Een nieuw forum

Alle mededelingen over dit forum komen hier te staan.
Turbo_Henky

Re: Een nieuw forum

Berichtdoor Turbo_Henky » 13 apr 2008, 14:45

Het nieuwe form ziet er op zich mooi uit. Echter is het een belangrijk punt SLECHTER geworden. De aanduideling voor de item waar een nieuwe reactie op is gegevens sind het laatste bezoek aan de site.
Voorheen werd dit aangeduid met een hele duidelijke vink. Nu zag ik op het eerste gezicht geen aanduiding tot mijn vriendin me er op wees dat er verschil in kleur is, namelijk BLAUW en ROOD.

Ik heb namelijk een lichte vorm van kleurenblindheid. Hierdoor valt bij mij dit verschil in kleur (donker)blauw en rood niet erg op. Het valt vooral niet erg op omdat het ook nog een hele dunne lijntjes zijn. Als het een groot vlak is valt het beter op.

Graag zou ik zien dat de aanduiding zou worden verbeterd naar een vorm zoals het eerst was!!
Geniet nooit met mate

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 13 apr 2008, 17:02

Turbo_Henky schreef:Het nieuwe form ziet er op zich mooi uit. Echter is het een belangrijk punt SLECHTER geworden. De aanduideling voor de item waar een nieuwe reactie op is gegevens sind het laatste bezoek aan de site.
Voorheen werd dit aangeduid met een hele duidelijke vink. Nu zag ik op het eerste gezicht geen aanduiding tot mijn vriendin me er op wees dat er verschil in kleur is, namelijk BLAUW en ROOD.

Ik heb namelijk een lichte vorm van kleurenblindheid. Hierdoor valt bij mij dit verschil in kleur (donker)blauw en rood niet erg op. Het valt vooral niet erg op omdat het ook nog een hele dunne lijntjes zijn. Als het een groot vlak is valt het beter op.

Graag zou ik zien dat de aanduiding zou worden verbeterd naar een vorm zoals het eerst was!!

Poeh ik heb er zelf nog nooit zo overna gedacht over de aanduiding. Wat ik wel zie is dat als er een nieuw bericht is in een topic, Afbeelding dit plaatje voor de naam staat. Ik zal kijken of ik de plaatjes wat kan veranderen, wanneer ik hier aan toe kom kan ik je niet zeggen.
PK's heb je geen fuck aan... paarden gaan toch niet harder dan 80
ex Kawasaki ZX6R - ex Honda CX500 - ex BMW R1100S - ex KTM 690 SMC - ex Suzuki TL1000S - Suzuki GSX-R1000 K5

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 13 apr 2008, 20:09

Er is weer wat nieuws toegevoegd aan het forum. Wanneer iemand een groot plaatje poste, werdt deze niet goed weergegeven (een deel van het plaatje viel weg). Ik heb nu een scriptje gemaakt die zorgt dat te grote foto's automatisch worden verkleind en met een popup volledig kunnen worden weergegeven. Verder worden plaatjes in quotes automatisch verkleind naar 200 pixels breed.

Zie http://tl1000.nl/viewtopic.php?f=6&t=601#p20087 voor een voorbeeld.

Mocht iemand een bugje vinden zoals smilies die worden verkleind, laat het mij dan even weten!
ex Kawasaki ZX6R - ex Honda CX500 - ex BMW R1100S - ex KTM 690 SMC - ex Suzuki TL1000S - Suzuki GSX-R1000 K5

Pieter TLS
Contacteer:

Berichtdoor Pieter TLS » 14 apr 2008, 19:36

Mrlten schreef:Er is weer wat nieuws toegevoegd aan het forum. Wanneer iemand een groot plaatje poste, werdt deze niet goed weergegeven (een deel van het plaatje viel weg). Ik heb nu een scriptje gemaakt die zorgt dat te grote foto's automatisch worden verkleind en met een popup volledig kunnen worden weergegeven. Verder worden plaatjes in quotes automatisch verkleind naar 200 pixels breed.

Zie http://tl1000.nl/viewtopic.php?f=6&t=601#p20087 voor een voorbeeld.

Mocht iemand een bugje vinden zoals smilies die worden verkleind, laat het mij dan even weten!

even wat anders, ik zet steeds het nieuwste bericht vooraan, echter dat moet iedere keer opnieuw. zeker in de langerer topics vindt ik dat wat vervelend.
Zit ook regelmatig op motormaf en daar werkt dat wel (de nieuwste vooraan).
Mogelijk doe ik iets verkeerd (niet ondenkbaar ](*,) ) dan zou ik graag willen weten hoe ik dat dien aan te passen.

groet Pieter
"04 RSV Mille R
"97 TLS. no longer in the family
"Let your bike sing the blues".

http://www.maczandvoort.nl/home/1

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 14 apr 2008, 19:52

Je bedoelt dat wanneer je op een topic klikt, je het laatste bericht bovenaan ziet staan?

