Schonen TL1000.nl

Als je vragen of opmerkingen hebt over dit forum.
Red Devil
Contacteer:

Schonen TL1000.nl

Berichtdoor Red Devil » 30 jun 2009, 19:54

Hee Maarten,

Wanneer word de site in keer geschoond? Er staan zat topic's in die op slot kunnen... Ik wil het wel doen maar dan moet ik wel modje worden...

Loki
Contacteer:

Re: Schonen TL1000.nl

Berichtdoor Loki » 30 jun 2009, 20:00

Waarom moeten er slotjes op dan? Ik zie het nut er niet van in..
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 30 jun 2009, 20:01

Loki schreef:Waarom moeten er slotjes op dan? Ik zie het nut er niet van in..

Als het goed is verdwijnen de topics dan naar een andere pagina en blijven alleen de open topic staan op de eerste pagina...

Waarom zouden ze anders op slot moeten??

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 30 jun 2009, 20:09

Waarom moeten die naar een andere pagina dan? Als er niet meer gepost wordt in topics verdwijnen ze op den duur toch vanzelf van de eerste pagina?

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 30 jun 2009, 20:12

Loki schreef:Waarom moeten die naar een andere pagina dan? Als er niet meer gepost wordt in topics verdwijnen ze op den duur toch vanzelf van de eerste pagina?

Mensen kunnen dan ook zien dat er bijvoorbeeld dingen weg zijn en niet meer te koop worden aangeboden. Mensen kunnen zien dat een meeting is geweest of is afgelast.... Daarom zijn er slotjes uitgevonden...

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 30 jun 2009, 20:29

Het zal wel aan mij liggen dan, maar ik zie het op slot doen van topics niet echt als zinnig zolang het niet uit de spreekwoordelijke klauwen loopt. Verkopers kunnen zelf aangeven wat er verkocht is. Een een topic over een meeting is normaliter ook vrij duidelijk wat betreft data.

In plaats daarvan zie ik het nut wel in van speciale topics, stickies ofzo. Waarin alle verzamelde informatie wordt genoteerd, bijgehouden, aangepast in de startpost. Dat kan als een geweldige referentie dienen voor iedereen. Dat vergt wat meer moeite en tijd, maar daar heb je mijn inziens veel meer aan. Hoevaak komt het wel niet voor dat nieuwe leden dezelfde vragen stellen?

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 30 jun 2009, 20:32

Loki schreef:Het zal wel aan mij liggen dan, maar ik zie het op slot doen van topics niet echt als zinnig zolang het niet uit de spreekwoordelijke klauwen loopt. Verkopers kunnen zelf aangeven wat er verkocht is. Een een topic over een meeting is normaliter ook vrij duidelijk wat betreft data.

In plaats daarvan zie ik het nut wel in van speciale topics, stickies ofzo. Waarin alle verzamelde informatie wordt genoteerd, bijgehouden, aangepast in de startpost. Dat kan als een geweldige referentie dienen voor iedereen. Dat vergt wat meer moeite en tijd, maar daar heb je mijn inziens veel meer aan. Hoevaak komt het wel niet voor dat nieuwe leden dezelfde vragen stellen?

1; oneens met je...
2: mee eens

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 30 jun 2009, 20:37

Mooi, laten we dan maar eens een boompje planten over welke topics er moeten komen. Even snel uit de hoge hoed:

- Afstellen TPS
- Synchroniseren
- Vervangings schokdempers
- Vervangingsdempers
- Koppeling

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 30 jun 2009, 20:41

Loki schreef:Mooi, laten we dan maar eens een boompje planten over welke topics er moeten komen. Even snel uit de hoge hoed:

- Afstellen TPS
- Synchroniseren
- Vervangings schokdempers
- Vervangingsdempers
- Koppeling

Waar te letten op (bij aankoop).
Dempers eventueel met geluiden.
modificatie's

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 30 jun 2009, 20:53

Verkooptopics op slot doen lijkt mij wel zinnig. De topics die ik bekijk waarbij iets is verkocht doe ik meestal wel op slot. Maar ik lees lang niet alles zo goed door op ons forum :oops: Als iemand een slotje op zijn topic wil, hebben we daar de meld-knop voor \:D/

