen was het klaar.

FJJZ

Berichtdoor FJJZ » 14 mar 2017, 07:43

Met opgeblazen motor bedoel ik meer dat de TL uiteindelijk uit viel en na starten op 1 cilinder liep. Na het demonteren van de kleppendeksel, kwam ik tot de ontdekking dat 3 van de 4 shim buckets gebroken waren. Vervolgens kop eraf met als resultaat een gebroken klep, flinke groeven in de cilinderwand + zuiger naar de knoppen.

(foto's volgen)

Nou heb ik wel enige ervaring met auto's maar wat betreft motoren is dit de eerste keer. Nu vraag ik me af wat de beste optie is:

1. Motorblok vervangen (als iemand toevallig eentje heeft liggen dan hoor ik het graag 8) )
2. Cilinder + Kop vervangen met alle toebehoren

FJJZ

Berichtdoor FJJZ » 14 mar 2017, 08:23

Afbeelding

Afbeelding

Dvis

Berichtdoor Dvis » 14 mar 2017, 08:30

Welkom \:D/ en zonde.. #-o
Grtsz Dvis :D

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 14 mar 2017, 08:33

Is een beetje hoeveel geluk en risico wil je lopen. Persoonlijk beschouw ik blok bij dergelijke zaken als verwoest. Opnieuw opbouwen is dan enige optie met nieuwe/gecontroleerde delen.

Blok wissel komt meeste voor.

Hoeveel haast heb je met je blok?

FJJZ

Berichtdoor FJJZ » 14 mar 2017, 08:36

Dvis schreef:Welkom \:D/ en zonde.. #-o

Klopt #-o , planning is wel om deze binnen een maand weer rijdend te krijgen.

Dvis

Berichtdoor Dvis » 14 mar 2017, 08:38

FJJZ schreef:
Dvis schreef:Welkom \:D/ en zonde.. #-o

Klopt #-o , planning is wel om deze binnen een maand weer rijdend te krijgen.

Hoop dat het allemaal wat lukt.. anders peter (pedrodetski) ff een pbtje sturen misschien dat hij nog wat weet..
Grtsz Dvis :D

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 14 mar 2017, 08:42

Maand is voor mij echt te kort. Volstrekt logisch je asap weer wilt rijden. Peter afhankelijk van je keuze zal je wellicht ook kunnen hebben inderdaad.

FJJZ

Berichtdoor FJJZ » 14 mar 2017, 08:43

TLRTwins schreef:Is een beetje hoeveel geluk en risico wil je lopen. Persoonlijk beschouw ik blok bij dergelijke zaken als verwoest. Opnieuw opbouwen is dan enige optie met nieuwe/gecontroleerde delen.

Blok wissel komt meeste voor.

Hoeveel haast heb je met je blok?

Persoonlijk denk ik ook aan een andere blok omdat ik onvoldoende ervaring heb met het opbouwen van (motor)motorblokken. Ik denk ook dat dit flink wat tijd en centen in beslag gaat nemen. Mijn voorkeur gaat inderdaad ook uit naar een blokwissel.

Ik zeg wel binnen een maand up and running maar het ligt er natuurlijk aan wanneer ik een blok tot mijn beschikking heb...

FJJZ

Berichtdoor FJJZ » 14 mar 2017, 08:46

TLRTwins schreef:Maand is voor mij echt te kort. Volstrekt logisch je asap weer wilt rijden. Peter afhankelijk van je keuze zal je wellicht ook kunnen hebben inderdaad.

Wat bedoel je precies?

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 14 mar 2017, 08:50

Als het centen zijn dan zal een ruilblok goedkoper zijn.
Bijzonder bij die dingen is dat ze altijd rond de 30 gelopen hebben, nooit uit een schade fiets komen en garanties over wat je koopt..... en kosten toch altijd een 800 euro oid.

Als je moet herbouwen ben je sws duurder uit, echter weet je wel wat je in handen hebt.

Succes met de keuze.

TLRTwins

Berichtdoor TLRTwins » 14 mar 2017, 08:52

FJJZ schreef:
TLRTwins schreef:Maand is voor mij echt te kort. Volstrekt logisch je asap weer wilt rijden. Peter afhankelijk van je keuze zal je wellicht ook kunnen hebben inderdaad.

Wat bedoel je precies?

Ik hoop binnenkort een nieuw blok voor mijn R op te bouwen. Dan kan het blok wat erin zit eruit en evt weg. Maar ik heb weinig tijd en m'n motor bouwer moet ook nog tijd maken. Dus kan niet beloven het binnen een maand naast die motor staat.

Turbo_Henky

Berichtdoor Turbo_Henky » 14 mar 2017, 21:12

Volgens mij heb ik nog een cylinder en zuiger liggen. Mocht je belangstellen hebben kan ik wel even zoeken.
Deze onderdelen komen van een blok wat hetzelfde is overkomen, maar dit is dus de nog goede cylinder en zuiger. De goede kop heb ik destijds al verkocht.
Geniet nooit met mate

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 14 mar 2017, 23:59

Welkom.. jammer dat het zo snel gedaan is met de pret. Wel oppassen met ruilblokken, zoals al aangegeven weet je vaak niet wat je koopt.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Terug naar “Nieuwe TL'ers”