Ombouw naar Uno 1000S

Voor al de Custom TL'ers
flojo

Re: Ombouw naar Uno 1000S

Berichtdoor flojo » 10 mei 2012, 11:53

Kunstwerk ! Maar ook op deze zelfbouw komen geen clip-ons zo te zien ?
Afbeelding
XS360 2x, XL500S, VF700, Maicoletta 250, CBX1000, SV650S, TL1000R, SP1.

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 10 mei 2012, 12:20

Zooooow mooi frame zeg.. Lang niet gezien haha.
Zeker een mooie kleur ook!

Maar waar zijn de mooie lichte wieltjes en de Ö vork gebleven?
Of was die Ö nou onder de Bimota gegaan?

Ziet er goed uit zo. ben benieuwd wat je er qua uiterlijk van gaat maken.
Al ideeën?

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 10 mei 2012, 12:29

Het moet een hele mechanische naked worden. Zo weinig mogelijk onnodige zaken erop en maximaal functioneel. Dus geen clip-ons maar een lekker breed stuur. Hij moet wel af en toe het circuit op kunnen, dus het moet wel werken. De ö vork is inderdaad weer verdwenen, ik had het geld nodig om andere zaken van te financieren. Bovendien is de standaard vork helemaal niet slecht, zeker voor mijn toepassing. Er komt wel een magnesium voorwiel in waarschijnlijk, maar dat komt nog. Ik wil eerst zo makkelijk en snel mogelijk de motor opbouwen, en daarna verder aanpassen. Heb het wiel al wel in huis, maar nog geen passende riemschijven en ik moet dan ook weer de klauwen pasklaar maken. Voorlopig zijn er andere dingen die eerst moeten.
Nu eerst de basis afwerken, dus zijstandaard pas maken en de laatste bouten en bussen op maat om het rijwielgedeelte helemaal klaar te hebben.
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 10 mei 2012, 23:34

Een euh, bijzondere kleur voor het frame moet ik eerlijkheidshalve bekennen! Het ziet er strak uit zo.. en hoe minimalistisch wil je hem maken.. tank, zadel en klaar? :p

Valt me nu pas op dat er op je achterbrug geen gietrand (meer?) zit, oogt stoer 8) En wat is je eerste gedachte bij die rem en koppelingshendel?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

jafa
Contacteer:

Berichtdoor jafa » 11 mei 2012, 06:37

Toch weer heel anders maar ziet er nu al heel strak uit!!

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 14 mei 2012, 19:52

Loki schreef:Een euh, bijzondere kleur voor het frame moet ik eerlijkheidshalve bekennen! Het ziet er strak uit zo.. en hoe minimalistisch wil je hem maken.. tank, zadel en klaar? :p

Valt me nu pas op dat er op je achterbrug geen gietrand (meer?) zit, oogt stoer 8) En wat is je eerste gedachte bij die rem en koppelingshendel?

Die gietrand zat in de weg, dus die moest weg samen met een paar andere uitsteeksels. Voor de rem en koppeling heb ik nog geen speciale ideeën, ik vond dit een leuk gefreesd setje, en we zien wel of het erbij past.
Minimalistisch bedoel ik zo effectief mogelijk, elk onderdeel moet werken voor zijn plekje. Geen functie, geen plek.
Toch twijfel ik nog een beetje, want het is ook een leuke basis voor een circuitfiets. Kuip erom, klein kontje en klaar. Wikken en wegen, misschien kan ik het wel combineren. Op straat als fighter, met de kuip erom het circuit op...

BeunTeun

Berichtdoor BeunTeun » 14 mei 2012, 20:02

Wordt een leuk fietsie !!!
Als ik zo naar de foto's kijk, is dan de balhoofdhoek echt zo extreem steil, of lijkt dat zo ?
Als het maar trekt en herrie maakt \:D/

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 14 mei 2012, 22:12

kotomoto schreef:Die gietrand zat in de weg, dus die moest weg samen met een paar andere uitsteeksels.

Dus toch! staat beter vind ik!

kotomoto schreef:Minimalistisch bedoel ik zo effectief mogelijk, elk onderdeel moet werken voor zijn plekje. Geen functie, geen plek.
Toch twijfel ik nog een beetje, want het is ook een leuke basis voor een circuitfiets. Kuip erom, klein kontje en klaar. Wikken en wegen, misschien kan ik het wel combineren. Op straat als fighter, met de kuip erom het circuit op...