Het idee over sticky's maken over verschillende onderwerpen lijkt mij erg handig maar ik vind wel dat daar niet teveel van moet komen. Anders valt er nergens meer over te discussiëren/te botsen :-"
PK's heb je geen fuck aan... paarden gaan toch niet harder dan 80
ex Kawasaki ZX6R - ex Honda CX500 - ex BMW R1100S - ex KTM 690 SMC - ex Suzuki TL1000S - Suzuki GSX-R1000 K5

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 30 jun 2009, 20:55

Mrlten schreef:Verkooptopics op slot doen lijkt mij wel zinnig. De topics die ik bekijk waarbij iets is verkocht doe ik meestal wel op slot. Maar ik lees lang niet alles zo goed door op ons forum :oops: Als iemand een slotje op zijn topic wil, hebben we daar de meld-knop voor \:D/

Het idee over sticky's maken over verschillende onderwerpen lijkt mij erg handig maar ik vind wel dat daar niet teveel van moet komen. Anders valt er nergens meer over te discussiëren/te botsen :-"

Staan nog zat verkoop topics open... Wil ze wel op slot zetten... En sticky's inderdaad maar een paar...

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 30 jun 2009, 21:01

Red Devil schreef:Staan nog zat verkoop topics open... Wil ze wel op slot zetten... En sticky's inderdaad maar een paar...

Niet elk verkoop topic hoeft op slot wanneer iets verkocht is. Als er steeds maar weer berichten in worden gepost valt het voor mij niet meer onder verkoop dus gaat ie op slot. Meestal geven de vorige eigenaren ook wel aan als ze hun spulletjes hebben verkocht. Maar als je je ergert aan een topic waar nog recent iets is verkocht (dus niet de oude koeien uit de sloot halen :lol: ) mag je het wel aan mij melden via de meld-knop (staat links van de citeer knop).
PK's heb je geen fuck aan... paarden gaan toch niet harder dan 80
ex Kawasaki ZX6R - ex Honda CX500 - ex BMW R1100S - ex KTM 690 SMC - ex Suzuki TL1000S - Suzuki GSX-R1000 K5

Franky1964

Berichtdoor Franky1964 » 30 jun 2009, 22:10

Persoonlijk zie ik het nut van slotjes ook niet zo, verdwijnt vanzelf naar onderen als niemand meer wat post lijkt me maar goed.

ik mis een beetje een "how to" topic zoals op motor-forum, is wel handig idd voor tps afstellen, of waterpomp lekdicht maken en meer van dat soort spul..
TL1000s
Leon CupraR

TL(a)Rjen

Berichtdoor TL(a)Rjen » 30 jun 2009, 22:55

how to's zou ik ook zeer nuttig vinden, ook ben ik best bereid om deze te maken.
Ben zelf bezig met allerlei onderhoud en heb inmiddels zeer veel info, maar mooi gesorteerd maakt het voor de toekomstige doe het zelver een stuk makkelijker.

bv olie verversen, remmen reviseren, remmen ontluchten, lekkage koppelingsstift verhelpen, tps afstellen, koppelingsplaten/veren vervangen, ketting/tandwielen vervangen, etc etc. Allemaal niet zo moeilijk, maar meestal best handig voor tips en trucs.

Ook een topic met ervaringen van slijtage onderdelen zou m.i nuttig zijn, mits het niet verzand in oeverloze discussies. Meestal komt er wel een algemene deler uit. Zo van, die en die remblokken worden door de meeste tl rijders als goed ervaren. en die en die olie komt goed uit de bus. Blijft lastig natuurlijk, zoveel mensen zoveel wensen. Maar misschien een aantal best geteste klassificeren. Hoef je zelf niet het hele internet af te struinen naar recensies etc, mensen hier weten over het algemeen wel waar ze mee bezig zijn :-" toch 8)

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 01 jul 2009, 12:44

I'm with stupid!

Referentie is echt makkelijk. Als het goed is heb ik binnenkort specificaties van het speciale platenpakket voor de S koppeling. In het wphb staat dat niet en de dealers weten er ook niet allemaal vanaf. Het was namelijk geen officiele mod. Bij het bestellen van parts krijg je dus niet automatisch het goeie, tenzij je nadrukkelijk vermeld dat je het speciale pakket hebt.. Ik weet het nu, maar voor een ander moet dat toch ook waardevolle info zijn.

Over vervangingsdelen is het lastiger, afhankelijk van slijtage etc. Desalniettemin wel interesant om eens te zien hoe dat zou gaan..

Over 6 pots ontluchten kan ik ook nog wel wat vertellen..

Terug naar “Vragen en opmerkingen”