Duwtje in de rug

Voor al de Custom TL'ers
Rolandb

Duwtje in de rug

Berichtdoor Rolandb » 21 nov 2017, 23:42

Na een jaar of 3 in bezit te zijn van een tls op kenteken van bj 2000 en sinds kort elke avond zowat te lezen op dit forum .
Ben ik begonnen met het verbouwen van de tl .
De bedoeling is kont omhoog en al het plastiek aan de onderkant moet weg . Kabels om leggen zodat alles aan de achterkant in het aangepaste subframe past .
. Accu verplaatsen naar de kont . Duo steps gaan er af . De open doma dempers heb ik al 20cm ingekort . En het plaatsen van een r1 schok demper .en de sv 1000 thermostaat word morgen bezorgd . T stuk voor de omleiding heb ik ook al gemaakt van een rvs buis met een doorlaat van 26,6mm

Nu mijn vraag aan de ervarings deskundige hier .
Klopt het als ik de kont omhoog doe het zadel nie meer past in de lengte .
En ik ben op zoek naar een tekening voor de beugel om de r1 schokbreker te plaatsen. het schijnt dat ie hier rond zwerft maar of ik zoek nie goed denk ik :D of ik zie het nie

TLRTwins

Re: Duwtje in de rug

Berichtdoor TLRTwins » 22 nov 2017, 09:46

De tekening van de beugel is zeker beschikbaar bij verschillende mensen. En al veel vuldig gemaakt. Let wel op je vooruit gaat omdat het originele systeem vaak in afgelopen decennia geen enkel vorm van onderhoud heeft gekregen.

R1 dempers om goed ( lees optimaal ) te laten functioneren moet je die ook laten aanpassen. Waar aftermarket delen je sneller en gerichter verder helpen. En financieel denk ik niet je zo een enorm voordeel hebt.

vwb het zadel, dit is totaal afhankelijk van de hoek die je wenst. Duitse streetfighter style zal je te kort komen om er maar een voorbeeld bij te noemen.

pedrodetski
Moderator

Berichtdoor pedrodetski » 22 nov 2017, 09:57

Er zijn 2 type beugels in omloop.

De eerste is de zogenaamde ''Ohlins beugel'', dit is een kopie van de beugegel zoals ohlins deze heeft ontworpen. Deze heeft wel een nadeel; Icm een R1 demper kan je de bovenste adjuster niet meer gebruiken als de boel gemonteerd zit. Maar als je sterk genoeg materiaal gebruikt dan kan je deze beugel modificeren door er een klein ''hapje'' uit te halen waardoor je er alsnog bij kan komen.

Afbeelding

Het tweede type beugel is de ''banaan beugel'' , deze werkt ook goed maar daar heb ik zo snel geen maatvoering van. Dit is wat ik zo snel kon vinden.
Afbeelding

Als je je tail omhoog gaat brengen dan kan je inderdaad in de knel komen met de passing van je zadel. Dat zag ik ook gebeuren met de tailrisers die voor een TLR bedoeld zijn.
''We don't stop riding because we grow old, we grow old because we stop riding!!''

Pedro's Speedshop

Dvis

Berichtdoor Dvis » 22 nov 2017, 13:03

Je moet ook je zekering kastje een ander plekje geven :D
Grtsz Dvis :D

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 22 nov 2017, 19:14

Het zadel kun je trimmen zodat je niet de hele tijd tegen de tank schuift.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rolandb

Berichtdoor Rolandb » 22 nov 2017, 20:18

Heren bedankt voor de snelle reacties.
Het zaal trimmen had ik nog niet aan gedacht ga ik zeker proberen . Het zekering kastje daar kwam ik ook achter maar dat komt wel goed . nu we het daar over hebben dat kastje was bevestigd net onder de tank maar daar zat nog een soort potje bij met een slang er aan . Wat is dat en kan het eventueel weg .
De r1 demper komt ook wel goed .de heren die het al gedaan hebben waren tevreden teminste de verhalen die ik gelezen heb . kan nooit niet slechter dan nu .een kleine verbetering zou al mooi zijn en het ziet er mooier uit straks met de open en verhoogde achterkant :p

Rolandb

Berichtdoor Rolandb » 01 dec 2017, 22:21

Zo de beugel is gefikst. De r1 schokbreker staat er zo goed als onder . Ik moet de tanksteun nog wat aanpassen . Komt ook door dat de kont omhoog is gegaan . Maar kan het kloppen dat je nog maar 42mm veerweg over hebt als de r1 schokbreker op zijn plek staat

Loki
Contacteer:

Berichtdoor Loki » 02 dec 2017, 21:54

Bij de schokbreker +-4cm klopt wel ongeveer. Maal 2,5 is zo'n beetje veerweg aan het wiel.
The coolest car alarm tester by far - TL1000

Rolandb

Berichtdoor Rolandb » 03 dec 2017, 12:23

Bedankt maar weer voor de info Loki :D . ik zit op de goede weg. Nu op het gemak verder

rayke22

Berichtdoor rayke22 » 26 dec 2017, 14:35

Rolandb schreef:Zo de beugel is gefikst. De r1 schokbreker staat er zo goed als onder . Ik moet de tanksteun nog wat aanpassen . Komt ook door dat de kont omhoog is gegaan . Maar kan het kloppen dat je nog maar 42mm veerweg over hebt als de r1 schokbreker op zijn plek staat

Zo , dat is mooi werk. Heb je misschien ook pics?
Van welk jaar is de schokbreker en heb je een tekening met maten van de beugel misschien? Ik heb ondertussen ook een R1-schokbreker op de kop kunnen tikken maar heb nog geen beugel gemaakt.

Rolandb

Berichtdoor Rolandb » 03 jan 2018, 15:22

@ rayke22 zie je bericht wat aan de laate kant .
De schokbreker die ik heb is van 2007 . De tekening van de beugel staat hierboven ergens . Maar als je wil heb ik nog wel een beugel voor je . Heb er gelijk een paar laten snijden ze zijn van staal 10mm dik . Maar er zitten nog geen gaten in die maten kan je weer van de tekening halen . Foto's zal ik wel een x plaatsen als ik er achter ben hoe het werkt :D

Rolandb

Berichtdoor Rolandb » 03 jan 2018, 20:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ben begonnen met de te lange pijpen in te korten en het maken van db killers . de vrouw die altijd achter mij aan rijd kon haar kawa nie meer horen :D
Laatst gewijzigd door Rolandb op 04 jan 2018, 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Rolandb

Berichtdoor Rolandb » 03 jan 2018, 20:14

Foto plaatsen gelukt :D de rest gaat volgen

Rolandb

Berichtdoor Rolandb » 03 jan 2018, 20:31

Afbeelding
de aangeschafte demper r1 2007
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
tank steun en de demper beugel
Afbeelding
tank montage beugel bout gaten dicht gelast en nieuwe geboord en ringen er onder gehecht voor iets meer hoogte
Afbeelding
Afbeelding
steuntjes gemaakt om de kont hoger te zetten
Afbeelding
zadel aangepast
Afbeelding
Afbeelding
mal van karton voor de onderkant
Laatst gewijzigd door Rolandb op 04 jan 2018, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Rolandb

Berichtdoor Rolandb » 03 jan 2018, 20:38

Afbeelding
wat je teveel vind haal je weg :D
Afbeelding
de alu onder plaat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de elektronica weer op zijn plaats alles wat eerst onder de tank zat zit nu onder de klik bevestiging van het zaal. de nieuwe + en - kabel op de plaats waar de nieuwe accu moet komen
Laatst gewijzigd door Rolandb op 04 jan 2018, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “TL Custom”