Ombouw naar Uno 1000S

Voor al de Custom TL'ers
kotomoto

Ombouw naar Uno 1000S

Berichtdoor kotomoto » 04 jun 2007, 19:57

Zo, ik heb dankzij attendering van V-Twim een Uno frame kunnen bemachtigen. Deze gaat komende winter geplaatst worden. Maar nu zijn er al een paar behoorlijke drempels te nemen, te weten de keuring door het RDW en de keuze van de kleur van het frame.
Foto's van het frame zullen zsm op het forum verschijnen, en graag dan ook input over de kleur van het frame van jullie zijde gewenst.

Ik ga er een leuke rapportage van maken.

Groeten Kotomoto.

btw: weet iemand of er nog meer Uno's in Nederland rond rijden? (50 frames geproduceerd).
KTM 990 SMT ABS & Bimota YB10 (in onderdelen momenteel)

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 04 jun 2007, 20:14

Gaaf, een uno TL op dit forum! Wat zijn je plannen precies? toch wel meer dan alleen ombouw naar het frame hoop ik..

De kleur van het frame zou ik niet te opvallend doen. Het mag best gezien worden maar de buizen steken nogal schril af tegen de dikke/bolle vormen van de overige TL delen. Zwart of gunmetal zouden mijn eerste keuzes zijn!

Is het frame nog niet gebruikt in duitsland dan eigenlijk? kan je de complete machine niet importeren zoals een gewone TL..?
The coolest car alarm tester by far - TL1000

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 04 jun 2007, 20:23

Loki schreef:Gaaf, een uno TL op dit forum! Wat zijn je plannen precies? toch wel meer dan alleen ombouw naar het frame hoop ik..

De kleur van het frame zou ik niet te opvallend doen. Het mag best gezien worden maar de buizen steken nogal schril af tegen de dikke/bolle vormen van de overige TL delen. Zwart of gunmetal zouden mijn eerste keuzes zijn!

Is het frame nog niet gebruikt in duitsland dan eigenlijk? kan je de complete machine niet importeren zoals een gewone TL..?

Is een los frame zonder kenteken. Is wel gebruikt, maar nooit gekeurd voor kenteken. Moet hem dus te keuring aanbieden bij het RDW. Maar als het te omslachtig wordt, gaat er gewoon op het huidige kenteken gereden worden hoor! Ik ga geen 2e keer BPM over deze motor betalen iig.
Ik zit zelf ook te denken over deze kleuren. Plan is om mijn motor om te bouwen naar Uno, maar wel alle delen die ik nu gebruik over te zetten. Ik wil dat het voor een leek niet te zien is dat het een special is, hij moet er af-fabriek uitzien. Zoals je misschien wel weet rij ik al met een TLR achterbrug, GSXR 1000 voorkant, Antera wielen, Brembo schijven, 6 zuiger remmen, speciale kleur (oranje metallic dwz inkt met zilver om precies te zijn) en meer andere/speciale onderdelen. Standaard wordt hij dus sowieso niet.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 05 jun 2007, 01:08

Ja ok, je hebt al aardig wat speciale parts natuurlijk..! Maar je gaat geen wilde dingen doen met het blok? om eens iets te noemen.. of andere gewichtsbesparende dingen?

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 05 jun 2007, 02:12

Loki schreef:Ja ok, je hebt al aardig wat speciale parts natuurlijk..! Maar je gaat geen wilde dingen doen met het blok? om eens iets te noemen.. of andere gewichtsbesparende dingen?

In eerste instantie niet. Ik wil eerst eens kijken hoe dit rijdt. Dit frame heeft een steilere balhoofdhoek en kortere naloop. Ik ga wel kijken of ik de achterbrug een paar centimeter kan verlengen voor meer stabiliteit. Gewichtsbesparing op alleen het frame zou al 6 kg moeten zijn volgens de folder. Verder is de gewichtsverdeling veranderd met meer gewicht op het voorwiel door naar voren plaatsen van blok en tank e.d.. Nieuwe verdeling zou 51%/49% v/a moeten zijn. Ik heb nog een blok liggen, dus misschien in de toekomst nog wat mee proberen. Maar hij moet natuurlijk wel betrouwbaar blijven, en mijn ervaring is dat een goed (bijna) standaard blok dan vaak beter voldoet.