Ja dat kan, ga naar http://tl1000.nl/ucp.php?i=prefs&mode=view en dan zet je Toon berichten sorteerrichting op aflopend.

Pieter TLS
Contacteer:

Berichtdoor Pieter TLS » 14 apr 2008, 21:23

Mrlten schreef:Je bedoelt dat wanneer je op een topic klikt, je het laatste bericht bovenaan ziet staan?

Ja dat kan, ga naar http://tl1000.nl/ucp.php?i=prefs&mode=view en dan zet je Toon berichten sorteerrichting op aflopend.

kijk daar kan ik als computer deskundige :-" wat mee, bedankt voor de tip [-o<
denk stiekum dat er vast nog wel een aantal met hetzelfde zaten te kloten #-o
Of ik ben echt de enige die weinig van computers snapt (des interesse)
"04 RSV Mille R
"97 TLS. no longer in the family
"Let your bike sing the blues".

http://www.maczandvoort.nl/home/1

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 14 apr 2008, 22:06

Mrlten wat zijn de yahoo bot en de google bot? Staan elke keer in de lijst van de gebruikers...

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 14 apr 2008, 22:20

Red Devil schreef:Mrlten wat zijn de yahoo bot en de google bot? Staan elke keer in de lijst van de gebruikers...

Dan kan je zien wanneer de website wordt geïndexeerd door de zoekmachines. Erg irritant opzich en ik heb het nog niet voor elkaar gekregen de bots niet weer te laten geven.

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 15 apr 2008, 21:35

Ik heb extra smilies aan het forum toegevoegd, wat vinden jullie ervan? :ugeek: Je kan ze vinden als je op "Toon meer smilies" klikt bij het maken van een nieuw bericht :grin:

thomanita
Contacteer:

Berichtdoor thomanita » 15 apr 2008, 23:34

Mijn complimenten Maarten voor de nieuwe look. Ziet er erg fraai uit.
Z650 : CB900 : CBX : GT750: FZR1000 : ZX10 : GPZ900R : TL1000S

Red Devil
Contacteer:

Berichtdoor Red Devil » 17 apr 2008, 08:58

Hey Mrltn, ded klok loopt op de een of andere manier elke keer niet goed. Ligt dat aan mijn instellingen of aan die van de site?

Oeps nu wel zie ik....

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 18 apr 2008, 09:14

Red Devil schreef:Hey Mrltn, ded klok loopt op de een of andere manier elke keer niet goed. Ligt dat aan mijn instellingen of aan die van de site?

Oeps nu wel zie ik....

Ik zag het ja, bijna elke gebruiker stond nog op wintertijd in plaats van zomertijd. Ik heb gisteravond alle gebruikers ingesteld op zomertijd en GMT+1.

Enneh, we hebben een nieuw logo :hi:

Rollatorboy

Berichtdoor Rollatorboy » 18 apr 2008, 09:52

Enneh, we hebben een nieuw logo :hi:[/quote]

Ik begrijp het, als beheerder heb je bepaalde mogelijkheden/voorrechten :beated:

maar dat zo'n slimme =D> IT-er voor zo'n alledaagse kleur gaat...................... =; =; :lol:
“De juiste wijze om een bocht te nemen is:
buiten, binnen, buiten en niet: achter, voor,achter.

Mrlten
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Mrlten » 18 apr 2008, 10:00

Rollatorboy schreef:Ik begrijp het, als beheerder heb je bepaalde mogelijkheden/voorrechten :beated:

maar dat zo'n slimme =D> IT-er voor zo'n alledaagse kleur gaat...................... =; =; :lol:

Sorry ik zal de blauwe TLR wel vervangen door een rode :( :p

Rollatorboy

Berichtdoor Rollatorboy » 18 apr 2008, 10:29

Mrlten schreef:
Rollatorboy schreef:Ik begrijp het, als beheerder heb je bepaalde mogelijkheden/voorrechten :beated:

Sorry ik zal de blauwe TLR wel vervangen door een rode :( :p

Moet ik nu dat "slimme IT-er" ook nog veranderen ??????? :lol: :lol:
“De juiste wijze om een bocht te nemen is:

buiten, binnen, buiten en niet: achter, voor,achter.

Terug naar “Mededelingen”