Wat voor plannen je hebt met de airbox weet ik niet. Maar als je alle electro onder de tank kwijt kan samen met zo'n mini accu dan kun je haast subframe wisselen! Lees je de Performance Bikes wel eens?

BeunTeun schreef:Als ik zo naar de foto's kijk, is dan de balhoofdhoek echt zo extreem steil, of lijkt dat zo ?

Die is vrij stijl zo.. onder andere omdat de voorvork op de helft van z'n veerweg staat. En het achterwiel staat misschien toevallig onderaan met de naaf?

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 17 mei 2012, 09:39

Loki schreef:
Wat voor plannen je hebt met de airbox weet ik niet. Maar als je alle electro onder de tank kwijt kan samen met zo'n mini accu dan kun je haast subframe wisselen! Lees je de Performance Bikes wel eens?

BeunTeun schreef:Als ik zo naar de foto's kijk, is dan de balhoofdhoek echt zo extreem steil, of lijkt dat zo ?

Die is vrij stijl zo.. onder andere omdat de voorvork op de helft van z'n veerweg staat. En het achterwiel staat misschien toevallig onderaan met de naaf?

dat van die electro is wel een goed idee, ga ik eens naar kijken. De pb lees ik al jaren niet meer, is gestopt toen Roel van Maarseveen stopte met de distributie. Ik ban jaren trouw lid geweest. Was een supermag, maar vond het wel minder nadat Ronnie was overleden en de crew minder werd. Maar misschien zijn ze wel weer op oud niveau...?

Die naaf van de vfr staat waar hij moet staan. Ik zal eens een paar foto's maken op de standaard. Inmiddels zit het subframe en de electra er ook op. Ik ga hem eerst origineel opbouwen, en daarna verder aanpassen. Dan kan je beter zien waar de mogelijke kenlpunten zitten bij aanpassingen. Anders val je van de ene verrassing in de andere.... Bovendien kan ik dan ook beter testen met de diverse opties.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 19 mei 2012, 17:29

kotomoto schreef:dat van die electro is wel een goed idee, ga ik eens naar kijken.

Massacentralisatie en all that! :D En het kan heel praktisch zijn denk ik.

kotomoto schreef:De pb lees ik al jaren niet meer, is gestopt toen Roel van Maarseveen stopte met de distributie. Ik ban jaren trouw lid geweest. Was een supermag, maar vond het wel minder nadat Ronnie was overleden en de crew minder werd. Maar misschien zijn ze wel weer op oud niveau...?

Hmm geen idee, maar ik vind het wel een aardig blad!

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 16 mar 2013, 21:52

Hoe is het met de UNO? gebeurt er nog wat?

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 27 jul 2013, 23:30

Uno project is overgenomen door finally! Helaas stond het bij mij te lang stil. Hij neemt het Uno stokje bij deze over. Succes man! Ik heb er vertrouwen in dat je er wat moois van gaat maken.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 27 jul 2013, 23:58

:shock:
Goed bezig!!!
Gratulieren Henk!!! Ik ben nu al benieuwd....LOL
Kan niet anders zijn dan een mooi project!! =D> =D> =D>
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

finally
Moderator

Berichtdoor finally » 28 jul 2013, 03:30

Nou Viktor niets dan lof voor jou. De deal die ik vandaag gemaakt heb met jou is geniaal!
Ik was/ben zo blij als een klein kind. :lol:

Toen ik voor het eerst een UNO frame zag had ik al zoiets van als ik ooit de kans krijg zoiets te kopen dan moet ik dat hebben!
Ik heb je de afgelopen jaren een x aantal keren lastig gevallen met de vraag of je er afscheid van wou nemen... Mijn excuus :D
Maar het is me toch gelukt \:D/

Ik stond hier vanavond om 12uur nog een aanhanger uit te laden.
Ik kon de motor niet in de aanhanger laten staan haha... :lol:

Afbeelding
Afbeelding

\:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/ \:D/

Ik beloof je dat ik er wat moois en unieks van ga maken!
En als het project klaar is kom ik langs en kan jij een mooi ritje doen!

Ik maak morgen een nieuw topic aan in TL custom dan kunnen jullie allemaal mee denken en kijken.

Nogmaals bedankt Viktor! Top! =D>

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 28 jul 2013, 03:37

Zoals je misschien al had vernomen Kotomoto, vind ik het toch zonde omdat je zo goed bezig was. Maar Henk is in True Love en de Uno gaat een mooie tijd tegemoet (zwijmel zwijmel) :D

Terug naar “TL Custom”