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 05 jun 2007, 12:00

Zo te horen weet je al precies wat je wilt, das mooi! Een wat steiler balhoofd doet m wel goed ja, die gewichtsverdeling is ook wel beter waarschijnlijk.. beetje afhankelijk van je zitpositie verder lijkt me.

Als het goed is kun je op de standaard achterbrug wel een 2 a 3 cm naar achter met de achteras als je een langere ketting gebruikt (of met de kettingwielen gaat spelen). Maar als ik eerlijk ben zou ik het daar niet zo snel meer zoeken. Immers zou de gewichtsverdeling nu al een stuk beter moeten zijn en voor mijzelf zou verlengen vd brug hoofdzakelijk tbv de gewichtsverdeling zijn. Die stabiliteit zou ik dan eerder zoeken aan de voorkant, dat heeft volgens mij ook meer invloed.

Kan je trouwens de airbox behouden of maak je zelf een zo groot mogelijke box? Dit schijnt een aangename winst te geven in het middengebied namelijk!

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 05 jun 2007, 14:18

Uno levert zelf een achterbrug die wat langer is. Hij schijnt dan nog beter te sturen. Ik wil eerst hierover meer info tijdens het treffen opdoen voordat ik hieraan begin.
De airbox kan er zo in, maar ik zit er idd wel over te denken een andere te fabrieken. Heb toevallig via via een adres voor het maken van carbon onderdelen, dus misschien is dat wel wat. Dit is wel afhankelijk van de lengte van de winter, want ik kan ws niet wachten om de combinatie uit te proberen.

PeterTLR
Contacteer:

Berichtdoor PeterTLR » 05 jun 2007, 18:23

Hoe ziet zo'n frame er dan wel niet uit. Nou zo......
Afbeelding

Is toch wel erg 8) 8) 8) 8) 8) 8)

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 05 jun 2007, 20:54

Thanx!

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 05 jun 2007, 21:01

Als je meer Uno foto's blieft dan heb ik dr ook nog wel wat hoor ;)

mafkeez
Contacteer:

Berichtdoor mafkeez » 05 jun 2007, 21:38

graag!! ik vind dit echt een super fiets!! Mijn naked projectje loopt ook nog steeds..
Ik ben nu bezig met het bij elkaar sprokkelen van onderdelen :D
Zodat ik in de tussentijd nog lekker door kan knallen!!
Lekker minimalistisch achterbrugje trouwens :oops:
TL1000s 1998

Monster900
Contacteer:

Berichtdoor Monster900 » 05 jun 2007, 22:12

PeterTLR schreef:Hoe ziet zo'n frame er dan wel niet uit. Nou zo......
Afbeelding

Is toch wel erg 8) 8) 8) 8) 8) 8)

GEIL 8) =P~
Afbeelding

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 05 jun 2007, 23:09

M'n Uno plaatjes verzameling staat hier!

PeterTLR
Contacteer:

Berichtdoor PeterTLR » 05 jun 2007, 23:52

Zitten zeker mooie tussen

zoals deze: Afbeelding
Afbeelding

Ze zeggen dat als je op een TL langs komt rijden dat iedereen naar je kijkt. Nou ben ik wel benieuwd als je op zo iets voor bij komt rijden. Dan gooien ze zich zeker voor deze fiets
Afbeelding

kotomoto

Berichtdoor kotomoto » 06 jun 2007, 02:16

Eigenlijk wil ik ook wel zo'n achterbrug erin. Zeker ook omdat dan mijn uitlaten in de kont kunnen zoals bij een aantal Uno's reeds gedaan is (zie foto's) Benieuwd wat dat voor een financiele schade geeft... :?

Terug naar “TL Custom”